Happy Together (1997)
Igazi, átütő erejű Wong Kar-wai klasszikus, amiben minden benne van, amit e rendezőben szeretünk, és ezt így látták a filmkritikusok is 1997-ben, Cannes-ban.
Yiu-fai (Tony Leung) és barátja Po-wing (Leslie Cheung) idillinek ugyan nem mondható, de igazi házastársi viszonyhoz hasonlító homoszexuális kapcsolatban élnek egymással. A történet Argentínában játszódik és maga a sztori igazából nem túl erős, de ez így is van jól. Wong szerint egy filmben nem feltétlenül a történetre kell koncentrálni, sokkal fontosabbak a benne szereplő karakterek, és e tézisét gyönyörűen alkalmazza is.
Ez az amiben, mint szinte minden Wong Kar-wai film, így a Happy Together is nagyon erős. A rendező többi alkotása közül hangulatilag talán a Days of being Wildhoz hasonlítanám, körülbelül annyira, mint az In the Mood for Love-ot a 2046-hoz. Christopher Doyle képi világa itt is lenyűgöző, elképesztő technikákat alkalmaz annyira természetesen, hogy az ember észre sem veszi. A lerobbant, rothadó környezet, ami inkább romantikát sugároz, mint enyészetet, a színekkel való játék, a teljesen asszimetrikus képek egyenként nagyon meghökkentőek lehetnének, de így együtt egyszerűen megtelítik az embert. Tony Leung és Leslie Cheung jelenetei nagyon jól beállítottak, hatásosak, de mégis emberiek, természetesek.
Nagyon nehéz egy olyan filmről írni, ami igazán megérinti az embert, mert pont az objektivitás hiánya miatt nem látja a pozitívumok és negatívumok arányát. Ha csak egy sima populáris filmről beszélünk, ott sokkal könnyebb a helyzet, de ez a film közel sem iparos munka, hanem igazi művészet.