belépés∆

Hanzo the Razor: Sword Of Justice (Goyokiba) (1972)

Hanzo the Razor

Már a sexploitation filmeket is nagyon élveztem: megragadott az a gyermeki báj és leplezetlen egyszerűség, amivel a szexualitás és az erőszak témáihoz nyúltak, mint amivel a legkönnyebben nézőt szerezhetnek és a legkönnyebben kielégíthetik a nézők igényeit. Pusztán a filmek léte is szórakoztatott, az, hogy ezeket egyáltalán leforgatták, no és maguk a filmek is.

A Hanzo the Razor még egy lapáttal rátesz erre a műfajra: ez már samurai sexploitation! A történet ugyanis az Edo érában játszódik, szamurájok és korrupt tisztviselők között. Hanzo különbözik a többi korrupt tisztviselőtől: őt nem érdekli, hogy milyen nagy hatalmú embert kell lelepleznie, mindig megpróbálja. Egyébként is különös fickó: minden kínzási módszert, amit használnak, kipróbál magán, nemi szervét pedig, az igazság kardját, különféle módszerekkel edzi. A kihallgatási módszere ugyanis, ha nőkről van szó, az, hogy elkezdi megerőszakolni őket, eléri, hogy élvezzék, majd csak akkor folytatja, ha közben azok beszélnek. Egyébként is kemény fickó: reggelente edzésképpen sziklákat üt ketté és szobrokat döntöget fel a spéci hatalmas vas boxerével. Harcolni ezzel és a hosszú lánc végére kötött súllyal harcol (ősi nindzsa fegyver). A harci jeleneteken és a szexjeleneteken kívül van még nyomozás is (egy szőrtelen ágyékú hölgyet kell megkeresni...) és egy-két vicces rész. A zene pedig a sexploitation zenékre jellemző szabad, dinamikus jazz. Az egyik legzseniálisabb jelenet szerintem a végén van, ahol Hanzo kemény tekintettel lépked az úton, közben egy dalban egy énekes megénekli, hogy Hanzo milyen bátor, szeme az igazságot fürkészi, homlokán kidagadnak az erek és így tovább. A másik kedvencem pedig az volt, amikor azt a tipikus jelenetet látjuk, hogy a kamera repül magasan a város felett, és mintegy végigmutogatja azt, csakhogy itt a város helyett (amit nehéz lett volna felépíteni, no meg azért is, mert helikopter nem volt még akkor, amikor a film játszódik...) egy hatalmas papírra rajzolt térképet látunk, az utcák sávjaival és az épületek üres négyszögeivel.
Politikailag hiperinkorrekt, történetileg egyszerű, mindazonáltal remek szórakozás ez a film, értékét pedig nem kis mértékben az adja, hogy Hanzo-t, a főszereplőt a mesteri Katsu Shintaro alakítja, az igazi Zatoichi.

(imdb)

Hozzászólások   

#5 YEZy 2010-01-18 17:15
Aki ezt a filmet a harcművészeti oldalról próbálja megemészteni, az óhatatlanul így jár. :lol: Ez is csak egy sima Toei pinku, a legszebb és legszórakoztató bb fajtából.
#4 oldmeesee 2010-01-18 11:59
Jómagam végtelenül sajnálom, hogy a "mű" megtekintése előtt, nem olvastam el ezt az ismertetőt a filmről, mert akkor biztos nem nézem meg. Szerintem a film története a szamuráj kortól idegen, bugyuta, pornográf jelenetekkel megspékelve.
#3 Boros69 2007-10-02 21:38
Szerintem kifejezetten jót tett nekem, hogy előbb olvastam el az ajánlót, mintsem nekiálltam a filmnek, mert lehet,hogy nem nézem végig.
Melelsleg meg sem ismertem volna Katsu-t ha nem tudom , hogy ő az (ezek a távol-keletiek olyan egyformák--neki k pegid mi vagyunk azok?)
De mindegy, Z mint Ősfallosz mindet lerombol és semmiylen (sex) eszköztől sem riad vissza ,amúgy nemes és tiszta céljainak elérése érdekében.
Szórakozató mű, tetszett, főleg a sok-sok csapda a házban, de összességében 4-es.
#2 oldfan 2007-04-17 17:32
Nálam csak Katsu miatt tartozik a nézhető filmek kategóriájába. Ez inkább csak a meglehetősen önfejű színész polgárpukkasztá si kísérlete volt. Bár igaz, ha nem veszi komolyan az ember, jókat lehet rajta somolyogni.
#1 Guest 2006-07-13 00:25
Király! Minden érzékenylelkű hölgynek teljes szívemből ajánlom! :-)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Humanity and Paper Balloons (Ninjo kami fusen) (1937)

Humanity and Paper Balloons (Ninjo kami fusen) (1937)

  Ismét egy olyan film, ami többet érdemelne annál, ami jutott neki, hiszen a gyér számú, mainstreamen túllátó filmrajongókat leszámítva mifelénk alig hallott róla valaki. Az igaz, hogy minden valamit számító szakkönyvben ott van feltüntetve, mint...

Bishonen (Mei siu nin ji luen) (1998)

Bishonen (Mei siu nin ji luen) (1998)

Az angol cím egy közismert japán kifejezés (helyesen írva bishounen), ami magyarra fordítva nagyjából úgy hangzik, hogy „szép fiú”, esetleg „szép fiatalság”, de inkább az első fedi le a lényegét. Általában olyan fiatal férfiakkal kapcsolatban...

Hong Kong Godfather (Jian dong xiao xiong) (1985)

Hong Kong Godfather (Jian dong xiao xiong) (1985)

Amikor a Shaw Brothers stúdió számára nyilvánvaló vált, hogy a hagyományos kosztümös, küzdősportos vagy "heroic bloodshed" stílusú filmek aranykora leáldozóban van, elkezdték keresni a kivezető utat.

A Cruel Story (Bakumatsu zankoku monogatari) (1964)

A Cruel Story (Bakumatsu zankoku monogatari) (1964)

  iMDB Főszereplők: Okawa Hashizo; Fuji Junko; Uchida Ryohei Rendezte: Kato Tai (1964, fekete-fehér, 109 perc) A Shinsengumi híres Ikedaya fogadóbeli győzelme után sokan igyekeznek belépni a híressé vált csapatba. Enami Saburo is közöttük van. A jelentkezőket durva próbatételnek vetik...