belépés∆

Fight, Zatoichi, Fight (Zatoichi kessho tabi) (1964)

 

Fight, Zatoichi, Fight (Zatoichi kessho tabi) (1964)

  

IMDb 

Főszereplők: Katsu Shintaro; Kaneko Nobuo

Rendezte: Misumi Kenji

(1964, 87 perc)

A sorozat egyik emlékezetes darabja, mondhatni a mostanság divatos "road moviek" előfutára. Ma valami ilyen címet kapna: "A MASSZŐR, A ZSEBTOLVAJ MEG A KISBABA".

A Manji klán profi bérgyilkosai csapdát állítanak Zatoichinak, de pont hősünk előzékenysége folytán egy ártatlan kisgyermekes nő esik áldozatul neki. A megrendült masszőr nehéz küldetést mér ki önmagára. Egy távoli faluba kell ejuttatnia a kisbabát, pedig azt sem tudja, ki az apja. Számos bonyodalom nehezíti az útját, köztük a kitartó bérencekkel...

Zatoichi, aki tulajdonképpen "antihős", itt a legjobb szamuráj erényeket csillogtatja. Gondoskodó, önfeláldozó, megértő, nemeslelkű - talán csak nem a THREE OUTLAW SAMURAI valamelyik hősével cserélt szerepet? Nem. Masszőrünk továbbra is a társadalom kitaszítottja, aki másokkal tehet jót, de az ő vágyai teljesíthetetlenek maradnak. A forgatókönyvben pont megfelelő az akciók és a jellemformálás aránya. Így az is elégedett lesz, aki a a jó mesét szereti, de az sem fog panaszkodni, aki a villanó kardokat favorizálja. Misumi rendező a természet hangjait - patakcsobogás, lépések, csapkodó ruhák zaja -  erősen beépíti a jelenetekbe, érzékeltetve, hogy ezek mennyire fontosak Zatoichi számára. Szokásától eltérően itt hosszú beállításokat alkalmaz. A legemlékezetesebb, amikor egy fogadó udvarán Zatoichi szumósokkal verekszik, rázúdulnak a gyilkosok, elejti a kardját, menekül, védi magát, visszaszerzi a kardot és öl. Majdnem 3 perc vágás nélkül! Szinte emberfeletti teljesítmény volt Katsutól mindezt csukott szemmel, tévesztés nélkül végigmozognia! A film zenéje minőségi. Ugyan a szokásos ostoba western gitár szól a főcím alatt, de utána már igen kifejező, a jelenetek érzelmi hatását fokozó minőségi dallamok jönnek. (Akira Ifukube később a KAGEMUSHA zenéjét írta KUROSAWA számára.) Katsu hálás feladatot kapott a "szárazdajka" megformálásában. Van ugyan egy pénzért és kényszerűségből dolgozó női "vetélytársa", így remek humorforrás az, hogy a vak férfi hozzáértőbb, mint a nő!

A számos fordulatot rejtő, mélyen emberi történet, pazar akciójelenetekkel kiegészítve a Zatoichi saga egyik csúcspontja.

                                                                        

Hozzászólások   

#2 Papinóth Viktor 2009-03-16 21:24
Az egyik legnagyobb érzelmi töltéssel rendelkező rész. (legalábbis amit eddig láttam kb14) Egyértelműen kiemelkedik a többi közül. Főhősünk csak egy hajszálnyira van attól, hogy letelepszik és családot alapít. Mígnem egy pap segítségével rátör a felismerés, hogy ő ezt soha sem teheti meg. A színészi játék magával ragadó, a díszlet és helyszínek látványosak.Iga zi top 10 a film!!
#1 oldfan 2007-10-27 08:44
Értékelés megint megejtve, másokat is remélek és várok...

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Tange Sazen And The Pot Worth A Million Ryo (Tange Sazen yowa: Hy…

Tange Sazen And The Pot Worth A Million Ryo (Tange Sazen yowa: Hyakuman ryo no tsubo) (1935)

 A félkarú, félszemű Tange kedvelt alakja a japán folklórnak, de a mozi sem hanyagolta el. Már a kezdetektől fogva lecsapott rá a filmipar, számos formában vitték vászonra a kalandjait. Ez a film 1935-ben, az elsők...

Man Wanted (Mong Kok dik tin hung) (1995)

Man Wanted (Mong Kok dik tin hung) (1995)

Man Wanted (Mong Kok dik tin hung) (1995)iMDBÉrdekes lenne egyszer összeírni, hogy mik tartoznak a hongkongi filmek tipikus kliséi közé. A wuxia filmek olyan apróságai mellett, mint hogy ha egy nő férfiruhát ölt, mindenki férfinek...

Secret Sunshine (2007)

Secret Sunshine (2007)

IMDb A kamera a szikrázóan kék eget szemléli mozdulatlanul egy autó szélvédője mögül. Egy koszos udvar egyik zuga, slag, cementes zsák, a nap egy foltban süti a földet, megszépítve az egyébként igen siralmas látványt....

Princess Iron Fan (Tie shan gong zhu) (1941)

Princess Iron Fan (Tie shan gong zhu) (1941)

  Vu Cseng-en klasszikus regénye, a Nyugati utazás, avagy a Majomkirály története nem egy filmfeldolgozást megélt már, nem egy filmest ihletett meg; legutóbb Jackie Chan és Jet Li első közös mozija (The Forbidden Kingdom) kölcsönzött...