belépés∆

Nobody's Perfect (Chut doi seung giu) (2008)

Nobody's Perfect (Chut doi seung giu) (2008)

A fiatal hongkongi rendezők legígéretesebb alakja, Patrick Kong igen termékeny volt az utóbbi időben, a korábbi évenkénti egy filmmel ellentétben 2008-ban három alkotással jelentkezett. Ugyan az igazi nagy dobása még mindig várat magára, azonban saját jellegzetességei már most felfedezhetőek minden egyes munkájában. Sajnos a Nobody’s Perfect esetében nem a legmegfelelőbb műfajt sikerült kifognia, mert ez a meglehetősen harsány és ütődött vígjáték sok tekintetben visszalépés a korábbi darabjaihoz képest, azonban a rendező szándékai még így is átjönnek rajta.

 
Nobody's Perfect (Chut doi seung giu) (2008)

A sztori főhőse két egykori osztálytárs, Alexis és Alexandra, akikbe anno ugyanaz a fiú volt szerelmes. A srác egyszer csak újra feltűnik Hongkongban és elhívja egy bulira mindkettejüket, ám ott egy szerencsétlen helyzetnek köszönhetően a két lány lelke testet cserél. Ez pedig minden filmben óriási bonyodalmakat szokott okozni, természetesen itt sincs másként.
 
Nobody's Perfect (Chut doi seung giu) (2008)

A testcserés sztorik a vígjátékok egyik alapkliséjének számítanak időtlen idők óta. Csak az ázsiai produkciókból válogatva ki ne emlékezne Hirosue Ryouko remeklésére a Secrets (Himitsu)-ból, vagy éppen a Tenkousei aranyos tinédzsereire? A japán alkotásokhoz képest mindig könnyed és harsány hongkongi filmek vajon képesek-e bármiben is felnőni hozzájuk? A válasz természetesen nem, de ez nem is volt célja a rendezőnek, hiszen a hongkongi fiatalok ízlése még csak nem is hasonlít a japánokéhoz.
 
Nobody's Perfect (Chut doi seung giu) (2008)

Kong-nál jobban pedig jelenleg senki sem ért ahhoz, hogy milyen sztorikkal lehet a fiatalságot becsábítani a moziba. Az összetevők egyszerűek. Kell egy rakat népszerű popsztár, egy fiatalos téma, ami esetünkben a bulvársajtó hírkreálásának folyamata és ahol csak lehet, parodizálni mindent és mindenkit. Kong pedig ez utóbbiban már-már Wong Jing elvetemültségét ostromolja, hiszen a helyi Story magazin híreinek szereplői egytől-egyig röhejes figurák, míg a parodizálás tetőpontját a japán pornófilmek egyik tipikus kliséjének kifigurázása adja. Azt hiszem, ezzel az egy mondattal már elértem azt, hogy mindenki ezt a jelenetet keresse majd benne... Természetesen a Kong-ra jellemző csavar sem maradhat el a sztori végéről, ami szokás szerint ügyes és ugyanúgy fejfogásra készteti a lefárasztott nézőt, mint egyébként a többi poén.
 
Nobody's Perfect (Chut doi seung giu) (2008)

A szereplők többsége nem először dolgozott együtt a rendezővel. Az egykori Cookies popcsapat két legnépszerűbb tagja, a cuki Stephy Tang és Kary Ng önfeledten bohóckodja végig az egész filmet az újra a ripacskodásával előrukkoló Sammy Leung-gal együtt, miközben a többi fiatal sztár (Joey Leung, Chelsea Tong, Terence Chui) békésen asszisztál nekik. Tudnak ők ennél jóval hitelesebben is játszani, de ahhoz komolyabb témájú történet szükséges.
 
Nobody's Perfect (Chut doi seung giu) (2008)

Összességében azonban Kong ezen filmje csalódást okoz, mert ugyan benne vannak a rendező jellegzetességei, de egyrészt a korábbi munkáinak lényege, a párkapcsolatok szarkasztikus bemutatása ezúttal elmarad, másrészt a harsány vígjátéki elemek miatt az egész sokkal inkább emlékeztet Wong Jing és Jingle Ma munkáira, mint Kong saját filmjeire. Reméljük, a hamarosan várható következő rendezésével, a Love Connected-del visszatér arra az útra, amin a Love is not All Around-dal elindult.

iMDB


Trailer


Stephy és Kary betétdala

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Crazed Fruit (Kurutta kajitsu) (1956)

Crazed Fruit (Kurutta kajitsu) (1956)

  Ez a Nakahira Kou által rendezett történet ugyan nem tartozik a túlságosan ismert 50-es évekbeli japán filmek közé, azonban nem véletlen, hogy a legendás Criterion sorozatba is beválogatták. Mai szemmel nézve valószínűleg sokak számára...

The Fort of Death (Gonin no shokin kasegi) (1969)

The Fort of Death (Gonin no shokin kasegi) (1969)

  A "létező szocializmus" éveiben volt néhány olyan japán film, amelyek némi szerencsével áttörték a bürokrácia falait, és nagy hírnévre tettek szert a moziba járók sorai között. Ide tartozik a Harakiri, melyet rövid úton betiltottak, majd...

The Invincible Fist (Tie shou wu qing) (1969)

The Invincible Fist (Tie shou wu qing) (1969)

Fölöttébb jó év volt az 1968-as a Shaw Brothers stúdió számára, de az 1969-est sem érhette panasz.