belépés∆

Man, Woman and the Wall (Kikareta onna) (2007)

Man, Woman and the Wall (Kikareta onna) (2007)

A pink filmek világában finoman fogalmazva sem túlságosan megszokott dolog az, hogy a női főszerepet játszó (e film esetében) pornósztárnak az a legnagyobb kivánsága, hogy bárcsak minél több fiatal lány nézné végig a filmet. Aoi Sora szerint a főszereplővel könnyű azonosulni és a történetén keresztül erőt meríthetnek a lányok, hogy az esetlegesen őket zaklató férfiakkal felvegyék a harcot. De vajon mindez nem megy-e az elborultság rovására?

Man, Woman and the Wall (Kikareta onna) (2007)

A történet főszereplője Kawase Ryou, egy újságíró, aki új lakásba költözik, ahol hamarosan felfedezi, hogy a szomszédból szinte minden áthallatszik, annyira vékonyak a falak. Ettől kezdve a szomszédban lakó fiatal lány, a csinos Sugiura Satsuki életének fürkészése már-már rögeszméjévé válik, ám amikor kiderül, hogy nem ő az egyetlen hallgatózó, ráadásul egy telefonbetyár is zaklatja a lányt, elhatározza, hogy megpróbál rajta segíteni.

Man, Woman and the Wall (Kikareta onna) (2007)

A videó korszak beindulása óta a japán szoftpornó filmek színvonala rettenetesen mélyre zuhant és csak nagyon ritkán kerül ki egy-egy említésre méltó darab a sokszor még stúdiónak is csak alig nevezhető műhelyek mélyéről. A Kikareta onna ezen jól sikerült kivételek egyike, mégpedig elsősorban azért, mert nem a szexjeleneteket helyezték a középpontba, hanem egy teljesen korrekt és vállalható, ám mindezekkel együtt is kellőképpen perverz és beteg sztorit sikerült összehoznia a filmet rendezőként és forgatókönyvíróként jegyző Yamamoto Masashi-nak. A forgatókönyv elemeiben ugyan ismerős lehet innen-onnan, leginkább a Tokyo Trash Baby-ből szedett ötleteket lehet kiszúrni, ám sokkal könnyebben emészthető Hiroki Ryuuichi munkájánál. A szituáció természetesen kisarkított, de végig logikusan van felvezetve, így abszolút nem érzi a néző erőltetettnek.

Man, Woman and the Wall (Kikareta onna) (2007)

A láthatóan alacsony költségvetés ellenére a technikai kivitelezés egyáltalán nem mondható szegényesnek. A már-már megszokott DV felvétel miatt a szereplőket sokkal közelebb érzi magához a néző, mint a hagyományos technika használata esetén és ez egy ilyen sztorinál egyáltalán nem hátrány. Okos ötlet az is, hogy amíg Ryou csak hallja a szomszédját és fantáziál róla, addig más színészek játszák el az odaát történteket. További jópofa ötlet még annak az ábrázolása, ahogy Ryou a fantáziálás során szinte úgy érzi, hogy a lány mellett van.

Man, Woman and the Wall (Kikareta onna) (2007)

Az efféle sztorik szereplői általában teljesen ismeretlen emberek szoktak lenni és ez természetesen ebben a filmben sincsen másképp. Ouno Keita, Oda Takashi, Kato Hiroto, Yoshioka Mutsuo neve vélhetően senkinek se mond semmit se, bár utóbbi már néhány másik pinku eiga-ban is feltűnt. A két női főszereplő azonban ismerős lehet, hiszen az elképzelt Satsuki-t megformáló Nishino Shou játszott a Sukepan Deka-ban, míg Aoi Sora (többek között) a Stop the Bitch Campaign Again-ben. Nishino kisasszony hamar eltűnik a sztoriból, így gyakorlatilag értékelhetetlen, Aoi Sora viszont egyáltalán nem játszik rosszul, legnagyobb erénye az, hogy természetes tudott maradni a szerepben, így nem vált a karaktere hiteltelenné (na jó, talán a sztori legvégén igen, de egy pink filmnek így kell befejeződnie).

Man, Woman and the Wall (Kikareta onna) (2007)

Összességében Yamamoto filmje sokkal többet nyújt annál, mint amire az utóbbi időkben forgatott szoftpornók alapján számítani lehetett, így aki bírja a kissé beteg történeteket, nincsenek ellenére az erotikus jelenetek (amiket egyébként egyáltalán nem vittek túlzásba) és nem zavarja a kissé puritán kivitelezés, annak érdemes rászánnia a 80 percet.

iMDB
eredeti cím: 聴かれた女


Trailer

Hozzászólások   

#4 YEZy 2008-07-07 00:58
De hülyén néz ki úgy leírva a neve, hogy Sora Aoi... Úgy nem jelent semmit... 8)
#3 Guest 2008-07-06 23:55
Az elvárásaimhoz képest egész kellemes meglepetés volt ez a film. Sora Aoi úgyszintén pozitív csalódás. :-)
#2 YEZy 2008-07-06 23:45
Mit nevezel igényesnek? :D Normál mozifilmes kivitelezés már nem lesz soha (leszámítva az olyasmi filmeket, mint pl. a Yokubou volt 2005-ben, de azt én nem nevezném pinku-nek még úgy sem, hogy kellőképpen erotikus), inkább ezek a DV-s technikával kivitelezett cuccok lesznek jellemzőek.
#1 Guest 2008-07-06 22:47
Remélhetőleg fognak még igényes pinku filmek készülni... én drukkolok. És Sora Aoi rulez! :D

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Mercenaries From Hong Kong (Lie mo zhe) (1982)

Mercenaries From Hong Kong (Lie mo zhe) (1982)

Ez a mozi egyike volt azon kísérleteknek, amivel az 1980-as években a Shaw Brothers stúdió menteni próbálta a menthetőt. Akkorra már erősen érződött a válság szele. A közönség ráunt a régi típusú jótevő wuxia hősökre,...

Casino Raiders (Ji juen mo seung) (1989)

Casino Raiders (Ji juen mo seung) (1989)

A címből és a poszterből is világosan kivehetően ez bizony egy igazi, hamisítatlan szerencsejáték film, frappánsabb kifejezéssel élve „gambling movie”. Természetesen, mint szinte az összes ebbe a műfajba tartozó darab, ez is Wong Jing nevéhez...

Flying Dagger (Shen Jing Dao yu Fei Tian Mao) (1993)

Flying Dagger (Shen Jing Dao yu Fei Tian Mao)  (1993)

Flying Dagger (Shen Jing Dao yu Fei Tian Mao) (1993)iMDBA hongkongi wuxia filmek aranykorában, a 80-as és 90-es évek fordulóján szinte futószalagon készítették a természetfeletti képességekkel megáldott harcosok történeteit, így várható volt, hogy előbb-utóbb paródiát...

Abe Hiroshi

Abe Hiroshi

  Abe Hiroshi 1964 június 22-én született a Japán Kanagawa prefektúrájában található Yokohama városában. Felsőfokú tanulmányait a híres Chuuou Egyetemen végezte, ahonnan rengeteg japán híresség is kikerült, többek között Nakamura Kengo, a japán futballválogatott egyik alapembere,...