belépés∆
2024. március 19. kedd 11:50, József, Bánk, Józsa napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Tazza: The High Rollers (2006)

Tazza: The High Rollers (2006)
 

A koreai filmipar gépezete változatlan sebességgel dübörög és futószalagon ontja magából az újabbnál újabb, nagy költségvetéssel készült munkákat. A filmek egyre másra döntögetik egymás nézettségi és bevételi rekordjait, sokak szerint az ázsiai országok közül a koraiak fejlődnek legdinamikusabban e téren. Aktuális bombasikerük, a Tazza: The High Rollers vetítésének két hete alatt 19 millió dollárt söpört be a kasszáknál, s még utána hetekig lovagolt az élvonalban.

 

 

 

A Tazza kifejezést a koreaiak az éppen fénykorukat élő szerencsejátékosokra használják, tehát az máris nyilvánvaló, hogy egy gambilng movie-val van dolgunk. A film főszereplője, Goni, egy szerencsétlen flótás, aki a kártya rabja, és nemcsak saját pénzét, hanem nővérének megtakarításait is eljátsza. Dühében, hogy a pénzét visszaszerezze, az őt megkopasztó, a kártya világában igen népszerű úriember nyomába ered, de útja során egyre kellemetlenebb helyzetekbe keveredik, az ilyen-olyan illegálisan működő bűnbarlangok világában. Egyszer azonban összefut egy igen konszolidált gentlemannal, akiről kiderül, hogy az ország három legjobb játékosa között tartják számon. Hősünk természetesen beáll mellé tanoncnak, s innentől kezdve rakétaként ível a karrierje felfelé. Barátokra, s ellenségekre tesz szert, de természetesen legnagyobb ellenlábasa a kártya lesz.

Nem nagyon lehet olyat írni a filmről, ami már eleve ne lenne borítékolható azoknál, akik figyelemmel követik a koreai mozi fejlődését napjainkban. Mivel az ottani filmgyártás igencsak gyerek cipőben jár, és még nem találta meg a saját hangját, ide-oda csapong a szomszédainál sikereket elérő stílusok között. Készítettek már japán drámát (Take Care of my Cat, Ad Lib Night), kínai wuxiát (The Shadowless Sword), történelmi filmet (Musa, Blood Rain), vagy hongkongi gengszterfilmet (A Dirty Carnival), de egyiket sem másolták le egy-az-egyben, teret engedtek saját stílusok kialakításának. Jelen esetben is ez a felállás, a The High Rollers bizony lefedte azt az egytelen stílust, amit talán még nem láttunk tőlük, a gambling moviet. A filmben egy sajátos kártyajátékot játszanak, ami leginkább a pókerre emlékeztet, s nem csak a játék felépítésében, hanem pénzbeli vonzatát tekintve is. Óriási összegek cserélnek gazdát, s legtöbbször nem a szerencse irányítja, hogy ki nyer, hanem a kézügyesség - ki, milyen ügyesen tud trükközni és csalni. A film hőse is gyakorlatilag egy szervezett bűnbanda kulcsembere, aki egymás után fosztja ki a teljesen, vagy kevésbé gyanútlan embereket.

Tehát igazából, mint az A Dirty Carnival esetében is, semmi különöset nem tudok a filmről mondani. Ott vannak a klasszikus koreai értékek, a kivitelezés professzionális minősége, de valahogy az egész üres. Számomra kifejezetten bosszantó volt az elején a hihetetlenül elcsépelt sablonok használata, már-már félbehagytam az egészet, de szerencsére a klisék kikoptak, így nézhető szinten marad a mű. Szintén negatívum volt, hogy igen hosszúra sikeredett, s bár ki volt töltve a játékidő, mégis egy kicsit vontatottnak érzetem. Hiába pörögtek fel a végére az események, hiába javult egyértelműen a színvonal, sajnos már nem tudott segíteni az előző másfél órában elfásult érzékelésemen.

Tehát ismét azzal a faramuci helyzettel állok szemben, hogy objektíve csak dícsérni tudom a filmet, de ha őszinte akarok lenni, s felvállalni saját véleményemet, hát ez a film nagyot bukott nálam és a gyorsan felejthető kategóriában landolt. A csillogó felszín mögött sajnos ezúttal sem lapult semmi említésre méltó.

Hozzászólások   

#1 Guest 2007-03-15 20:29
Hát ez nekem nagyon nem tetszett. Baromi unalmas volt. :sigh:

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Ju Dou (1990)

Ju Dou (1990)

  Zhang Yimou harmadik rendezése (másodízben Yang Fengliang társaságában) ugyan még nem annyira kiforrott alkotás, mint akár a Raise the Red Lantern, a Hős, vagy a Curse of the Golden Flower, azonban már szinte minden benne...

My Tutor Friend (Donggabnaegi gwawoehagi) (2003)

My Tutor Friend (Donggabnaegi gwawoehagi) (2003)

iMDBAz elmúlt hetekben jópár példával illusztráltam, hogy miről ismerhetőek fel könnyedén a „hongkongi gagyi” kategóriába sorolható filmek és a nemrég újranézett koreai romantikus kasszasiker, a My Tutor Friend megtekintése közben egyfolytában olyan érzésem volt, hogyha...

Perhaps Love (Ru Guo) (2005)

Perhaps Love (Ru Guo) (2005)

Negyven évvel az utolsó Kínában forgatott musical után a Perhaps Love tarolt a 2006-os Hong Kong Film Awards-on. Szerelmi háromszög, erős sminkek, francia parfümök, feslett utcalányok harinyakötőben, a századfordulós Sanghajt idéző díszletek, tangó, túlcsordult érzelmek,...

Leave Me Alone (Ah ma yau nan) (2004)

Leave Me Alone (Ah ma yau nan) (2004)

Leave me alone (Ah ma yau nan) (2004)  iMDB