belépés∆

A Dirty Carnival (Biyeolhan geori) (2006)

A Dirty Carnival (Biyeolhan geori) (2006)

iMDB

A költőből filmrendezővé avanzsált Hoo Ya új filmje, az A Dirty Carnival egyesek szerint egy trilógia második része, de ezt eddig senki nem erősítette meg. Mindenestre azt tény, hogy tényleg vannak benne lényegi hasonlóságok, a baj csak az, hogy nem Hoo előző filmjével, a Once Upon a Time in a High Schoollal kapcsolatban.

Igazi gengszterfilmmel van dolgunk, minden vonatkozásban. Byung-Du fiatal, de nagyon lelkes tagja a helyi bűnszervezetnek. Pár emberével a háta mögött mindent képes megtenni azért, hogy feljebb kerüljön a ranglétrán, és többet keressen. Néha hihetetlenül megalázó, máskor veszélyes és fájdalmas sebekkel járó helyzetekbe keveredik, de valahogy semmi nem akar összejönni neki. Bármennyire szeretné kijárni a „tisztességes”, a szervezet szabályait szem előtt tartó utat, sajnos rá kell jönnie, hogy így nem fog messzire jutni, így hát saját kezébe veszi a dolgok irányítását.

Furcsa, hogy néha egy-egy másolat, utánzat, klón jobban sikerül, mint az eredeti alkotás. Bár nyilván sokan vitáznak majd velem ebben, de szerintem Hoo Ya filmje egyértelműen a nagysikerű A Bittersweet Life tematikáját követi, több lényeges vonásban. Ennek ellenére azt kell mondjam, hogy a film mégis képvisel némi eredetiséget, főleg a megvalósításban. A főszereplőt alakító színész legalább olyan jó, mint korábbi társa, ám egy teljesen más karakter, sőt jellemfejlődése is jóval nagyobb utat jár be. Nála nem a főnökhöz, hanem saját magához való hűség az elsődleges és nem is annyira hidegvérű, hiszen nem bérgyilkos. Ebből kifolyólag azonban emberibb, a néző által könnyebben megfogható karakter, mégpedig annyira, hogy a nem kevés alkalommal adódó kellemetlen pillanatoknál szinte mindig összerándul az ember. Néha egészen olyan, mint a szappanoperáknál, mikor fennhangon próbáljuk utasítgatni a szereplőket, hogy mit tegyenek és mit nem, vagy a horroroknál, mikor eltakarjuk a szemünket félelmünkben. Itt persze szó sincs szellemlányokról, de a történések legalább annyira átélhetőek.

Minden más tekintetben is csak dicsérni lehet a filmet. A történet szép ívet jár be, s bár a vége némileg kiszámítható, mégsem unalmas. A több, mint két órás játékidő alatt végig leköti az embert, nem is kicsit, személy szerint végig a képernyőre voltam tapadva. Az akciójelentekért az a Shim Jae-Myung felelős, kinek munkájával többek között a Die Badben, a Friendben vagy a Typhoonban ismerkedhettünk meg. Ezek közül az A Dirty Carnival leginkább az elsőhöz hasonlító kemény, naturalisztikus, acélcsöves, sashimi-késes verekedések annyira realisztikusak, hogy a már említett könnyű átélhetőség itt is földbe döngöli az embert, a kések hangjától pedig a szőr felállt a hátamon.

Tehát erről a filmről szintén minden elmondható, ami napjaink koreai filmjeiről. Igényes, élvezhető, csak hát már sajnos láttunk ilyet.

Hozzászólások   

#3 Akan 2007-09-30 16:24
Nagyon jó film!
#2 California Max 2007-08-28 03:31
szerintem ez egy remek film, engem is végig odacövekelt a tévéhez.
#1 Guest 2006-10-28 10:36
Nem, ezt nem én fogom fordítani, viszont most láttam, hogy az egyik feliratos oldalon jelezte valaki, hogy nekiállt. ;-)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Going by the Book (Bareuge Salja) (2007)

Going by the Book (Bareuge Salja) (2007)

  Ki ne ismerné a hűséges, lelkiismeretes, a hivatásának élő távol-keleti alkalmazott alakját? És kinek ne lenne személyes tapasztalata unalomba fulladt - mondjuk tűzvédelmi - gyakorlattal kapcsolatban, amit rendszerint úgyis elszabotál mindenki?! Az elsőfilmes Ra Hee-chan...

Kaneshiro Takeshi

Kaneshiro Takeshi

Kaneshiro Takeshi (金城武)Jincheng Wu (japánul olvasva Kaneshiro Takeshi) 1973 október 11-én született a tajvani Taipei városában egy japán apa és egy tajvani anya fiaként. Két testvére van, a beceneve Aniki. Származása miatt támadások érték a...

Múmia 3 (The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor) (2008)

Múmia 3 (The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor) (2008)

Tulajdonképpen vehetjük örömteli dolognak is, hogy az amerikaiak szeretik a misztikus történeteket, amik gyakran köthetőek a szinte ismeretlen Távol-Kelethez. Több előnye is van mindennek. Az ázsiai filmesek szempontjából az, hogy egy-egy ilyen blockbuster elkészítésében könnyedén...