Seijun Suzuki filmjeiben egyszerre vannak jelen a szórakoztató, ponyvaregény hangulatú tömegfilmek, valamint a művészi nézőpontú témák, jelenetek, gondolatok, és ettől válnak olyan egyénivé és jellegzetessé. Úttörő szerepet játszott a japán (s)exploitation filmes műfaj megszületésében is...
Ez egy nagyon aranyos, egyben gyönyörű film. De tényleg. Azt a már-már mérhetetlen naivitást, amit beleszőttek a történetbe, nem is lehet más szavakkal kifejezni. Már a cím és a poszter önmagában is árulkodó, hogy mire...
A Kihachi-filmek után Ozu stílusa egyre komorabb lett, mint azt az 1936-os Egyetlen fiú is mutatja, melyet eredetileg szintén némafilmnek szánt a rendező, de ez lett munkásságának első hangosfilmje. A mű egy Akutagawa Ryunosuke...
A Kurosagi rengeteg elemében emlékeztet a Death Note-ra, talán túlságosan is. Ugyanúgy két nagytudású elme párviadala áll a középpontjában, akik ugyanúgy nem tudnak beilleszkedni a társadalomba, ugyanúgy nagy kérdéseket feszegetnek a harc közben, stb. stb....