belépés∆
2024. április 26. péntek 8:10, Ervin napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Wandering Ginza Butterfly 2 - The Wildcat Gambler (Gincho Nagaremono Mesu Neko Bakuto) (1972)

Wandering Ginza Butterfly 2 – The Wildcat Gambler (銀蝶流れ者牝猫博徒) (1972)

Wandering Ginza Butterfly 2 - The Wildcat Gambler (Gincho Nagaremono Mesu Neko Bakuto) (1972)

iMDB(az sajnos nincs)

Egy Hanae nevű lányt az apja elad a yakuzáknak, hogy az érte kapott pénzből folytassa a szerencsejátékot, aminek már régóta rabja. A lány azonban az Ikaho Fürdő közelében megszökik az őt éppen megerőszakolni készülő yakuzáktól, akik üldözőbe veszik és egy hídon bekerítik. A lányt azonban az éppen ott tartózkodó, szolídnak tűnő hölgy, Higuchi Nami kimenti a férfiak gyűrűjéből. Később Nami-ról kiderül, hogy egy cél vezérli, hogy megbosszulja apja halálát, akit még gyerekkorában a szeme láttára ölt meg valaki. A bosszújának beteljesítésében hamarosan a segítségére lesz egy Ryuuji nevű yakuza, aki nézeteltérésbe keveredik az Aiboshi Industries nevű “céggel”, akikkel szemben Nami-nak is van némi elintéznivalója.

Wandering Ginza Butterfly 2 - The Wildcat Gambler (Gincho Nagaremono Mesu Neko Bakuto) (1972)

A film tipikus példája a 70-es években virágkorukat élő alacsony költségvetésű, újhullámos  filmeknek, amiknek szerves részét képezte az erőszak és a szexualitás. Persze mindez semmit sem von le az élvezhetőségéből, sőt! Csak kedvcsinálóként elég megemlíteni a két főszereplő nevét. Higuchi Nami-t a kor talán legszebb japán színésznője, Kaji Meiko alakítja, aki ebben az időben rengeteg hasonló filmben tűnt fel (pl. Female Prisoner, Lady Snowblood, Yakuza Papers 2, stb.), míg Ryuuji-t itt még Chiba Shinichi néven a későbbiekben hatalmas szupersztárrá váló Sonny Chiba játszotta. De nem csak miattuk érdemes megnézni a filmet, ugyanis minden tökéletesen a helyén van benne. Jól eltalált zenét hallhatunk többféle stílusban is, egyrészt a jellegzetes japán “enka” hangszerelésű dalocskákat, amiket néha a 70-es évekre nagyon is jellemző jazz zenékkel színesítenek. A cselekmény java része zárt térben játszódik, de a jelenetek közötti átvezetések alatt látványos képeket mutatnak be a korabeli Tokyo-ról, a kor “csodaautói” pedig tovább fokozzák ezt a hatást.

Wandering Ginza Butterfly 2 - The Wildcat Gambler (Gincho Nagaremono Mesu Neko Bakuto) (1972)

A történet persze semmi extra, egy a sok krimi közül, a megvalósítása azonban ismételten erre a korra jellemző. A szerepek egy kicsit túljátszottak (persze messze nem annyira, mint a hongkongi vígjátékokban), a drámai pillanatok ábrázolása is sokkal inkább megmosolyogtató, mint hiteles, nagyban hasonlít a Girl Boss Sukeban megoldásaira. Persze Nami-n kívül az összes karakternek van valami “hibája”, a yakuzák vezére, Aiboshi szemöldöke például remeg, Ryuuji dadog, Ryuuji üzlettársa finoman szólva is meleg, stb. stb. Természetesen a filmből nem maradhatott ki a nyers erőszak sem, amit egyrészt a lövöldözős/kardozós jelenetek ábrázolnak, másrészt a nőkkel szembeni erőszak bemutatására is nagy hangsúlyt fektettek.

Wandering Ginza Butterfly 2 - The Wildcat Gambler (Gincho Nagaremono Mesu Neko Bakuto) (1972)

A film tehát helyenként a pinku eiga-kra, valamint a sexploitation filmekre emlékeztet, van benne egy jókora adag gambling movie rész (a bon nevű szerencsejátékot ugyan kevesen ismerik errefelé, de a játék ismeretének hiánya semmit sem von le a film élvehetőségéből) és az akciófilmek kedvelői sem fognak benne csalódni (főleg az utolsó 20-25 perc miatt). Jó kis film, de csak azoknak, akik ezt a műfajt értékelni tudják.

Hozzászólások   

#2 Guest 2007-02-08 16:44
Hmmm... és mi újság az első résszel? Vagy rögtön a második résszel kezdődik? :P :D
#1 Guest 2007-02-07 23:42
Van a fórumban egy topik, annak a címét tudom az első résszel kapcsolatban mondani: nagyon kéne... :D
Egyébként hamarosan várható lesz több Kaji Meiko film ajánlója is, ezekre most rákattantam, meg az életrajzban is ígéretes filmeknek tűntek. :D

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Az 5 Ninja Elem (DVD, 2008)

Az 5 Ninja Elem (DVD, 2008)

EREDETI CÍM: Ren Zhe Wu Di RENDEZŐ: Chang Cheh FŐSZEREPLŐK: Ricky Cheng Tien Chi, Michael Chan Wai Man, Chen Pei Hsi, Lo Meng FORGALMAZÓ: Black Mirror KIADÁSI ÉV: 2008 BESOROLÁS: 18+     Chang Cheh kései SB-s...

Mayonaka No Yaji San Kita San - Yaji and Kita, the Midnight Pilgr…

Mayonaka No Yaji San Kita San - Yaji and Kita, the Midnight Pilgrims

Mindig meglepődök a japánokon, elképesztő, hogy milyen filmeket tudnak csinálni... A Mayonaka Yaji San Kita San egész egyszerűen a legkülönösebb film, amit valaha is láttam, és meglepően sokat rejt magában. Egyrészt egy...

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Paco and the Magical Picture Book (Pako to Maho no Ehon) (2008)

Paco and the Magical Picture Book (Pako to Maho no Ehon) (2008)

Tetsuya Nakashima a mai japán film egyik legnyugatiasabb rendezője. Nem forgat évente két filmet, témájában elrugaszkodik a hétköznapoktól, nagy költségvetéssel és hosszú produkciós folyamattal dolgozik. Munkái ezért igazi nagy durranások, mondhatni blockbusterek. Ennek ellenére nem...