belépés∆

Lost Indulgence (Mi guo) (2008)

Lost Indulgence (Mi guo) (2008)

A tündérmeseként is felfogható The Longest Night in Shanghai után Zhang Yibai visszatért a számára hírnevet adó realista dráma műfajához és leforgatta a szülővárosához fűződő trilógiájának második részeként a Lost Indulgence-t, amiben a 2006-os Curiosity Kills the Cat-hoz hasonlóan mind a város, Chongqing, mind pedig a Yangtze folyó nagy szerepet kapott.

Lost Indulgence (Mi guo) (2008)

A sztori eleje élénk csodálkozásra ad okot, hiszen annyit látunk csak, hogy egy taxi nagy tempóval robog bele a folyóba. A sofőr eltűnik, csak utasa, egy csinos nő kerül kórházba, ahol a sofőr családja veszi pártfogásába. A lábtöréséből lassan felépülő, maradandó sérülést szenvedett nő, valamint a csonka család furcsa kapcsolata pedig egyre több kérdést vet fel.

Lost Indulgence (Mi guo) (2008)

Számomra a történet legerősebb eleme egyértelműen az volt, ahogyan a család próbálja egyrészt feldolgozni a feldolgozhatatlant, azaz a családfő eltűnését, amiben az a legrosszabb, hogy nem lehet tudni, hogy él-e, avagy sem. Mindezek tetejében ott van a nyakukon a nő, aki sokkal többet tud a balesetről, mint bárki más, ám igazából nem árul el semmit sem. Mit lehet egy ilyen helyzetben kezdeni? Hogyan kezdenek el változni a hirtelen tragédia hatására a szereplők? A rendező remek érzékkel, lassan, ám egyáltalán nem unalmasan mutatja be mindezt.

Lost Indulgence (Mi guo) (2008)

Az egymással szemben kényszeredetten udvarias, ám számtalan titkot magában tartó emberek kapcsolatához tökéletes hátteret nyújt Chongqing városa, ami így a filmet elnézve nem tartozik az igazán turistacsalogató helyek közé. A hatalmas, ronda pályaudvar, a félkész, óriási híd, a szennyezett levegő, a tömeg, valamint a koszos Yangtze folyó, amiben időnként emberek tűnnek el, furcsa atmoszférát teremtenek. Yibai nagyon ismeri a várost és ügyesen játszik a helyszíneivel.

Lost Indulgence (Mi guo) (2008)

A történetvezetést érdekesen alakította ki. Az egyes fejezeteket a fiú által készített figurákkal szemlélteti, egyúttal azt is tisztázza, hogy nem időrendben halad, hanem inkább az adott figurához kötődő hangulatot próbálja megfogni. A zenei aláfestést jól eltalálták, a hipnotikus klasszikus zenei betét nagyszerű, a fontos szerepet betöltő néhány évvel ezelőtti sláger pedig mindamellett, hogy a fiú számára támpontot nyújt a baleset okának nyomozásában, még arra is bizonyítékot szolgáltat, hogy elképesztő droidmozgással áldották meg a srácot.

Lost Indulgence (Mi guo) (2008)

A rendező hű maradt korábbi elvéhez, azaz a főbb szerepekre újfent igyekezett nagy nevet szerződtetni. Ezúttal Karen Mok-ra hárult a feladat, aki elég jól hozza a rokkantságában is vonzó, a srácból egyszerre utálatot és érdeklődést kiváltó, kihívó nőt. Az anyát a rutinos Jiang Wenli alakította, a fiatal fiút pedig Tan Jian-ci, szintén jól, míg a mellékszereplők között olyan ismert arcok találhatóak meg, mint Eric Tsang (a papa, azaz a taxisofőr, akinek falón lógó fotója szemlélteti az aktuális jelenetek hangulatát), valamint Eason Chan (a mama rendelője mellett a mamára is bukó piti üzletember).

Lost Indulgence (Mi guo) (2008)

Yibai korrekt munkát végzett tehát, ám filmje, elsősorban a végén látható, a baleset egyik lehetséges előzményét boncolgató rész miatt nem tökéletes. Talán jobb lett volna, ha ebbe a boncolgatásba bele sem megy és nyitva hagyja ezt a szálat. Ettől függetlenül a Lost Indulgence egy jól eltalált realista dráma, amiből egyedül az a mágikus atmoszféra hiányzik, ami a The Longest Night in Shanghai-ban megvolt. Igaz, talán nem is illene ide.

iMDB


Trailer

Hozzászólások   

#1 fea 2009-01-27 10:18
Karen Mok egyszerűen zseniális ebben a szerepben (amellett, hogy a legjobb alakítás, amit eddig tőle láttam, hihetetlenül szexi is :) ), teljesen más szemmel tekintek rá mostantól! A film ettől függetlenül is az 2008-as év legjobbja nálam.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Getting Home (2007)

Getting Home (2007)

iMDB Mind Cannes-ban, mind pedig Berlinben nagy várakozással övezték Zhang Yang új road movieját, a Getting Home-ot. Ezen várakozás oka az volt, hogy Zhang 1999-es filmje, a The Shower anno tarolt a...

Red Cliff Part II (Chi bi xia: Jue zhan tian xia) (2009)

Red Cliff Part II (Chi bi xia: Jue zhan tian xia) (2009)

 Ahogyan az várható volt, John Woo megalomániás blockbusterének első része uralja a Hong Kong Film Awards idei jelöléslistáját, hiszen összesen 15 kategóriában van esélye a győzelemre. A marketinggépezet pedig tökéletesen működik, ugyanis egész véletlenül...

Hitokiri (Tenchu) (1969)

Hitokiri (Tenchu) (1969)

  Az archívumok mélyéről újra előbukkant egy kincsnek joggal nevezhető ritkaság. Gosha sokáig "elveszettnek" tartott filmje a rendező életművében kiemelkedő helyet foglal el. A Goyokin belföldi és nemzetközi sikere után Gosha szabadkezet kapott egy neki tetsző téma...

Heavenly Mission (Tin heng tse) (2006)

Heavenly Mission (Tin heng tse) (2006)

Heavenly Mission (天行者) (2006)iMDB Nyolc évvel ezelőtt egy triádcsoport tehetséges embere, Autumn Yip Thaiföldre utazott, hogy egy fegyverkereskedővel, a Doktorként emlegetett úrral találkozzon. Azonban mire a találkozóhelyre ért, már csak a Doktor feleségét találta...