belépés∆

Anna Magdalena (Ngon na ma dak lin na) (1998)


Anna Magdalena (Ngon na ma dak lin na) (1998)

iMDB

Chung Man Yee neve valószínűleg még a legfanatikusabb ázsiafilm rajongóknak sem mond sokat. Mindez nem véletlen, még azzal együtt sem, hogy az úriember Oscar díj jelöléssel, valamint az iMDB szerint eddig 12 különféle filmes díjjal és rengeteg további jelöléssel is rendelkezik. Ezt a rengeteg elismerést ugyanis kevéssé ismert kategóriákban zsebelte be, általában művészeti rendezőként, illetve designerként. Két film erejéig azonban rendezőként is kipróbálta magát, nem is akármilyen eredménnyel, bár egyik rendezése sem lett kirívóan sikeres. Az első próbálkozása ezen a téren az Anna Magdalena volt, ami első ránézésre leginkább a felvonultatott sztárparádé miatt érdemes a figyelemre.

Anna Magdalena (Ngon na ma dak lin na) (1998)Anna Magdalena (Ngon na ma dak lin na) (1998)

Ha azonban jobban utánanézünk a filmnek, hamar feltűnhet, hogy a forgatókönyvet az az Ivy Ho készítette, aki az utóbbi néhány év során olyan nagyszerű és sikeres filmekben működött közre, mint a Comrades, Almost a Love Story, a The Accidental Spy, a Goddess of Mercy, a Divergence és a 2 Become 1. A sztorival kapcsolatban tehát az elvárásokat nyugodtan magasra lehet tenni és még így sem fog csalódni a néző.


a film előzetese

A történet eleinte látszólag tipikus, szerelmi háromszögön alapuló romantikus vígjátéknak tűnik. Adott egy visszahúzódó, halkszavú férfi, Chan Kar-fu, aki zongorahangolóként dolgozik. Egy napon a munkájának köszönhetően belebotlik a jóképű nőfalóba, a saját állítása szerint íróként ténykedő Yau Wing-Fu-ba, aki a behízelgő modorával eléri, hogy beköltözzön Chan lakásába. Nem sokkal később a felettük levő lakásba beköltözik egy nehéz természetű lány, akivel eleinte Yau nagyon rossz viszonyban van, míg Chan beleszeret. Aztán ahogy halad a történet, a nőfaló eléri a célját, Chan pedig az egyik örök kérdésen kezd el (nem is akárhogyan) gondolkozni, azaz miért van az, hogy a nők a „rosszfiúkra” buknak.

Anna Magdalena (Ngon na ma dak lin na) (1998)Anna Magdalena (Ngon na ma dak lin na) (1998)

A történet nagyon okosan négy részre van osztva. Az elsőben megismerjük Chan-t, illetve Yau-t, a másodikban pedig a lányt. A harmadik rész a szerelmi háromszög kibontakozásával foglalkozik, majd jön a slusszpoén, azaz a jó hosszú negyedik rész, ami egy képzeletbeli regény megfilmesítése. Ez adja az addig kissé talán sablonos történet sava-borsát, megbolondítja és más megvilágításba helyezi az összes addigi történést, egyben egy nagyszerű példa arra, hogy a romantikus filmekben is lehet meglepő dolgokat létrehozni. Van benne minden, kincskeresés, egy csipetnyi wuxia, kísértetek és természetesen fullromantikus végkifejlet. További poén benne, hogy a regény mellett egy „subplot” is zajlik benne egy könyveket kiadó cégnél, ahol a csinos szerkesztőnő próbálja a főszerkesztőt meggyőzni, hogy kezdjen valamit a regénnyel, mert ez a regény jó.

Anna Magdalena (Ngon na ma dak lin na) (1998)Anna Magdalena (Ngon na ma dak lin na) (1998)

A másik kiemelkedő eleme a filmnek a fantasztikusan eltalált zenei betétek. A címből is következően Johan Sebastian Bach mindenki által ismert zongoradarabja mellett (amit egyébként nagyzenekari változatban és Aaron Kwok által előadva techno remixben is meghallgathatunk) a főszereplők akkori slágerei is felhangzanak a film során, mind Aaron Kwok, mind Kelly Chen Wai-lam előadásában 2-2 dal. Aki ismeri az utóbbi Lover’s Concerto című számát, az tudja csak igazán elképzelni látatlanban, mennyire is csöpögősen romantikus a „regény” végkifejlete, amihez az a dal szolgál zenei aláfestésként. Tökéletes választás volt.


Kelly Chen - Lover's Concerto

Tökéletes választás volt, akárcsak a színészek összeválogatása. Még a legapróbb szerepekre is nagy sztárokat sikerült megnyerni, hiszen Jacky Cheung egy kissé faragatlan rendőrt, Eric Tsang a ház gondnokát (kábé 1 percet látható a filmben, de az egyik legemlékezetesebb karakter), Anita Yuen a kiadó cég szerkesztőjét, Leslie Cheung pedig a főszerkesztőt alakította. Természetesen a főszereplők sem akárkik, ráadásul mindegyikük hozza a tőle megszokott színvonalat.  Aaron Kwok remekel a nőfaló „író” szerepében, Kelly Chen Wai-lam is jól játsza a látszólag kemény lány karakterét, de talán Kaneshiro Takeshi a legerőteljesebb közülük, aki ugyan nagyon visszafogott, de ezzel együtt is rengeteg érzelmet tud bemutatni.

Anna Magdalena (Ngon na ma dak lin na) (1998)Anna Magdalena (Ngon na ma dak lin na) (1998)

Talán meglepő, de sem a rendezőt, sem a forgatókönyvírót, sem a színészeket nem díjazták a HKFA-n, a 4 jelölést olyan kategóriákban kapta a film, mint a legjobb művészeti rendezés, a legjobb kinematográfia, a legjobb kosztümök és a legjobb filmzene, mindössze a hongkongi filmkritikusoktól kapták meg a „Film of Merit” díjat. Mindez azonban ne akadályozzon meg senkit sem abban, aki egy eredeti, abszolút nem sablonos romantikus filmet akar megnézni, Chung Man Yee filmjében ugyanis működik az a fajta „máglya”, ami egy ilyen műfajú filmhez elengedhetetlenül szükséges. Én mindenkinek csak ajánlani tudom, egyszer mindenképpen érdemes megnézni.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

A moment to remember (Nae meorisokui jiwoogae) (2004)

A moment to remember (Nae meorisokui jiwoogae) (2004)

A moment to remember (Nae meorisokui jiwoogae) (2004) iMDB  

Sakuran (2006)

Sakuran (2006)

IMDb  A gésák világáról, életükről az utóbbi pár évben millió könyv és film született. Sikerük, főleg a nyugati világban, annak köszönhető, hogy egyfajta luxus prostituálttal azonosítják őket, holott ez nem igazán fedi a valóságot....

Lady Snowblood (Shurayukihime) (1973)

Lady Snowblood (Shurayukihime) (1973)

Lady Snowblood (修羅雪姫) (1973) Kashima Yuki 1874-ben született egy börtönben. Anyját gyilkosságért ítélték életfogytig tartó börtönbűntetésre, mert bosszút állt férje egyik gyilkosán, azonban a bosszúját nem tudta beteljesíteni, mert elkapták és elítélték. Yuki születése után nem...

Mini (2006)

Mini (2006)

  iMDB Vannak filmek, amik ránézésre nagyon érdekesnek tűnnek és az ember nagy reményeket fűz hozzájuk, aztán már az első 20 perc után kiderül, hogy bizony egyáltalán nem nyújtják azt a színvonalat és szórakozást, amit vártunk volna...