belépés∆
2024. május 2. csütörtök 19:27, Zsigmond, Zoé napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

One Nite in Mongkok (Wong gok hak yau) (2004)

One Nite in Mongkok (Wong gok hak yau) (2004)

 

A One Nite In Mongkok egy figyelemre méltó hongkongi krimi. Többféle zsáner jegyeit is magán viseli a romantikus egymásra találós történetektől kezdve a krimiig és a moralizálós drámáig, ahogy azt a hongkongi filmek esetén sokszor tapasztalhatjuk, de nélkülözi a filmek ezen családjára szintén tipikus szélsőséges színpadiasságot. Igaz ez a cselekményre, a színészi játékra és többé-kevésbé a látványvilágra is.

A történet középpontjában egy kissé furcsa, alulfejlett szociális érzékkel rendelkező bérgyilkos áll, akit Kínából hív át egy közvetítő szervezet főnöke, hogy megakadályozzon bandaháborút. A két rivális bandát egy ártatlan verekedéssel induló, de emberhalállal végződő eset ugrasztotta egymásnak, a bosszúcsapások pedig egyre nagyobbak. A háborút a fiatal bérgyilkos hivatott megakadályozni az egyik főnök megölésével, azonban a rendőrség, aki minden erejét beveti a vérontás elkerülése érdekében, ráveszi a közvetítőt, hogy árulja el a fiút, mielőtt az végrehajthatná küldetését. Innentől kezdve rengeteg baj szakad a szegény srác nyakába, aki közben egy prostituálttal is összeakad, aki eleinte csak kihasználni akarja, aztán természetesen egyre jobban egymásba gabalyodnak a sötét mongkoki éjszakában.

One Nite in Mongkok (Wong gok hak yau) (2004)

A zsánerek keveredése el tud jól is sülni, a sötét, árulásokkal és véres jelenetekkel teli krimisztori például remekül megfér a noiros, árnyékban kifejlődő romantikával. A film ügyesen játszik a lehetőségekkel, hibája az előnye is: az adalékok nem keverednek el teljesen egyenletesen, de a túlzások és ostobaságok elkerülésével mégis szép, visszafogott eredmény születik. Az atmoszféra például egyenetlen: hiába komor a rendőr, ha a főhőst már az elején lehülyézik, de alapvetően normálisan viselkedik, kétségek közt hagyva a nézőt. A bérgyilkosszervezet főnöke valószínűleg a comic relief funkcióját tölti be, ami azért szerencsétlen húzás, hiszen a film érdekének megfelelően a szegény bérgyilkossal szimpatizáló nézők nem fognak őszintén nevetni az aljas és sunyi fickó balfasz húzásain, például ahogy mentegeti magát a gengszterek és a rendőrök előtt vagy ahogy tucatnyi mobilja közül keresi a megfelelőt. Talán a drámai komponenst is növeli kívánták ezzel, hiszen egy ilyen szánalmasnak beállított figura miatt szenvedni még szomorúbb és esendőbb, ám szerintem még ezt a célt sem érték el, ez a szereplő sokat ront a film hangulatán.

One Nite in Mongkok (Wong gok hak yau) (2004)

Az akciójelenetek azonban nagyon erősek. Szerepe van ebben ritkaságuknak, valamint az ízléssel, de bátran alkalmazott fogásoknak is (a zárt térben elsütött pisztoly hatásának bemutatása például egész egyszerűen zseniális, de a film végi utcai jelenetek is megkapóak). Erőszak kevés van a filmben, a lövöldözéseken kívül gyakorlatilag csak egy kínzásjelenetben, az azonban kellően sokkoló hatású is, még ha az érintett fél túl hirtelen pattan talpra is (nem lövöm le a poénokat). A rendőr karakterével nem tudtak sok mindent kezdeni, a srácé pedig nagyon egyszerűre van véve (általában csak mosolytalanul és kicsit zavartan néz), gyanítom szándékosan, hogy a hiányzó részei a nézőben szülessenek meg. Cecilia Cheung viszont láthatóan élvezi kijátszani a prosti szerepét, a néző pedig őt bámulni élvezi. A moralizálást és a "drámázást" rövid pórázon tartották, ami köztudottan mindkettő adaléknak csakis jót tesz.

Végül pedig nem kerülhetem el a Dog Bite Dog megemlítését, hiszen hasonló történetettel és hatáselemekkel dolgozik az is. Sokat lehetne vitatkozni a különbségeken, a Dog Bite Dog véleményem szerint azokon a területeken pakolt rá a One Nite In Mongkok receptjére, ahol nem kellett volna: túlzásba vitte a drámát, irreálisba az akciójeleneteket és szélsőségesbe a karaktereket. Lehet, hogy kicsit egységesebb lett a hangulatvilága, a humorfaktor leszorításával pedig jóval sötétebb, de nálam a One Nite In Mongkok így is sokkal jobb film.
imdb

 

Előzetes:

Hozzászólások   

#4 Ramiz 2007-10-30 09:40
Bandája nincs, de azért írtam, hogy főnök, mert ha ennyi bérgyilkost mozgat, azért lehet némi befolyása... mondjuk most, hogy mondjátok, tényleg nem főnök. Sorry... :-)

Manu: hát igen, a két főszereplő színész brutálisan jó a Dog Bite Dogban, bárcsak a sztori és a rendezés is olyan lenne. :-)
#3 fea 2007-10-30 00:15
Hopp, nem értékeltem, de most megteszem! 8)

Lam Suet sztem sem főnök volt, viszont ő babrált a telefonjaival.
#2 YEZy 2007-10-30 00:02
Lehet, hogy rosszul emlékszem (jóval több mint 2 éve láttam a filmet), de Lam Suet nem volt ott főnök, ő csak közvetítette a bérgyilkosokat. Simán belefért, hogy szánalmas figura legyen. :-) Amúgy a többi leírás helytálló, én még arra emlékszem, hogy szédültem a moziban az első 20 perc során, amit végig szövegeltek én meg mást se csináltam, csak olvastam a feliratot... :D
#1 fea 2007-10-29 23:46
A főnököt, ha jól emlékszem Lam Suet (content/view/1546/66/) játsza, és ő általában ezt a karaktert hozza, úgyhogy gondolom a hongkongi nézőkben nem okozott ekkora fennakadást, amit láttak tőle.
Cecilia legjobb alakítását hozza ebben a filmben :eek:
A DBD és eközött pedig tökéletesen megtaláltad a különbségeket, nekem viszont pont ezek miatt tetszett az előbbi. Másrészt Edison Chen és Sam Lee messze nagyobbat játszanak a DBD-ban, mint Daniel Woo valaha is tette. Ettől függetlenül az eredetiség mindenképpen a One Nite in Mongkoknak predesztinálja az első helyet.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Painted Skin (Wa pei) (2008)

Painted Skin (Wa pei) (2008)

Az 1640 és 1715 között élt Pu Sung-ling Strange Tales of Liao Zhai címet viselő, mintegy 500 kisérteties, illetőleg természetfeletti sztorit tartalmazó gyűjteménye szinte kifogyhatatlan forrása a hongkongi filmiparnak. Számtalan tévésorozat mellett olyan híres alkotások...

Attack on the Pin-Up Boys (Kkonminam Yeonswae Tereo Sageon) (2007…

Attack on the Pin-Up Boys (Kkonminam Yeonswae Tereo Sageon) (2007)

  Valentin-napon brutális támadás éri az egyik gimi szépfiúját. Hatalmas adag khm... anyagcsere-végterméket kap a képébe. Így indul az őrült sorozat-dobáló pályafutása, aki minden hónap tizennegyedik napján lecsap valamelyik  iskola helyi sztárjára. A többi rivális local...

Hellish Love (Seidan botan-dourou) (1972)

Hellish Love (Seidan botan-dourou) (1972)

 Itamochi Takashi, Japán legrégebbi nagy filmstúdiójának, a Nikkatsu-nak az igazgatója 1971-ben jutott arra az elhatározásra, hogy cége tapasztalt filmeseinek érdeklődését ráirányítsa az egyre nagyobb (és szinte az egyetlen) profitot termelő pinku „műfajra”....

Green tea (Lu cha) (2003)

Green tea (Lu cha) (2003)

Green tea (Lu cha) (2003)  IMDb