belépés∆

Mr. Cinema (2007)

Mr. Cinema (2007)

IMDb

Egyértelműen ez az év eddigi legviccesebb filmje, legalábbis azok közül, amik Hongkongból kikerültek. Na nem arról van szó, hogy egy ütős vígjáték került volna a filmvászonra. A Mr. Cinema önmaga paródiája, egy olyan film, mely alig bújtatva önmagáról szól, saját magát mutatja be önnön filmkockáin.

Mr. Cinema (2007)

A főszereplő valójában egy teljesen átlagos hongkongi polgár. Talán csak abban különbözik polgártársaitól, hogy a többieknél jobban vonzódik az „őshazához”, a kommunista Kínához. Ennek jegyében egyetlen vágya, mely igen korán teljesül is, hogy igazi patrióta filmeket vetíthessen egy szép, nagy moziban. Ő a szocialista erkölcs megtestesült mintapéldája, az „egy mindenkiért, mindenki egyért” filozófia gyakorlati megvalósítója. Minden pénzét az éppen arra rászorulóknak adja, míg ő feleségével és fiával egy tetőre épített faviskóban nyomorog. Persze ott tökéletesen jól érzi magát. A kapitalizmus térhódítása, majd később Kína felvirágzása azonban szépen megbontja ezt az idillt, lassan senki nem marad a környezetében, aki ugyanazokat az elveket vallaná, mint ő. Az általa vetített filmekre egyre kevesebben ülnek be, a felesége belerokkan a rengeteg munkába, a fia pedig, barátaihoz hasonlóan, Hongkong határain túl próbál szerencsét.

Mr. Cinema (2007)

A film gyakorlatilag egy körkép a Hongkongban az elmúlt évtizedekben végbement változásokról, egy hitéhez a végletekig hű, s így némileg naiv szocialista patrióta szemszögén keresztül. Ez viszont csak a felszín. Ami igazán érdekes, és számomra humoros is volt, az csak a film után kristályosodik ki az emberben. A Mr. Cinema cím némileg túlzó lehet, hiszen valójában nem a Mozi, hanem egy családi dráma áll a központban. Csak a végkifejlet döbbenti rá az embert, hogy ez nem egy teljes mértékben ironikus hangvételű film, nem parodizálja a főszereplő által vetített, hazafias jellegű filmeket, hanem bizony ez azok egyértelmű újrája. A Mr. Cinema egy tipikus kínai propagandafilm, modern köntösbe öltöztetve. Ahogy erre rájöttem, egymás után ugrottak be az apró részletek. A fiú barátnője, aki Amerikába utazik, képtelen ott karriert kiépíteni, sőt, örökre megbélyegezve jön haza a kinti megalázó munkától. Akik viszont a feltörekvő Kínába utaznak, mind megfogják az Isten lábát, persze csak akkor, ha igazi, rátermett, változni és változtatni lépes, becsületes emberek. Azoknak sem kell aggódniuk, akik a múlt rendszer, s ideológia hívei. Bár számukra sem könnyű az élet, a végén mindenképp kifizetődő lesz hűségük és kitartásuk.

Mr. Cinema (2007)

Egy sokkal találóbb plakát. 

Régen láttam ennyire egyértelmű, mégis ennyire jól eltalált, kifejezetten szórakoztató propagandafilmet. Anthony Wong általában sok szerepet elvállal, s azok közül kevés az, amiben igazán megmutathatná tehetségét. A Mr. Cinema végre csak az ő karakterére koncentrál, s kiválóan mutatja be az elszánt, fiatal hazafit, a megtört apát, s a változásokba lassan belenyugvó, s azokkal együtt élni próbáló öregembert. Élvezet nézi, ahogy lubickol a szerepben.

Mr. Cinema (2007)

Na, vajon milyen márkájú krémet tart kezében az öreg? 

A film, bár néhol szívbemarkoló dráma,  nem nélkülözi a kellemes humort, sőt az irónia apró morzsáit sem. Bár összességében propagandafilm, mégsem rest néhol homályosan, néhol konkrétabban fityiszt mutatni mind a múlt, mind a jelenlegi rendszernek.

Mr. Cinema (2007)

A Mr. Cinema egy olyan, profin kivitelezett, a nagyközönség számára is érthető és élvezhető film, mely nem okoz élénk gyomorgörcsöket az arra érzékenyebbeknek, s mindenkinek próbál nyújtani valamit. Nekünk pedig kifejezetten érdekes lehet az a filozófia, amit a gőzerővel nyomuló, a kommunizmus társadalmi keretein belül lényegében az egyik legjobban működő kapitalista rendszert fenntartó kínai állam próbál lakosainak agyába plántálni. Ilyen tekintetben mindenképp az idei év egyik legviccesebb és legérdekesebb hongkongi filmje.

Hozzászólások   

#4 fea 2007-08-23 00:34
Bizony NIVEA, és az alkotók még a legkisebb erőfeszítést sem tették meg, hogy bújtassák a reklámját :zzz
#3 agentcooper 2007-08-20 20:20
Én is arra tippelnék, de hogy kerül oda? :eek:
#2 kisho 2007-08-20 06:42
Nem NIVEA? 8)
#1 agentcooper 2007-08-19 22:57
Érdekesnek hangzik...

És végül is milyen krém az?

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

The Treasure Hunter (Ci Ling) (2009)

The Treasure Hunter (Ci Ling) (2009)

Amióta Jay Chou fejébe vette, hogy ő bizony az énekesi karrier mellett filmsztárként is nevet akar szerezni magának, azóta nehéz lehet arrafelé producernek lenni.

The Bottled Fools (Gusha no bindume) (2004)

The Bottled Fools (Gusha no bindume) (2004)

Sötét hangulatú, nyomasztó és meglehetősen beteg lelkű film a Bottled Fools, egy antiutópikus környezetbe helyezett, abszurdba oltott rémtörténet. Ismeretlen színészekkel és valószínűleg alacsony költségvetéssel forgatták, jó sok művészinek szánt jelenettel és effekttel (szűrők, torzítások, elmosások,...

Flower and Snake (2004)

Flower and Snake (2004)

iMDB  Takashi Ishii neve legtöbbünknek a Magyarországon is megjelent, Kitano főszereplésével készült Gonin című filmet juttatja eszébe. Pedig Ishii Japánban nem igazán a yakuza filmjeiről híres, műveinek legtöbbje inkább az un. pinku eiga kategóriába...

Why Me Sweetie (Sat yik gaai lui wong) (2003)

Why Me Sweetie (Sat yik gaai lui wong) (2003)

Why Me Sweetie (Sat yik gaai lui wong) (2003)iMDBA történet főszereplője Dong, egy jóképű, kissé hóbortosnak látszó férfiú, akinek legkedveltebb szórakozása, hogy a lehető legtöbb hölgyet megpróbálja elcsábítani. Sajátos betegségének köszönhetően azonban ezek a „kapcsolatok”...