belépés∆
2024. május 8. szerda 6:34, Mihály napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

The 601st Phone Call (Di liu ling yi ge dian hua) (2006)

The 601st Phone Call (Di liu ling yi ge dian hua) (2006)

The 601st Phone Call (Di liu ling yi ge dian hua) (2006)

iMDB

A történetnek három plusz egy főszereplője van, akik eleinte semmit sem tudnak egymásról. Xiaowen egy rákbeteg fiú, aki amikor jól van, akkor elhagyja a kórházat és együttesével egy dal elkészítésén fáradozik. Yi Shu egy magát teljesen szerencsétlennek tartó lány, akit kolléganői “baráttesztelőnek” tartanak, azaz mindig lecsapják a kezéről a leendő Nagy Ő-t, ráadásul a munkájával kapcsolatos ötleteit is rendszeresen sajátjukként tűntetik fel. Tianyou pedig egy híres énekesnő, hatalmas popsztár, akinek mindenki irígyli az életét, kivéve ő maga. Egy napon aztán felkerül az internetre 600 kínai híresség telefonszáma, amik között egyet rosszul írnak le és Tianyou száma helyett Yi Shu telefonja kezd szinte állandó csörgésbe (igen, a negyedik főszereplő a mobiltelefon). A sok rajongó közül csak az egyik veszi észre, hogy nem Tianyou-val beszél, hogy kicsoda, azt ki lehet találni… Mivel Xiaowen abban a tudatban van, hogy Yi Shu Tianyou asszisztense, így rajta keresztül próbálja meg álmát valóra váltani, hogy a dalt, amit ír, Tianyou is elénekelje.

The 601st Phone Call (Di liu ling yi ge dian hua) (2006)

Az ismeretlen helyről, ismeretlen emberektől érkező telefonhívásokkal kapcsolatban már sok filmet készítettek, ezek közül (természetesen) a legismertebbek különféle amerikai alkotások, mint a Fülke és a Mobil. Ezek azonban egy olyan társadalomban készültek, amit alapvetően a félelem tart össze, így borítékolható volt az is, hogy az a bizonyos hívás valaki olyantól érkezik, akivel az ember nem szívesen állna le beszélgetni. A kínai társadalom azonban merőben más, mint az amerikai, így egy ilyen téma igazából fel sem merült a készítőkben, ők a hétköznapi életben sokkal nagyobb eséllyel előforduló történetet készítettek. A film rendezője, Guoli Zhang, aki egyébként az elnök szerepében színészként is feltűnik a filmben, 2003-ban már színészként részt vett egy másik, a mobiltelefonokkal kapcsolatos film elkészítésében. Ez volt a Cell Phone, egy igazi társadalmi szatíra, amiben azt mutatták be, hogy a feleségek/barátnők hogyan tudják a mobiltelefon segítségével lebuktatni az őket megcsaló férjet/barátot. Ezúttal azonban igyekeztek inkább egy felemelő, megható történetet összehozni, amiben az ismeretlen telefonhívásnak pozitív következményei lehetnek. Hogy mindez mennyire sikerült, az már egy más kérdés. A rákbeteg fiú és a szerencsétlen lány (táv)kapcsolatát a hongkongi Turn Left Turn Right módszeréhez hasonlóan, több elszalasztott lehetőségen keresztül mutatják be, tulajdonképpen hiba nélkül, a sztár életének ábrázolása már sokkal inkább hatásvadász.

The 601st Phone Call (Di liu ling yi ge dian hua) (2006)

Teljesen kiszolgáltatottnak, magatehetetlennek mutatják be Tianyou-t, akit teljesen szívtelen, csak a profitot szem előtt tartó menedzserek vesznek körül, akik ráadásul úgy tűnik, bármit megengedhetnek maguknak. A film ezen része eléggé tanmese jellegű, kissé szájbarágósan tudatják a naív (kínai) nézővel a nagyszerű mondanivalót, azaz “ne irigyeld a sztárok életét”. Ez a rész hasonlíthat egyébként leginkább a fent már említett (és sokat bírált) Cell Phone stílusára. A film egyébként ezt leszámítva nem rossz, technikailag hozza az utóbbi időkben készült mandarin nyelvű drámákra jellemző tulajdonságokat, azaz szépen van fényképezve, jó, hangulatos zene van hozzá és jellemzően ismeretlen színészek szerepelnek benne. Kivétel ezalól Cecilia Cheung, akit nem véletlenül választottak a sztár, Tianyou szerepére, hiszen egy ismert arccal tovább tudták növelni a három karakter közötti különbséget. Sajnos Cecilia mandarin nyelvtudása úgy látszik nem volt elég ahhoz, hogy a saját hangján legyen hallható, de ez a film élvezhetőségéből nem von le túl sokat. Yi Shu-t Bichang Zhou alakítja, míg Xiaowen-t Ge Hu (ő egyébként valószínűleg egy kínai popsztár lehet), ugyan mindkettejüknek ez az első filmszerepe, de nem teljesítenek rosszul.

The 601st Phone Call (Di liu ling yi ge dian hua) (2006)

Összefoglalva ez egy egyszer nézhető, kellemes hangulatú dráma, ami kivitelezését tekintve hasonlít a Blue Gate Crossing és a Leaving Me Loving You című filmekhez. Akinek azok tetszettek, ezt a filmet is értékelni fogják.

Hozzászólások   

#2 Guest 2007-02-09 20:34
Tény és való, hogy néhány perc alatt kiderül, melyik autógyár, melyik mobilgyártó és melyik telefontársaság szponzorálta a filmet, de szvsz annyira nem zavaró, mint mondjuk a Virtuális Hajnalban volt. :-)
#1 Guest 2007-02-09 19:12
Azt olvastam róla, hogy az egész egy óriási reklám :-?

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Rebellion (Tung moon) (2009)

Rebellion (Tung moon) (2009)

A cím sokat ígér, Herman Yau neve pedig garancia arra, hogy az ígéretek megvalósuljanak. Vagy mégsem? Ha ez a film 1997 előtt készült volna el, biztos nem az lett volna a lezárása, ami. Lehet, hogy...

Champions (Duo biao) (2008)

Champions (Duo biao) (2008)

 2008-ban Kína az Olimpia lázában égett, igyekezvén minden téren pozitív képet sugározni magáról. A megnyitóünnepség kungfu bemutatója adta az apropót arra, hogy egy kicsit utánanézzenek a kínai sportolók olimpiai múltjának és hamar rátaláltak az...

Burning Paradise (Huo shao hong lian si) (1994)

Burning Paradise (Huo shao hong lian si) (1994)

IMDb   Bevallom őszintén, Ringo Lam filmjeitől eddig még nem sikerült - komolyabban - hasraesnem, a harcművészeti alkotások viszont mindig számíthatnak a figyelmemre, ezért a Burning Paradise című 1994-es kungfufilm is hamar utat talált a...

Crazed Fruit (Kurutta kajitsu) (1956)

Crazed Fruit (Kurutta kajitsu) (1956)

  Ez a Nakahira Kou által rendezett történet ugyan nem tartozik a túlságosan ismert 50-es évekbeli japán filmek közé, azonban nem véletlen, hogy a legendás Criterion sorozatba is beválogatták. Mai szemmel nézve valószínűleg sokak számára...