belépés∆

Karaoke Terror (Shouwa kayou Daizenshuu) (2003)

Karaoke Terror (Shouwa kayou Daizenshuu) (2003)

Ugyan a cím és a poszter önmagáért beszél, ez a meglehetősen abszurd sztori talán mégis elsősorban a forrásául szolgáló regény miatt érdemes figyelemre. Elsőre talán kevesek figyelmét kelti fel, de a Karaoke Terror ugyanabból a kútfőből származik (egészen pontosan Murakami Ryuu ötlötte ki), amiből a mára már igazi kultfilmmé vált Audition, valamint a nem annyira ismert, ám szintén magas színvonalú Love & Pop, Raffles Hotel és a 69. Aki elborult sztorit szeretne látni, az tehát jó helyen keresgél, ha ezt a filmet választja, ami szerencsére nem annyira extrémen elvetemült, mint Miike Takashi művei, így szélesebb nézőközönség számára is emészthető.

Karaoke Terror (Shouwa kayou Daizenshuu) (2003)

Valószínűleg a legnagyobb közhelyek egyike, hogy a japánok imádják a karaoke-t, így nem véletlen, hogy a filmbeli két csoportosulást leginkább az ezen szórakozás iránti rajongás tartja egyben. Az egyik bagázs néhány, a 20-as évei elején járó férfit takar, a másik pedig középkorú, elvált hölgyekből áll. Egy abszurd vérengzés miatt aztán a két csoport egymásnak esik és bosszú bosszút követ, egészen a végsőkig.

Karaoke Terror (Shouwa kayou Daizenshuu) (2003)

Ha egy ilyen sztori Hongkongban kerülne leforgatásra, akkor garantáltan tele lenne szinte véget nem érő kungfu jelenetekkel, amiket időnként pár közepes színvonalú geggel próbálnának meg feloldani. Szerencsére azonban ennél jóval komolyabb a kidolgozás és ez feltételezésem szerint a kortárs japán film egyik legjobb rendezőjének, Shinohara Tetsuo-nak az érdeme. Shinohara ugyanis úgy építi fel a sztorit, hogy a felületes néző (egy ideig legalábbis) teljesen komolyan veszi azt. Természetesen aki tájékozottabb a japán filmművészetben, az hamar észreveszi a kikacsintgatásként is felfogható elemeket, elsősorban az éppen elhalálozó emberekből literszámra ömlő vért, de a történet előrehaladtával egyre abszurdabbá váló párbeszédek is erre engednek következtetni.

Karaoke Terror (Shouwa kayou Daizenshuu) (2003)

A sztori tehát egy remek fekete komédia, amiben egyszerre űznek gúnyt a magukkal mit kezdeni nem tudó fiatalokból és a kiüresedett, céltalan életet élő, leginkább a csodára váró középkorú nőkből. Mindkét csapat akkor kezdi el igazán megismerni a többieket, amikor már össze kell fogniuk és ki kell tervelniük valami bosszúfélét. Ezek pedig jópofa kidolgozású akciójelenetekkel lettek leforgatva, amikben a rendező előszeretettel figurázza ki a japán akciók klasszikus ismertetőjegyeit.

Karaoke Terror (Shouwa kayou Daizenshuu) (2003)

Szintén ügyes húzás, hogy a főszereplők eléggé arctalanok, szinte lényegtelen, hogy kik is valójában. A két csoporton van a hangsúly és azon, hogy hogyan kezdenek el a kezdeti céltalan együttlétek helyett összetartva, együtt tervezgetve véghezvinni frissen létrejött céljaikat. Így aztán a legjobb figura az egész sztoriban a fegyverárus, akit a zseniális Harada Yoshio alakít. Fantasztikusan szarkasztikus karakter, aki még a legképtelenebb kérésekre is tudja a megoldást. A két csoport tagjai között ugyan jónéhány ismertebb név megtalálható Matsuda Ryuuhei-től kezdve Ando Masanobu-n keresztül Hosokawa Fumie-ig és Higuchi Kanako-ig, ám mint fentebb említettem, ők elsősorban azért játszanak nagyot, mert nem egyéniségekként, hanem a csoport tagjaiként kell rájuk emlékezni.

Karaoke Terror (Shouwa kayou Daizenshuu) (2003)

Shinohara Tetsuo ezen munkája is méltó a rendezőtől megszokott színvonalhoz és ezúttal bebizonyítja, hogy a vígjátékok terén sem vall szégyent. A sztori egyes elemei ugyan ismerősek lehetnek máshonnan (elsősorban talán a Battle Royale-ból, de az alapvetően más felfogásban lett leforgatva), a nagyszerűen eltalált szarkasztikus hangulatnak köszönhetően azonban végig remek szórakozást nyújt, a történet második felétől látható nyilvánvaló túlzások pedig csak fokozzák ezt a hangulatot, az abszurditást pedig elsősorban a legváratlanabb pillanatokban felhangzó karaoke betétek adják. Nekem nagyon tetszett, remélem másnak is fog!

eredeti cím: 昭和歌謡大全集
iMDB


Trailer

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő,...

Attention Please! Dorama Special (2006)

Attention Please! Dorama Special (2006)

アテンションプリーズ! Dorama Special (2006)Japánban a tévésorozatok némelyikéhez úgynevezett “special”-öket szoktak forgatni, afféle tévéfilmeket, amikben tovább fűzik a sorozatban megkedvelt szereplők történetét. Ezek közül a special-ök közül sok a mozikig is eljut (csak néhány példa: Tokyo...

9 Souls & Blue Spring

9 Souls & Blue Spring

 imdb1imdb2Toshiaki Toyoda sakkbajnokként kezdte pályáját, de hál' Istennek tett egy jó nagy lépést és filmrendező lett belőle. A két film közül az első nagyon ütős alkotás, hihetetlen erős képekkel, elemekkel, színészekkel, karakterekkel. Valójában egy kicsit...

A Tale of Two Sisters (Két nővér) (Janghwa, Hongryeon) (2003)

A Tale of Two Sisters (Két nővér) (Janghwa, Hongryeon) (2003)

  IMDb A két nővért, Soo-mit és Soo-yeont hosszas pszichiátriai kezelés után végre hazaengedik a szanatóriumból, valami azonban mégsincs rendben. A lányok halálosan rettegnek mostohaanyjuktól, édesapjuk pedig nem akar tudomást venni félelmükről. Mintha ez még nem lenne...