belépés∆

Honey and Clover (2006)

Honey and Clover (2006)
 
 

Lassan teljesen felesleges lesz odaírni a japán mainstream mozik ismertetőjéhez, hogy „ez egy anime adaptáció”, mivel az utóbbi időben szinte nem tudok olyan filmet említeni, - legalábbis a népszerű kategóriából - ami ne ebből a hihetetlen népszerű stílusból merítené az ihletet. Mikor nekiálltam, hogy a Honey és Cloverről írjak, azon gondolkodtam, hogy bölcsen el is hallgatom az egészet, de aztán rájöttem, hogy pont itt kell megemlítenem ezt a dolgot, hiszen ennyire jó átdolgozást, ami ilyen hűen visszaadta volna az eredeti hangulatot, és mellette filmként is megállja a helyét, még nem láttam. 

Sok esetben nem is kell más egy jó filmhez, mint egy jól kitalált háttér, amiben az esetlegesen hézagokkal küszködő, vagy sablonos történet is megállja a helyét. Esetünkben is erről van szó, hiszen a film egy művészeti iskola falai közé kalauzol el minket. Egy ilyen helyen általában sok kreatív, ám bonyolult ember gyűlik össze, és sokkal lazábbak a szabályok, íratlan törvények is. Említeni sem kell, hogy ez Japán esetében még szembeötlőbb, mint a világ más tájain. Ebben az iskolában tanulnak egészen kicsi gyerekek, de egyetemisták is. A filmben ez utóbbiakból ismerhetünk meg ötöt, követhetjük végig szerelmi életüket és felnőtté válásukat.

 

Honey and Clover (2006)

 

A Honey and Clover gyakorlatilag egy könnyed, teenager szerelemmel foglalkozó dráma – legalábbis első ránézésre. Az egész film két tényezőn alapszik, egyrészt a kiválló karaktereken és az őket alakító színészeken, másrész a sokrétű, többféleképen értelmezhető és némileg, ám egyáltalán nem szájbarágósan, nevelő célzatú történeten. Egy kicsit bepillantást nyerhetünk abba, milyen is az első szerelem, vagy milyen az első elutasítás. Megérthetjük, hogy milyen is az alkotás folyamata a művészetben és hogyan alakulnak ki a kezdeti irányok, melyeket később követni fog a művész. Arra is fény derül, hogy bár szabadabbnak tűnik ez az életmód, mégis tele van kötöttségekkel, megalkuvással és pénzhajhászással. Tehát a helyszín nem csak ürügy a filmben, hogy legyen hol játszódjanak az események, hanem szerves részét is képezi a történetnek.

 

Honey and Clover (2006)
 
Honey and Clover (2006)

 

Mint már mondtam, a szereplők is rettentően jól el vannak találva. Egyrészt tökéletesen látszik rajtuk, hogy anime-karakterekből faragták őket, ám egy esettől eltekintve mégsem erőltetettek. Sajnos a főszereplőt alakító Yu Aoi valami szörnyen kawaii (cuki, de ez a szó nem igazán adja vissza az animékban használt jelentést) akart lenni és teljesen természetellenesnek tűnt emiatt, főleg a többi, nagyon hitelesen alakító színész között. Mindettől eltekintve a hölgyemény ebben az évben két filmjéért is megkapta a legjobb színésznőnek járó Blue Ribbons díjat hazájában. Nyílván más szemmel nézik ezt ők, mint én.

Mindenképp említést érdemel még a zene, melyet a híres zeneszerző, Yoko Kanno jegyez. Az általa komponált muzsika gyönyörűen követi végig a lágy, japánosan visszafogott történetet.

Bár személyesen nem tudom alátámasztani, mivel nem láttam az alapját szolgáló animét, állítólag a történet és a hangulat hűen követi az eredetit. Azt azonban bizton mondhatom, hogy mindenképpen egy megjegyzendő alkotás, a romantikus filmek kedvelőinek pedig kötelező darab.

Hozzászólások   

#5 Beve 2009-06-27 01:04
halisztok!

Nem tudja valaki honnan tudok hozzá magyar feliratot szerezni?

Thx
#4 Guest 2008-06-15 19:54
Én innen szedtem le: http://arashianfiles.orgfree.com/mov.htm Letöltés után HJSplittel illesztettem össze a darabokat.
#3 Guest 2008-06-15 13:23
Honann lehet megszerezni eszt a filmet??
#2 Nuszbaum Ferenc 2008-03-03 08:55
Ez a film még ősszel akadt le a gépemre, pont olyan hangulatban voltam, hogy gyorsan megnéztem kétszer is :-)
Az animét még én sem láttam, de azonnal beszereztem valahonnan, csak idő kérdése, hogy mikor kezdek bele.
Tündéri kis film volt, nagyon szeretem azokat a hangulatokat, amik ebben a filmben voltak. Bár a főszereplő leányzó elég gyerekes volt tényleg, és a többi is nagyon "szenvedett", a két galériatulaj figurája tette be végleg a kaput, közben ne feledkezzünk meg a hippi bártulajról, no, ott fordultam le a székről :zzz , jól ellenpontozták a szinte kamaszos világfájdalmat.
Azt a fajta mázolós festészetet nem nagyon bírom, amit a filmben elkövettek, de a filmben szereplő képek közül az első és az utolsó nagyon ott van, még a szobámba is kitenném :-)
off
kiválló - egy l, többféleképen - két p. Bocsi, nem okoskodás, csak hirtelen szembeötlött, mert nem jellemző a kikerült írásokra, hogy az ilyenek hemzsegnének bennük, sőt :-)
on
Amúgy Yu Aoi-ba ki ne szeretne bele, első pillantásra? :-) Gyanítom, hasonló reakcióm lett volna a főszereplő srác helyében, a tüneteim sem sokban különböznének az övétől :-)
#1 Guest 2007-01-29 22:34
a cím alapján azt hittem, hogy ennek köze van a Hana & Alice-hez, de úgy látom, nincs. :-)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Female Prisoner Scorpion Beast Stable (Joshuu sasori: Kemono beya…

Female Prisoner Scorpion Beast Stable (Joshuu sasori: Kemono beya) (1973)

Female Prisoner Scorpion Beast Stable (女囚さそり: けもの部屋) (1973)iMDBMatsushima Nami kalandjainak harmadik részében ezúttal a börtönélet helyett (amiből nagyon kevés van ebben a részben) inkább a “kinti”, menekültként töltött napjait ismerhetjük meg. A film legeleje izgalmas...

Once Upon a Time (Wonseu-eopon-eo-taim) (2008)

Once Upon a Time (Wonseu-eopon-eo-taim) (2008)

 Amint jelentősebb költségvetéssel gazdálkodhat egy koreai stáb, biztosak lehetünk benne, hogy a végeredmény egy kommersz, középszerű és gyorsan felejthető film lesz. A tisztes iparosmunka ugyan anyagilag kifizetődő, a Once Upon a Time vetítésének első hónapjában...

Nemuri Kyoshiro 14 - Fylfot Swordplay (Nemuri Kyoshiro manji giri…

Nemuri Kyoshiro 14 - Fylfot Swordplay (Nemuri Kyoshiro manji giri) (1969)

    Ichikawa Raizo hirtelen  és tragikus halála után  néhány, számára előkészített filmet kellett befejezni a stúdiónak, amely nem akarta veszni hagyni a már befektetett anyagiakat. Volt közöttük két újabb Nemuri történet is. Ez a második, lezáró...

Return of the One-Armed Swordsman (Du bei dao wang) (1969)

Return of the One-Armed Swordsman (Du bei dao wang) (1969)

A félkarú kardforgató, Fang Gang (Jimmy Wang Yu) legendája további elemekkel bővül ebben az 1969-es remekműben, amely a két évvel korábbi bődületes sikerfilmnek, a The One-Armed Swordsman-nek a folytatása. Azon kivételes alkotások egyike e film,...