belépés∆

Leaving me, loving you (Dai sing siu si) (2004)

Leaving me, loving you (Dai sing siu si) (2004)

Leaving me, loving you (Dai sing siu si) (2004)


iMDB

Wilson Yip-nek ez a Shanghaiban forgatott filmje leginkább a külsőségeivel akar hódítani. Hogy miért is? Amint elkezdi nézni az ember, az első dolog, ami feltűnik neki, az a zseniális operatőri munka. Az első pár perc egy rövid Shanghai utazásként is felfogható, megmutatják a város látványosságait, olyasmi technikával, mint amit a Szigorúan Piszkos Ügyekben lehetett látni, továbbá gyönyörűen játszanak a természetes fénnyel, ahogy a fokozatosan lemenő nap változó fényében kezdi másik arcát bemutatni a város. Lenyűgöző! A következő dolog, ami feltűnik és a film során végig meg is marad, az a nagyszerű zene.

Leaving me, loving you (Dai sing siu si) (2004)

A női főszerepet is alakító Faye Wong számai mellett többek között Sammi Cheng dala is felcsendül, nem beszélve a forgatókönyvet író és nem utolsósorban a férfi főszerepet játszó Leon Lai szerzeményeiről. Minderre persze szükség is van, ugyanis a harmadik dolog, ami szintén elég hamar feltűnik a nézőnek, hogy ez a film valami rettenetesen unalmas. A sztori nagyjából annyi, hogy Xin Xiaoyue (Faye Wong) és Zhou Qian (Leon Lai) szakítanak, és a nő elköltözik a környékről. Két hónappal később azonban a munkájuk ugyanarra a helyre szólítja őket, kénytelenek együtt dolgozni és a férfi megpróbálja újra elnyerni a nő kegyeit. Ennyi. Mindez több, mint 90 percben. A rendezőnek így rengeteg ideje volt a fentebb említett gyönyörű képek filmbe illesztésére, néha olyan érzése van az embernek, hogy egy videoklipet néz, amit néha megszakít valami sztoriszerűség. A film cselekményéhez köthető legjobb részek egyébként egy igazi kínai biciklis rendőrhöz fűződnek, aki még vörös karszalagot is visel, valamint egy öregúrhoz, akinek köszönhetően ismét találkozik az egykori pár. Az öregúr szenzációs figura, egy az egyben olyan, mint amilyennek az ember egy tisztességben megőszült, bölcs kínai polgárt elképzel. A két főhősről már nem tudom ugyanezt elmondani, ugyanolyan jellegtelenek, mint a sztori is.

Leaving me, loving you (Dai sing siu si) (2004)

Ennek következtében a filmet leginkább leendő operatőröknek ajánlanám, mert valahogy így kell filmet fényképezni, mint ebben a filmben, továbbá azoknak, akik tudják értékelni egy film külsőségeit. Aki viszont szimplán csak szórakozna, egy jó kis történetet nézne meg, az ne ezt válassza.

Hozzászólások   

#3 Guest 2006-12-11 14:58
Nemcsak Hong-kongban vannak jó operatőrök. :D Egyébként a japán művészfilmek is mindig erre játszanak: nulla cselekmény, karakteres színészek, akik nem játszanak semmit és gyönyörűen megtervezett beállítások hozzájuk illő zenével. És mégis egész sok köztük a nézhető. :-)
#2 Guest 2006-12-10 19:58
Lehet, de nekem ez a hangulat vagy nem jött át, vagy nem jött be... :-)
#1 Guest 2006-12-10 19:25
Mostanában vettem észre, hogy HK-ban milyen jó kis operatőrök vannak. Nem lehet, hogy azért olyan kevés a cselekmény a filmben, mert a hangulatra apellálnak?

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Wicked Priest 3 (Gokuako Bozu Nembutsu Hitokiri Tabi) (1969)

Wicked Priest 3 (Gokuako Bozu Nembutsu Hitokiri Tabi) (1969)

 A LONE WOLF AND CUB sorozat előtt készült WICKED PRIEST filmek minden WAKAYAMA rajongónak keresett cikknek számítanak. Szerencsére egyre-másra előbukkannak az archívumokból.A Meiji korszakban tilos volt a kardviselés, különösen a szerzeteseknek. De Shinkai ezt persze...

Going by the Book (Bareuge Salja) (2007)

Going by the Book (Bareuge Salja) (2007)

  Ki ne ismerné a hűséges, lelkiismeretes, a hivatásának élő távol-keleti alkalmazott alakját? És kinek ne lenne személyes tapasztalata unalomba fulladt - mondjuk tűzvédelmi - gyakorlattal kapcsolatban, amit rendszerint úgyis elszabotál mindenki?! Az elsőfilmes Ra Hee-chan...

Sarangni (Blossom Again) (2005)

Sarangni (Blossom Again) (2005)

 iMDB  Most írok egy ismertetőt egy általam korábban látott koreai filmről, ami nekem nagyon tetszett, jó kis film, van benne tanárnő, tizenéves diák fiú, szerelem... de vajon kik között? :D

47 Ronin (Chushingura - Hana no maki yuki no maki) (1962)

47 Ronin (Chushingura - Hana no maki yuki no maki) (1962)

 Talán a nemzetközileg legismertebb japán legendának mondható, melynek nagy a népszerűsége belföldön és külföldön egyaránt. Jellemző rá, hogy a 2. világháború idején, amikor a filmgyárak nyersanyag hiánnyal küszködtek, és megkérdezték a fronton lévő katonákat, melyik...