A Dirty Carnival (Biyeolhan geori) (2006)
A költőből filmrendezővé avanzsált Hoo Ya új filmje, az A Dirty Carnival egyesek szerint egy trilógia második része, de ezt eddig senki nem erősítette meg. Mindenestre azt tény, hogy tényleg vannak benne lényegi hasonlóságok, a baj csak az, hogy nem Hoo előző filmjével, a Once Upon a Time in a High Schoollal kapcsolatban.
The Legend of The Seven Cutter (Kariseuma talchulgi) (2006)
Félelmetes legenda terjeng szájról szájra egy diákról a koreai középiskolákban. Azt beszélik, nem fél semmitől és senkitől, hatalmasat képes ugrani, ráadásul egyedül, akár puszta kézzel ver el egy csapatnyi felfegyverzett rosszfiút. Különös és véres szokása, hogy megjelöli áldozatait: tapétavágó késsel 7 centiméteres sebet ejt rajtuk. Innen kapta a gúnynevét is: "Seven cutter".
A Tale of Two Sisters (Két nővér) (Janghwa, Hongryeon) (2003)
A két nővért, Soo-mit és Soo-yeont hosszas pszichiátriai kezelés után végre hazaengedik a szanatóriumból, valami azonban mégsincs rendben. A lányok halálosan rettegnek mostohaanyjuktól, édesapjuk pedig nem akar tudomást venni félelmükről. Mintha ez még nem lenne elég, Soo-mit rémálmok is gyötrik. Úgy érzi, valami nincs rendjén a házban és legfőképpen a mostohaanyja sem az, aminek mutatja magát. Ezért aztán mindent megtesz, hogy megvédje szeretett testvérét, bármibe is kerüljön.
Arang (2006)
Az Arang legendája egy archaikus népmese, a koreai folklór része. Legújabb misztikus horrorunk e történetet dolgozná fel, ám mai köntösbe bújtatva. Egy szép, fiatal és kedves lány szelleme múltbeli sérelmeiért akarván bosszút állni visszatér a túlvilágról, és igyekszik minden úton-módon halálra rémiszteni az ártatlan, ám semmiképp sem felkészületlen nézőket. A történet gondolom ismerős és a szellemlány kinézetét sem kell különösebben ecsetelnem.
Happy End (1999)
Furcsa, de valós kérdéssel foglalkozik ez a film, és furcsa megoldást is ad rá, formavilága pedig abszolút nem illeszkedik a mai koreai mainstream filmgyártás keretei közé.
Sajátosan beteg helyzet, kifordult a világ: a férj (Choi Min-sik – Oldboy, Crying Fist, Sympathy for Lady Vengeance) munkanélküli, a felesége tartja el őt és pár hónapos gyereküket. Napközben otthon ül és szappanoperákat néz, illetve egy antikváriumban olvasgat romantikus regényeket, miközben felesége éppen megcsalja őt.
A férfi-női egyenjogúság egy sajátos helyzetét boncolgatja Ji Woo Chung filmje, mely minden rezdülésében igazi ázsiai embereket mutat be, ellentétben a manapság futószalagon gyártott koreai mozik művies alakjaival. Choi Min-sik ezért a filmért magkapta az Asia-Pacific Film Festivalon a legjobb színész díjat és nem csoda. Hihetetlen, ahogy a két főszereplő ábrázolja a felszín alatt kettejük között megbúvó feszültséget. Egy magyar családban véresre ordítanák torkukat a családtagok, de itt szó sincs ilyesmiről. Csendben ülnek, keveset beszélnek és teljesen kifejezéstelen arccal bámulnak egymásra. Az elhidegülés olyan szintű, hogy a néző is kifejezetten rosszul érzi magát. Pont emiatt igazán nincs drámaiság a filmben, hiszen a férj, mintha csendesen beletörődne sorsába és elfogadná, hogy egy tökéletes vesztes. Munkája nincs, a felesége megcsalja, így csak a gyereknevelés marad neki. De hogy lesz ebből Happy End?
A feleség és a szerető viszonya is nagyon hiteles, szinte csak a szexre épít, amit gyakran igen szabadosan mutat be a rendező. Kell is, hiszen másképp unalmas is lehetne a film a konfliktusok hiánya miatt, illetve meg kell jegyezni, hogy Jeon Do-yeon (Untold Scandal) idomai is megérnek egy misét.
A fényképezés a koreai filmekre jellemzően hagyományosan szép, és a helyszínek, a háztömb, a szobák berendezése nagyot dob ezen.
Aki mostanság velem együtt kezdené elveszteni hitét a koreai filmekben, az feltétlenül nézze meg a Happy Endet. Ezzel túl lehet élni egy darabig.