belépés∆

Fight, Zatoichi, Fight (Zatoichi kessho tabi) (1964)

 

Fight, Zatoichi, Fight (Zatoichi kessho tabi) (1964)

  

IMDb 

Főszereplők: Katsu Shintaro; Kaneko Nobuo

Rendezte: Misumi Kenji

(1964, 87 perc)

A sorozat egyik emlékezetes darabja, mondhatni a mostanság divatos "road moviek" előfutára. Ma valami ilyen címet kapna: "A MASSZŐR, A ZSEBTOLVAJ MEG A KISBABA".

A Manji klán profi bérgyilkosai csapdát állítanak Zatoichinak, de pont hősünk előzékenysége folytán egy ártatlan kisgyermekes nő esik áldozatul neki. A megrendült masszőr nehéz küldetést mér ki önmagára. Egy távoli faluba kell ejuttatnia a kisbabát, pedig azt sem tudja, ki az apja. Számos bonyodalom nehezíti az útját, köztük a kitartó bérencekkel...

Zatoichi, aki tulajdonképpen "antihős", itt a legjobb szamuráj erényeket csillogtatja. Gondoskodó, önfeláldozó, megértő, nemeslelkű - talán csak nem a THREE OUTLAW SAMURAI valamelyik hősével cserélt szerepet? Nem. Masszőrünk továbbra is a társadalom kitaszítottja, aki másokkal tehet jót, de az ő vágyai teljesíthetetlenek maradnak. A forgatókönyvben pont megfelelő az akciók és a jellemformálás aránya. Így az is elégedett lesz, aki a a jó mesét szereti, de az sem fog panaszkodni, aki a villanó kardokat favorizálja. Misumi rendező a természet hangjait - patakcsobogás, lépések, csapkodó ruhák zaja -  erősen beépíti a jelenetekbe, érzékeltetve, hogy ezek mennyire fontosak Zatoichi számára. Szokásától eltérően itt hosszú beállításokat alkalmaz. A legemlékezetesebb, amikor egy fogadó udvarán Zatoichi szumósokkal verekszik, rázúdulnak a gyilkosok, elejti a kardját, menekül, védi magát, visszaszerzi a kardot és öl. Majdnem 3 perc vágás nélkül! Szinte emberfeletti teljesítmény volt Katsutól mindezt csukott szemmel, tévesztés nélkül végigmozognia! A film zenéje minőségi. Ugyan a szokásos ostoba western gitár szól a főcím alatt, de utána már igen kifejező, a jelenetek érzelmi hatását fokozó minőségi dallamok jönnek. (Akira Ifukube később a KAGEMUSHA zenéjét írta KUROSAWA számára.) Katsu hálás feladatot kapott a "szárazdajka" megformálásában. Van ugyan egy pénzért és kényszerűségből dolgozó női "vetélytársa", így remek humorforrás az, hogy a vak férfi hozzáértőbb, mint a nő!

A számos fordulatot rejtő, mélyen emberi történet, pazar akciójelenetekkel kiegészítve a Zatoichi saga egyik csúcspontja.

                                                                        

Hozzászólások   

#2 Papinóth Viktor 2009-03-16 21:24
Az egyik legnagyobb érzelmi töltéssel rendelkező rész. (legalábbis amit eddig láttam kb14) Egyértelműen kiemelkedik a többi közül. Főhősünk csak egy hajszálnyira van attól, hogy letelepszik és családot alapít. Mígnem egy pap segítségével rátör a felismerés, hogy ő ezt soha sem teheti meg. A színészi játék magával ragadó, a díszlet és helyszínek látványosak.Iga zi top 10 a film!!
#1 oldfan 2007-10-27 08:44
Értékelés megint megejtve, másokat is remélek és várok...

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Aragami (2003)

Aragami (2003)

 IMDbKönnyed kis vasárnap esti mozi ez, amit akkor érdemes nézni, mikor úgy érezzük, kellene valami film, csak ne legyen túl fárasztó. Leköt és kikapcsol. A stílus tett kíváncsivá, mikor olvastam róla: Supernatural Samurai Fighting. Lényegében...

Female Prisoner #701 Scorpion (Joshuu 701-gou: Sasori) (1972)

Female Prisoner #701 Scorpion (Joshuu 701-gou: Sasori) (1972)

Female Prisoner #701 Scorpion (女囚 701号:さそり) (1972)iMDB Adott egy női börtön, ahol éppen a vezetők kitűntetni készülnek néhány fegyőrt, amikor is két fogvatartott megszökik. Természetesen elkapják őket, majd igen kegyetlen tortúrán mennek keresztül, amit nemcsak...

Web of deception (Jing hun ji) (1989)

Web of deception (Jing hun ji) (1989)

Web of deception (Jing hun ji) (1989) iMDBDavid Chung filmje a nők egymás közötti bizalmáról, illetőleg annak hiányáról szól. Főhőse egy ügyvéd, Jane Lin (Brigitte Lin) aki azt tervezi, hogy kivándorol Kanadába, azonban még...

Postmen in the Mountains (Nashan naren nagou) (1999)

Postmen in the Mountains (Nashan naren nagou) (1999)

  A helyszín Kína nyugati része, az időpont valamikor az 1980-as években. Egy visszavonulás előtt álló postás és a helyét átvenni készülő fia történetét mutatja be ez a film. Az „öreg” panaszolja, hogy már nem bírja...