belépés∆

Girl Boss Revenge: Sukeban (1973)

 

Girl Boss Revenge: Sukeban (1973)

 

Igazi sexploitation film ez, a műfaj minden jellegzetességével. Egyszerűen nincs értelme filmművészeti szemmel nézni, pláne kritizálni, mert ez egyszerűen nem arról szó. Csak azért írom le ezt, hogy tudjátok, mire számítsatok.

  • Értelmetlen, erőszakos jelenetek (mai szemmel, Miike után már nem erőszakosak ezek annyira...), meztelenség, illetve általában a kettő együtt.
  • Szexis fiatal nők, akik a dvd-borítón és a plakáton mind meztelenek, de a filmben sokkal kevesebb ilyen jelenet szerepel, mint ez alapján várható lenne (hiszen a plakátnak nem az a célja, hogy jellemző legyen a filmre, hanem az, hogy a közönséget elcsalogassa az olcsó költségvetésű filmre).
  • Kb. öt perc alatt sablonokból összedobott történet. Tényleg vicces, hogy hogyan vergődik a történet össze-vissza, teljesen következetlenül és kiszámíthatatlanul.
  • A tényleges cselekmény, ami a képernyőn zajlik, pusztán a történet kiszolgálása helyett nyugodtan a lényegre koncentrálhat. Példa: bunyó közben szégyenletesen naivul és ártatlanul elszakad egy nő ruhája, és alóla azonnal kiugrik a melle, a kamera persze gyorsan ráközelít, pár másodpercig mutatja, aztán újra a nők gyepálják egymást - imádnivalóan egyszerű és lényegretörő.
  • Kínzások. Persze férfiak kínoznak meztelen nőket (egy egészen biztosan nem egy feminista mozi, még ha egy női bandáról van is szó).
  • Vagány zene. Ez szintén feltétlenül kell. Ez esetben ez lendületes, feszült bebopot (egészen Cowboy Bebop-ba illő részek is voltak benne szép számmal!), illetve kicsit elborultabb, elszabadult free jazzt jelent, ami szintén nagyon tetszett és kiválóan illett a film kaotikus hangulatához,
  • Humor. Az egész film, úgy, ahogy van, vicces. Ott is, ahol annak szánták, és ott pláne, ahol nem. (Az egyik rész, ahol szétröhögtem a belem (már elnézést a kifejezésért) a dramaturgia finomságán: egy jakuza megment egy nőt, akit addig kínoztak a jakuzák, mert a nő egyszer segített neki. A nő azonban mégis úgy érzi, hogy le van kötelezve. Hogy miért? Hát azért, hogy lehetőséget adjon a következő párbeszédre: "Feküdj le velem! A testemmel fizetem vissza az adósságom." A fickó habozni kezd, a nő nevét mondja. Mire a nő: "Csak kussolj és b*** meg!")

Remélem a lényeg átment: ezt a filmet, hasonlóan a Godzilla-filmekhez, nem azért szereti az ember, mert jók, de mégis szereti őket. És akinek esetleg nem is tetszenek majd a sexploitation filmek, egyet akkor is nézzen meg, mert ilyet legalább egyszer látni kell.

(imdb)

 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

A lamb in despair (1999)

A lamb in despair (1999)

A lamb in despair (1999)iMDBEgy fiatal kínai az Egyesült Államokban sorozatgyilkossá válik, azonban egyik bűntényt sem tudják rábizonyítani. Amikor hazatér Hongkongba, a rendőrség természetesen a nyomába ered, akárcsak egy újságíró, hogy figyeljék, folytatja-e áldásos tevékenységét...

The Sea Is Watching (Umi Wa Miteita) (2002)

The Sea Is Watching (Umi Wa Miteita) (2002)

Rendezte: Kei Kumai IMDbA Tokugawa-éra idején működő nyilvánosház életébe kalauzol el minket az alkotás. Nem, nem kimondottan "geisha"-król van szó, hanem valódi prostituáltakról (oiran).O-Shin (Nagiko Tono) jószívű teremtés, de hajlamos arra, hogy beleszeressen kuncsaftjaiba. Kikuno...

Perfect Education (Kanzennaru Shiiku) (1999)

Perfect Education (Kanzennaru Shiiku) (1999)

Perfect Education (完全なる飼育) (1999)iMDBAz úgynevezett pink filmek már elég régóta különleges helyet foglalnak el a Japán filmművészetében. Fénykoruk mintegy 40 évvel ezelőtt volt, de mindmáig készülnek újabb és újabb darabok belőlük. A hat részből álló...

Tripping (Shen you qing ren) (2006)

Tripping (Shen you qing ren) (2006)

Tripping (Shen you qing ren) (2006)iMDBA Tripping számomra a meglepetések filmje volt, elsősorban azért, mert szerencsére nem nagyon néztem utána, miről is szól, mielőtt belekezdtem, így már rögtön a legelején egyik ámulatból a másikba estem,...