belépés∆

Girl Boss Revenge: Sukeban (1973)

 

Girl Boss Revenge: Sukeban (1973)

 

Igazi sexploitation film ez, a műfaj minden jellegzetességével. Egyszerűen nincs értelme filmművészeti szemmel nézni, pláne kritizálni, mert ez egyszerűen nem arról szó. Csak azért írom le ezt, hogy tudjátok, mire számítsatok.

  • Értelmetlen, erőszakos jelenetek (mai szemmel, Miike után már nem erőszakosak ezek annyira...), meztelenség, illetve általában a kettő együtt.
  • Szexis fiatal nők, akik a dvd-borítón és a plakáton mind meztelenek, de a filmben sokkal kevesebb ilyen jelenet szerepel, mint ez alapján várható lenne (hiszen a plakátnak nem az a célja, hogy jellemző legyen a filmre, hanem az, hogy a közönséget elcsalogassa az olcsó költségvetésű filmre).
  • Kb. öt perc alatt sablonokból összedobott történet. Tényleg vicces, hogy hogyan vergődik a történet össze-vissza, teljesen következetlenül és kiszámíthatatlanul.
  • A tényleges cselekmény, ami a képernyőn zajlik, pusztán a történet kiszolgálása helyett nyugodtan a lényegre koncentrálhat. Példa: bunyó közben szégyenletesen naivul és ártatlanul elszakad egy nő ruhája, és alóla azonnal kiugrik a melle, a kamera persze gyorsan ráközelít, pár másodpercig mutatja, aztán újra a nők gyepálják egymást - imádnivalóan egyszerű és lényegretörő.
  • Kínzások. Persze férfiak kínoznak meztelen nőket (egy egészen biztosan nem egy feminista mozi, még ha egy női bandáról van is szó).
  • Vagány zene. Ez szintén feltétlenül kell. Ez esetben ez lendületes, feszült bebopot (egészen Cowboy Bebop-ba illő részek is voltak benne szép számmal!), illetve kicsit elborultabb, elszabadult free jazzt jelent, ami szintén nagyon tetszett és kiválóan illett a film kaotikus hangulatához,
  • Humor. Az egész film, úgy, ahogy van, vicces. Ott is, ahol annak szánták, és ott pláne, ahol nem. (Az egyik rész, ahol szétröhögtem a belem (már elnézést a kifejezésért) a dramaturgia finomságán: egy jakuza megment egy nőt, akit addig kínoztak a jakuzák, mert a nő egyszer segített neki. A nő azonban mégis úgy érzi, hogy le van kötelezve. Hogy miért? Hát azért, hogy lehetőséget adjon a következő párbeszédre: "Feküdj le velem! A testemmel fizetem vissza az adósságom." A fickó habozni kezd, a nő nevét mondja. Mire a nő: "Csak kussolj és b*** meg!")

Remélem a lényeg átment: ezt a filmet, hasonlóan a Godzilla-filmekhez, nem azért szereti az ember, mert jók, de mégis szereti őket. És akinek esetleg nem is tetszenek majd a sexploitation filmek, egyet akkor is nézzen meg, mert ilyet legalább egyszer látni kell.

(imdb)

 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Zatoichi and the Fugitives (Zatoichi hatashi-jo) (1968)

Zatoichi and the Fugitives (Zatoichi hatashi-jo) (1968)

  A japán moziforgalmazás időnként a Bermuda-háromszöget idézi. Az első meglepetés már a történet indulása előtt éri a nézőt. Ismét a jól ismert DAIEI logót látjuk feltűnni a "Katsu Production" helyett. Valószínűleg még egy régi szerződés...

Nakadai Tatsuya

Nakadai Tatsuya

Nakadai Tatsuya (仲代達矢) Nakadai Tatsuya 1932. december 13-án született Tokyo-ban, születésekor még a Motohisa utónevet kapta. Az 1950-es évek elején fedezte fel Kobayashi Masaki filmrendező, aki véletlenül betért vásárolni abba a boltba, ahol a magas,...

A nagy balhé - Project A (A gai waak) (1983)

A nagy balhé - Project A (A gai waak) (1983)

 A nagy balhé is azon klasszikusok közé tartozik, amiket jó eséllyel mindenki látott már és néha-néha szívesen újranéz. Ráadásul sok szempontból stílusteremtő alkotás, valamint ez volt az első olyan produkció, amiben teljes egészében megvalósult mindaz,...

Princess Aurora (Orora gongju) (2005)

Princess Aurora (Orora gongju) (2005)

  (imdb) Nemrég áradoztam csak egy kitűnő koreai thrillerről (Memories of Murder), és a szerencse máris összehozott a következő, majdnem olyan remek darabbal! A Princess Aurora ereje nem a történetben rejlik, az ugyanis...