belépés∆
2024. május 11. szombat 6:21, Ferenc napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)



The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)

iMDB

Az Eye in the Sky leforgatásával debütált Yau Nai-Hoi után egy újabb, eddig forgatókönyvíróként funkcionáló úriember, Derek Kwok lépett be a filmrendezők közé. Yau-hoz hasonlóan, aki korábban Johnnie To filmjeihez gyártotta a scripteket és a saját filmje is hasonló lett azokhoz, úgy Kwok sem tudott elszakadni gyökereitől, hiszen a Pye-Dog gyakorlatilag a korábban általa forgatókönyvíróként jegyzett filmek (2002 (2001), Dry Wood Fierce Fire, Leaving Me, Loving You) egyfajta keverékének is tekinthető.

The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)

A történet főhőse Dui, egy hányatott múltú férfiú, akit szülei helyett egy, a triádok kötelékébe tartozó úriember nevelt fel, akire Dui is apjaként tekint, illetve ő is fiaként kezeli a férfit. Természetesen Dui maga is bűnöző lett, de elsősorban csak sofőrként alkalmazzák, illetve remek barkácsolóképességét is igyekeznek kihasználni, a tönkrement fegyvereket mindig ő javítgatja meg. Főnöke aztán megbízza egy „önálló” akcióval, hogy menjen el átmenetileg dolgozni egy iskolába és ott ejtsen túszul egy gyereket. Dui el is megy, össze is haverkodik egy diákkal, valamint egy tanárnővel is jó viszonyba kerül, azonban előbb-utóbb mindenkiről kiderül, hogy kicsoda is valójában.

The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)

A film sokkal inkább dráma, mint akció, a rendező elsősorban arra próbálta helyezni a hangsúlyt, hogy megmutassa, az élet sötét oldalára is kerülhetnek jobb sorsra érdemes emberek. Ezzel nincs is gond, Dui értékeinek bemutatása egyértelműen a film legjobb része (ahogyan barkácsolgat a suliban, igyekszik segíteni másoknak, stb.). Összehaverkodása a nem túlzottan beszédes kisgyerekkel is aranyosan van bemutatva. Sajnos azonban maga a történet valahogy számomra túlzottan is kiszámítható volt (egyedül a tanárnő valódi énjére nem jöttem rá hamarabb), ráadásul a fordulatokat szép hosszan, sajátos stílusban igyekezett a rendező felvezetni, amik miatt a már előre sejtett dolgok nem ütöttek túl nagyot és kissé vontatottá tették számomra a filmet.

The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)

Van egy olyan sejtésem is, hogy a stáb annak idején látta a főszereplő Eason Chan Crazy N' the City című filmjét és egy kicsit arra is hasonlító elemeket igyekeztek belerakni a történetbe. Gyakorlatilag Eason egy ugyanolyan életunt figurát játszik, aki egy kelletlenül elvállalt melónak köszönhetően szembesül azzal, hogy az élete akár szép is lehetne. Az ilyen szerepek egész testhezállóak a számára, jóval hitelesebb ezekben, mint például a Brothers (Hing dai)-ben általa alakított figura volt. Tulajdonképpen a többi szereplő is jól játszik, megkockáztatom, hogy a kisfiút alakító Man Chun-faikap majd egy jelölést a HKFA-n is az év felfedezettje díjra (akárcsak tavaly az After this Our Exile-ben játszó kisgyerek), sok kifogást a tanárnőt alakító kínai Lin Yuan játékával kapcsolatban sem lehet találni és a mellékszereplők sem rosszak (a fiú anyját Loletta Lee, Diu pótapját az ezúttal a remek játéka mellett az idétlen parókájával is feltűnő Eric Tsang, a fiú apját pedig a „Charles Bronson-os” külsővel bíró George Lam játszotta), bár az is igaz, hogy igazán egyikük sem kiemelkedő.

The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)

Amit még feltétlenül meg kell említeni, az a nagyszerű operatőri és kinematográfusi munka. A képi világot remekül eltalálták, látványos jelenetek egész sora igyekszik fokozni a hangulatot (pl. a film elején az esőben szálló papírrepülők).

The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)The Pye-Dog (Ye. leung heun) (2007)

Összességében a filmen azonban nagyon látszik, hogy egy „kezdő” készítette. Mivel a történet fordulatai előre kiszámíthatóak, már a jelenetek elején tudja a néző, hogy mi lesz az adott jelenet vége, így a hosszabb részeket kissé nehéz végigülni. A film első felén ez még nem érződik annyira, de a későbbiekben már egyre nyilvánvalóbb lesz és ez eléggé lerontja a film élvezhetőségét. Mindettől függetlenül senkit sem akarok lebeszélni arról, hogy megnézze, mert a film simán nézhető, de minden valószínűség szerint senkiben sem fog mély nyomokat hagyni.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Lady of Musashino (1951)

Lady of Musashino (1951)

 IMDbMizoguchi Kenjinek, a japán filmművészet egyik megalapozójának egy viszonylag kései filmje a II. világháború utáni Japánról, a modern kor és a hagyományok szembekerüléséről, egy nő szemén keresztül.Maga a film elég szerény, van mire szerénynek lennie,...

Sword of The Beast (Kedamono no Ken) (1965)

Sword of The Beast (Kedamono no Ken) (1965)

    Gosha második nagy sikerű filmje egy menekülő szamurájról szól, akit halálra keresnek, mert politikai gyilkosságot követett el. (A Shógunátus végefelé ez tipikusnak volt mondható mind az elzárkózást folytatni akarók, mind a nyitást támogatók részéről.) A...

Sex and Fury (1973)

Sex and Fury (1973)

 imdbA 70-es évek elejétől tombolt az a sajátos irányzat Japánban, amit manapság szexploitationnek neveznek. Élen járt ebben a Nikkatsu stúdió, ezért gyakran Nikkatsu Pinknek is nevezik e filmeket. Két fontos tényző köré épültek e mozik:...

Wicked Priest 3 (Gokuako Bozu Nembutsu Hitokiri Tabi) (1969)

Wicked Priest 3 (Gokuako Bozu Nembutsu Hitokiri Tabi) (1969)

 A LONE WOLF AND CUB sorozat előtt készült WICKED PRIEST filmek minden WAKAYAMA rajongónak keresett cikknek számítanak. Szerencsére egyre-másra előbukkannak az archívumokból.A Meiji korszakban tilos volt a kardviselés, különösen a szerzeteseknek. De Shinkai ezt persze...