belépés∆

And I Hate You So (Siu Chan Chan) (2000)

And I Hate You So (Siu Chan Chan) (2000)

Két évvel az Anna Magdalena után Chung Man Yee újra megpróbálkozott a rendezéssel. A bevált csapaton ne változtass elvet követte, így maradt a forgatókönyvíró, maradtak a főszereplők (leszámítva Kaneshiro Takeshi-t) és ami talán a legjobb az egészben, maradt a zene középpontba helyezése is. Az And I Hate You So azonban sajnos nem éri el a rendező első filmjének színvonalát, inkább a „hongkongi gagyi” filmek jellegzetességeit hordozza magán. Mindez persze nem jelenti azt, hogy rossz film lenne, sőt!

And I Hate You So (Siu Chan Chan) (2000)And I Hate You So (Siu Chan Chan) (2000)

A történet jóval kevésbé eredeti, mint az Anna Magdalena volt. A romantikus filmek tipikus kliséjét követi, azaz két olyan embert helyez a történet középpontjába, akik (eleinte) ki nem állhatják egymást, majd mindez szép fokozatosan megváltozik. Szóval adott egy újságíró nő, akinek egy női magazinban van saját, kissé pikáns című rovata, továbbá adott egy rádiós műsorvezető és DJ, aki miközben az 50-es 60-as évek amerikai slágereit játsza, előszeretettel vitatkozik a hallgatókkal különféle kényes témákról. Az írónő egy napon betéved egy antik dolgokat áruló üzletbe, ahol a kezébe kerül egy lemez, amit még az első szerelmének vett meg. A lemez azonban már le lett foglalva, hogy ki által, azt nem is érdemes ide leírni. A DJ és az újságírónő között jókora verbális csata alakul ki, azonban a végkifejlet előre borítékolható.

And I Hate You So (Siu Chan Chan) (2000)And I Hate You So (Siu Chan Chan) (2000)

Talán úgy tudom legjobban jellemezni a filmet, ha Anna Magdalena „light”-nak nevezem. Sok minden benne van, ami Chung Man Yee előző filmjét jellemezte, de egyik sem olyan erőteljes. A színészi játékkal nem voltam megelégedve, helyenként olyan volt, mintha egy Joe Ma filmet néznék, ráadásul a karakterek közötti „máglya” is csak pillanatokra lobbant fel. Ennek ellenére a történet romantikus szála egész jól van felépítve és rengeteget ad hozzá az ismételten elsőosztályú zenei aláfestés. A főszereplő sztárok közül ezúttal csak Aaron Kwok dalaiból hallható néhány, de nem azokon van a hangsúly, a hanem a rádiós műsort színesítő régi amerikai slágereken, amiket tökéletes érzékkel illesztettek bele a történetbe, egyértelműen ez volt a film legerősebb része. A romantikus szál viszont úgy lett volna ütős, ha a film 5 perccel rövidebb és ott fejeződik be, ahol akkor éppen tart. Úgy jóval emlékezetesebb (és kicsit az Anna Magdalena fő mondanivalójára hajazó) lett volna a lezárás, azonban a rendező engedett ezen a téren is a „hongkongi gagyi” csábításának. Kár érte.

And I Hate You So (Siu Chan Chan) (2000)And I Hate You So (Siu Chan Chan) (2000)

Nem maradhatott ki a történetből ezúttal sem a „subplot”, de annak a megoldása is ugyanolyan hevenyészett lett, mint a többi elemé. Amíg a rendező előző filmjében volt érdemi mondanivalója is a mellékszálnak, itt szinte semmi, érzésem szerint csak a poénok kedvéért tették bele, illetőleg annak szemléltetésére, hogy ami a „nagyokkal” zajlik, az a „kisemberek” életében is bekövetkezhet. Már-már abszurdba hajlik az is, hogy a film egyetlen HKFA jelölését a subplot szereplője, a 6 év után ezzel a filmmel visszatérő Teresa Mo kapta, aki ebben a „subplotban” egyébként Eric Tsang-gel „kavar”. Véleményem szerint mindketten túljátszották a szerepüket, de ez szinte az összes szereplőre igaz volt, leszámítva a mindig zseniális Leslie Cheung-et és Aaron Kwok-et. Sajnos a női főszerepet alakító Kelly Chen Wai-lam-nak nem ez a legjobb alakítása, ő is kicsit túljátsza a karakterét, de még bőven benne van a „belefér” kategóriában.

And I Hate You So (Siu Chan Chan) (2000)And I Hate You So (Siu Chan Chan) (2000)

Összességében a film tehát nem rossz, főleg, ha a „hongkongi gagyi” kategóriához viszonyítjuk. Az újságíró-rádiós „párharc” bemutatása ötletes (főleg az a rész poén, ahol egy betelefonáló mindazt előadja a hongkongi nőkről, amit én a magyarokról olvastam itt), a zenei aláfestés tökéletes, azonban az Anna Magdalena-val való elkerülhetetlen összehasonlítás miatt a film sokat veszít az értékéből. Aki szereti a romantikus vígjátékokat, az ne hagyja ki, mert jól fog rajta szórakozni, de aki inkább a komoly mondanivalóval rendelkező filmekért rajong, az kerülje el messzire.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Tokyo Friends: The Movie (2006)

Tokyo Friends: The Movie (2006)

東京フレンズ: The Movie (2006)iMDBAz utóbbi időben Japánban is divatba jöttek a popsztárok által készített, zenével kapcsolatos filmek. Az, hogy egy zenész színészi pályára lép, természetesen már régóta megszokott dolog a szigetországban is, azonban kifejezetten (pop)zenei...

Letter (Tegami) (2006)

Letter (Tegami) (2006)

Letter (手紙) (2006)iMDBNaoki egy árvaságra jutott fiatal férfi, akit a saját bátyja nevelt fel, önmagát sem kímélve, hogy öccse taníttatását fizetni tudja. Az idősebbik testvér túlzásba vitte a fizikai munkát, szervezete nem bírta a terhelést...

Attention Please! (2006) TV sorozat

Attention Please! (2006) TV sorozat

  Fuji TV hivatalos oldal japánul jdorama.com dramawiki   Ez a japán sorozat a légiutaskísérők kiképzésének folyamatába enged egy kis betekintést egy kezdő csoport segítségével, akiknek végigkísérhetjük az útját a tanulás első napjától kezdve egészen a profi státusz eléréséig. Hogy...

Christy Chung Lai-Tai

Christy Chung Lai-Tai

Christy Chung Lai-Tai (鍾麗緹)Li Ti Zhong 1970 szeptember 19-én született a kanadai Montréal-ban. Anyja vietnami, apja kínai származású vietnami, bár egyes vélemények szerint valójában csak kínainak mondta magát. Zhong anyanyelve vietnami, mellette franciául tanult meg,...