belépés∆

The Warrior and the Wolf (Lang zai ji) (2009)

The Warrior and The Wolf

Ha egy egykoron fotósként, illetőleg operatőrként dolgozó rendező első ízben rendez filmet, akkor mindig kétséges, hogy milyen lesz a végeredmény, hiszen azzal, hogy végre a saját szájuk íze szerint dolgozhatnak, rendszerint túlzásba viszik a játékot a képi világgal.

Azonban egy rutinos, öreg róka már nem nagyon esik bele ilyen csapdákba, főleg, ha nem is akárkiről van szó, hanem a híres-hírhedt kínai 5. generációs rendezők egyikéről, Tian Zhuangzhuang-ról. Na most, Tian úgy látszik mégis belesétált a csapdába, nagyon elbízta magát, mert annyira igyekezett lenyűgözni a nézőt a képi világgal, hogy a sztoriról szinte teljesen elfeledkezett... Pedig igen jó forrásmunkát választott, hiszen a híres japán író, Inoue Yasushi egyik művét adaptálta, akinek egyébként olyan híres filmek alapjául szolgáló művek fényesítik hírnevét, mint a Hunting Rifle, a Furin kazan, a Kaseki, vagy éppen a The Silk Road. A harcos és a farkas sztorija se lenne rossz, ha nem szinte teljes egészében a nézőre lenne bízva annak kitalálása, hogy mi is zajlik a vásznon valójában. Dióhéjban arról van szó, hogy egy együgyű juhászt besoroznak a seregbe, az egyik tábornok pedig a szárnyai alá veszi. Nagy háborúk zajlanak, amikből alig látunk valamit, majd a sereg letáborozik egy mindentől távol levő faluban, ahol egy fura legenda tartja magát. Juhászunk szerencsés ember, mert ahol meghúzza magát, ott terem szinte a semmiből egy helyi nő is, majd egyre inkább úgy tűnik, hogy a legenda nem csak legenda. Misztikus, nem igaz? Valószínűleg Inoue regényében korrektül ki is vannak dolgozva a szálak, de a filmben csak kapkodja időnként a fejét a néző, hogy ez meg az a fordulat vajon minek is köszönhető. A rendezőt mindez nem zavarta, ő egyszerűen elveszett az események színhelyéül szolgáló tájak különféle nap- és évszakokban történő fotózásában. Ezek természetesen gyönyörűek, de egyből olyan érzése lesz a nézőnek, hogy szinte biztos, hogy különféle fotós és számítógépes trükkökkel tuningolták fel a látványt. A látványt, aminek színvonalát a történet második felében látható, élő szereplőkkel nem leforgatható jelenetek béna CG-vel való helyettesítése teljesen lehúzza. Igen, óriási élő farkashordát nem tudtak volna úgy irányítani, ahogy a filmben látható és a záró jelenetet sem lehetett másképp megoldani, de sajnos a grafika olyannyira hiteltelen, hogy egyből oda az illúzió. Kicsit a jó oldalra billenti a mérleget, ahogy a háborút és a békeidőt választja külön a rendező. A háborúban végig sötét, komor színek és állandó félhomály uralkodik, a békeidő ellenben mindig nagyon szép. Kivéve, amikor havazik, mert a digitális hópelyhek egyrészt röhejesek, másrészt igen hamar feltűnik, hogy egyik szereplő sem lesz havas tőlük, így a hitelesség ismételten teljesen kiveszik a történetből.
Kicsit olyan az egész, mintha muszáj lett volna Tian-nak filmet forgatni és úgy döntött, hogy inkább játszik, mintsem komolyan próbálkozik. Ez jön át a színészi alakításokon is, Odagiri Joe szinte csak azért van jelen, hogy elmondhassa, hogy Korea és Brazília után Kínában is forgathatott, Maggie Q-ból alig látszik valami (pedig ha Cat III-ként forgatják le a filmet, akkor most mindenki róla beszélne), talán a tábornokot alakító Tou Chung Hua a legjobb hármuk közül.
Sajnos a The Warrior and the Wolf egy nagyon elbaltázott darab, pedig szinte végig érződik rajta, hogy ebből egy nagyon korrekt kis filmet lehetett volna összehozni. Mégsem emiatt haragszanak rá leginkább a nézők, hanem azért, mert a trailer teljesen más műfajt ígért, mint amit a néző kap. Mert igaz ugyan, hogy vannak csatajelenetek, de egyrészt nem azokon van a hangsúly, másrészt messze nem olyan grandiózusak és monumentálisak, mint mondjuk a Red Cliff harcai. Mindezek helyett egy misztikus, lassú és nehezen követhető szerelmi történetet kapunk, ami minden szinten csalódást okoz. Leendő operatőröknek kötelező darab, mindenki más nyugodtan kerülje el.

iMDB


Előzetes

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Date Masamune - The One-eyed Dragon (Dokoganryu no Yabo Date Masa…

Date Masamune - The One-eyed Dragon (Dokoganryu no Yabo Date Masamune) (1993)

A japán hadurak élete bőséges anyagot biztosít a TV társaságok számára. Ezúttal egy mifelénk kevésbé ismert, de a felkelő nap országában jónevű klánúr került terítékre.

The Way We Are (Tin Shui Wai dik yat yu ye) (2008)

The Way We Are (Tin Shui Wai dik yat yu ye) (2008)

  Szinte hihetetlen, de a hongkongi filmkritikusok legnagyobb kedvencének számító rendezőnő, Ann Hui 1979 óta, azaz kerek 30 éve van a pályán. Főként az újabbkeletű filmjei állandó disputákra adhatnak okot, hiszen egyre inkább elfordul a...

Wonder Women (Nui yan boon sik) (2007)

Wonder Women (Nui yan boon sik) (2007)

Wonder Women (Nui yan boon sik) (2007)iMDBIdén nyáron volt a 10 éves évfordulója, hogy Hongkong az angol fennhatóság alól visszakerült Kínához, a kerek évforduló „tiszteletére” pedig egymás után érkeztek a filmes megemlékezések is, hiszen különféle...

Girl with the Diamond Slipper (Mo deng xian lu qi yuan) (1985)

Girl with the Diamond Slipper (Mo deng xian lu qi yuan) (1985)

   Wong Jing eme korai akcióvígjátéka egy érdekes elegye az ősrégi Hamupipőke történetnek, valamint a hongkongi triádos/kung-fu filmeknek. A történet egyik főszereplője egy fiatal színésznő, aki meghallgatásokra jár és várja, hogy megtalálja egy nagy szerep...