belépés∆

Hanzo the Razor: Sword Of Justice (Goyokiba) (1972)

Hanzo the Razor

Már a sexploitation filmeket is nagyon élveztem: megragadott az a gyermeki báj és leplezetlen egyszerűség, amivel a szexualitás és az erőszak témáihoz nyúltak, mint amivel a legkönnyebben nézőt szerezhetnek és a legkönnyebben kielégíthetik a nézők igényeit. Pusztán a filmek léte is szórakoztatott, az, hogy ezeket egyáltalán leforgatták, no és maguk a filmek is.

A Hanzo the Razor még egy lapáttal rátesz erre a műfajra: ez már samurai sexploitation! A történet ugyanis az Edo érában játszódik, szamurájok és korrupt tisztviselők között. Hanzo különbözik a többi korrupt tisztviselőtől: őt nem érdekli, hogy milyen nagy hatalmú embert kell lelepleznie, mindig megpróbálja. Egyébként is különös fickó: minden kínzási módszert, amit használnak, kipróbál magán, nemi szervét pedig, az igazság kardját, különféle módszerekkel edzi. A kihallgatási módszere ugyanis, ha nőkről van szó, az, hogy elkezdi megerőszakolni őket, eléri, hogy élvezzék, majd csak akkor folytatja, ha közben azok beszélnek. Egyébként is kemény fickó: reggelente edzésképpen sziklákat üt ketté és szobrokat döntöget fel a spéci hatalmas vas boxerével. Harcolni ezzel és a hosszú lánc végére kötött súllyal harcol (ősi nindzsa fegyver). A harci jeleneteken és a szexjeleneteken kívül van még nyomozás is (egy szőrtelen ágyékú hölgyet kell megkeresni...) és egy-két vicces rész. A zene pedig a sexploitation zenékre jellemző szabad, dinamikus jazz. Az egyik legzseniálisabb jelenet szerintem a végén van, ahol Hanzo kemény tekintettel lépked az úton, közben egy dalban egy énekes megénekli, hogy Hanzo milyen bátor, szeme az igazságot fürkészi, homlokán kidagadnak az erek és így tovább. A másik kedvencem pedig az volt, amikor azt a tipikus jelenetet látjuk, hogy a kamera repül magasan a város felett, és mintegy végigmutogatja azt, csakhogy itt a város helyett (amit nehéz lett volna felépíteni, no meg azért is, mert helikopter nem volt még akkor, amikor a film játszódik...) egy hatalmas papírra rajzolt térképet látunk, az utcák sávjaival és az épületek üres négyszögeivel.
Politikailag hiperinkorrekt, történetileg egyszerű, mindazonáltal remek szórakozás ez a film, értékét pedig nem kis mértékben az adja, hogy Hanzo-t, a főszereplőt a mesteri Katsu Shintaro alakítja, az igazi Zatoichi.

(imdb)

Hozzászólások   

#5 YEZy 2010-01-18 17:15
Aki ezt a filmet a harcművészeti oldalról próbálja megemészteni, az óhatatlanul így jár. :lol: Ez is csak egy sima Toei pinku, a legszebb és legszórakoztató bb fajtából.
#4 oldmeesee 2010-01-18 11:59
Jómagam végtelenül sajnálom, hogy a "mű" megtekintése előtt, nem olvastam el ezt az ismertetőt a filmről, mert akkor biztos nem nézem meg. Szerintem a film története a szamuráj kortól idegen, bugyuta, pornográf jelenetekkel megspékelve.
#3 Boros69 2007-10-02 21:38
Szerintem kifejezetten jót tett nekem, hogy előbb olvastam el az ajánlót, mintsem nekiálltam a filmnek, mert lehet,hogy nem nézem végig.
Melelsleg meg sem ismertem volna Katsu-t ha nem tudom , hogy ő az (ezek a távol-keletiek olyan egyformák--neki k pegid mi vagyunk azok?)
De mindegy, Z mint Ősfallosz mindet lerombol és semmiylen (sex) eszköztől sem riad vissza ,amúgy nemes és tiszta céljainak elérése érdekében.
Szórakozató mű, tetszett, főleg a sok-sok csapda a házban, de összességében 4-es.
#2 oldfan 2007-04-17 17:32
Nálam csak Katsu miatt tartozik a nézhető filmek kategóriájába. Ez inkább csak a meglehetősen önfejű színész polgárpukkasztá si kísérlete volt. Bár igaz, ha nem veszi komolyan az ember, jókat lehet rajta somolyogni.
#1 Guest 2006-07-13 00:25
Király! Minden érzékenylelkű hölgynek teljes szívemből ajánlom! :-)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Yesterday Once More (Lung fung dau) (2004)

Yesterday Once More (Lung fung dau) (2004)

Yesterday Once More (Lung fung dau) (2004)iMDBEz a film a szokásos évenkénti egyszeri „pénzszerző” Milkyway Image romantikus komédia, egyúttal az eddigi utolsó Johnnie To rendezés ebben a témában. A végeredmény azonban a korábbi, nagy sikerrel...

Tetsujin 28 (Gigantor) (2005)

Tetsujin 28 (Gigantor) (2005)

  iMDB  Tetsujin 28 igazi japán agyszülemény. Aki kicsit is közel áll a japán filmhez, annak első látásra ismerős lehet ez a teremtmény, mégha név szerint nem is ismeri, és soha nem is látta.Tetsujin 28 sajátos átmenet,...

Sugimoto Miki

Sugimoto Miki

Sugimoto Miki (eredeti nevén, ha minden igaz, Abe Michiko, bár a nevének többféle olvasata is lehet) 1953 január 28-án született Japán Kanagawa prefektúrájának Chigasaki városában, ami Tokyo-tól nagyjából 60 kilométerre található. Pályáját a szórakoztatóiparban modellként...

Hong Kong Bronx (Hak sai lik) (2008)

Hong Kong Bronx (Hak sai lik) (2008)

Úgy látszik, ismét szezonja van a véres, category III besorolású triádos filmeknek, hiszen a nagyköltségvetésű Fatal Move mellett Wong Jing és Billy Chung is bepróbálkozott egy hasonlóan komor, „noir” hangvételű történettel, amiben mindent átitat a...