belépés∆

200 Pounds Beauty (Minyeo-neun goerowo) (2006)

 

 

alt


iMDB

 

 

Eddig szentül meg voltam győződve arról, hogy a Távol-Keleten nincsenek kövér nők. Erre hirtelen itt terem Hanna, és egy világ dőlt össze bennem. Hanna körül pedig a világ. Mert hát bizony ő az „elefánt a porcelánboltban”, a  szeretnivaló, kétbalkezes hétköznapi duci lány a sutaságával, az életvidámságával és naivitásával.

 

 

alt

 

Hanna hangja gyönyörű, de a show-biznisz a külsejéért nincs annyira oda, így marad kötögetés közben a telefonszex-operátori munka, mellette pedig ő egy feltörekvő – ám hanggal nem rendelkező – „énekesnő” valódi énekhangja – a színfalak mögött.

 

 

alt

 

Keményen dolgozik, két állása van, hogy a beteg apja kezelését fizetni tudja, reménytelenül szerelmes a menedzserébe, szóval éli a szürke hétköznapokat. Aztán az események kizökkentik a régi kerékvágásból és a kétségbeesett „elefánt” vad vágtába kezd…Nem akarom lelőni a poénokat.

 

 

alt

 

A futószalagon gyártott koreai romantikus vígjátékok egyre sötétedő alagútjában feltűnt a fény. Még nem az igazi, de a 200 Pounds Beauty számomra mindenképp bíztató jel. A forgatókönyvíró gondolt egy merészet, a producerek rábólintottak és el mertek szakadni a kötelező kliséktől és valami újjal próbálkoztak. Azért túlzásba nem vitték, de a film mégis több 120 perc poénkodásnál.

Hanna története arról szól, hogy lehetsz tehetséges, ha nem felelsz meg a közízlésnek, ha nem szeret a kamera, ha már a photoshop sem segít, akkor nincs esélyed. Lehetsz a legodaadóbb, legszeretetreméltóbb emberi lény, ha távol állsz a bűvös 90-60-90 cm-től, vagy nincs borotvareklám arcod izmos felsőtesstel, akkor álmaid szerelme levegőnek fog nézni. Ugyanakkor ha kézzel-lábbal rivaldafénybe vágysz és mindent megteszel, mindent feladsz érte, akkor végül kicsúszik a lábad alól a talaj, és a végtermék már nem te vagy.

 

alt

 

Ezt a filmet mindenkinek ajánlom, ami ugyan mérföldkő is lehetett volna, de ahhoz sajnos kicsit elszúrták a végét, bár ki tudja. Az első 90 perc mindenesetre kifogástalan…Fenéket! Vissza az egész. Mérföldkő. Tudomásul kell venni, hogy a koreai romcom-ok végén muszáj csöpögni. :P

Kár, hogy ezt túlzásba is lehet vinni...

Ez van :)

 


Hozzászólások   

#6 Secret 2009-11-08 21:45
Véleményem szerint is a vége egy picit el lett szúrva. :sad: Amúgy nagyon jó film, jó ötlet minden oké :lol: nem csodálom hogy musicalt csináltak belőle :D Ja és köszi a feliratot ;-)
#5 Gianni 2009-09-11 14:23
Már forog a folytatás.
Az eredetiből meg musicalt csináltak. :lol:
#4 Z 2009-06-24 01:57
IGEN! – VÉGRE! – egy film ahol a romantika nem azt jelenti, hogy két órán keresztül szenvedünk, hogy aztán a film végén mindenki – de még a kutya is – meghaljon, és a vígjátéki elemek pedig nem, a (még az annyit szapult Hollywood-i filmeken is túltevő) túlspirázott gusztustalanság ok. Igazi, szerethető mozi, remek poénokkal és bájosan gyönyörű főszereplő lánnyal.
A film talán egyedüli pikantériája, hogy a címszereplőnek, aki a filmben más valakinek adja az énekhangját, valószínűleg valaki más adja az énekhangját a filmben – na mindegy, ha megnézed megérted LOL
#3 Marton Eszter 2007-12-20 00:04
Én speciel nagyon értékeltem a filmet. Jókat nevettem rajta és még azok a barátaim is szívesen megnézték, akik ált. nem szeretik/nézik a távkeleti filmeket, de megtetszett a sztori és leültek elé! Pedig ez nagy szó! Ezért mindenképp szeretem, mert ezután más filmeket is megnéztek. Egy frissen koreai filmekkel ismerkedőnek ideális kezdés!!!
#2 fea 2007-05-13 20:09
Idézet:
Tudomásul kell venni, hogy az ázsiai filmek végén muszáj csöpögni. :P
Azért ez egy kicsit általánosítás. Maradjunk a koreai romcomoknál. :-) Egyébként én is ránéztem a filmre, de úgy voltam vele, hogy ez is az a "nem a külső számít" tipusú film, és azt hittem, hogy nem csak a vége fog csöpögni, hanem az egész.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Sympathy for Lady Vengeance - A bosszú asszonya (2005)

Sympathy for Lady Vengeance - A bosszú asszonya (2005)

  Chan-Wook Park bosszú tematikájú trilógiájának utolsó darabja. A főszereplő ezúttal egy nő, akit tizennyolc évesen a gyenge bizonyítékok ellenére beismerő vallomása miatt elítéltek egy ötéves gyerek meggyilkolásának vádjával. A nő a börtönben nagyon előzékenyen és...

Honey and Clover (2006)

Honey and Clover (2006)

 iMDB   Lassan teljesen felesleges lesz odaírni a japán mainstream mozik ismertetőjéhez, hogy „ez egy anime adaptáció”, mivel az utóbbi időben szinte nem tudok olyan filmet említeni, - legalábbis a népszerű kategóriából - ami ne...

Sparrow (Man jeuk) (2008)

Sparrow (Man jeuk) (2008)

Végre egy igazán jó 2008-as film Hongkongból! De könnyen lehet, hogy nem kell leszűkíteni a kört és világviszonylatban is odatartozik. Johnnie To és a hangzatos nevű MilkyWay Creative Team megalkotta az idei év egyik legstílusosabb...

Three Days of a Blind Girl (1993)

Three Days of a Blind Girl (1993)

  Sose hívd elő egy nő haragját! Ez Chan Wing-Chiu egyetlen rendezésének mottója, ám a miértjére csak szép fokozatosan vezeti rá a nézőt. Ha hozzátesszük, hogy mindez egy hamisítatlan exploitation thrillerből derül ki, aminek egyik főszereplője...