belépés∆

Girl Boss Revenge: Sukeban (1973)

 

Girl Boss Revenge: Sukeban (1973)

 

Igazi sexploitation film ez, a műfaj minden jellegzetességével. Egyszerűen nincs értelme filmművészeti szemmel nézni, pláne kritizálni, mert ez egyszerűen nem arról szó. Csak azért írom le ezt, hogy tudjátok, mire számítsatok.

  • Értelmetlen, erőszakos jelenetek (mai szemmel, Miike után már nem erőszakosak ezek annyira...), meztelenség, illetve általában a kettő együtt.
  • Szexis fiatal nők, akik a dvd-borítón és a plakáton mind meztelenek, de a filmben sokkal kevesebb ilyen jelenet szerepel, mint ez alapján várható lenne (hiszen a plakátnak nem az a célja, hogy jellemző legyen a filmre, hanem az, hogy a közönséget elcsalogassa az olcsó költségvetésű filmre).
  • Kb. öt perc alatt sablonokból összedobott történet. Tényleg vicces, hogy hogyan vergődik a történet össze-vissza, teljesen következetlenül és kiszámíthatatlanul.
  • A tényleges cselekmény, ami a képernyőn zajlik, pusztán a történet kiszolgálása helyett nyugodtan a lényegre koncentrálhat. Példa: bunyó közben szégyenletesen naivul és ártatlanul elszakad egy nő ruhája, és alóla azonnal kiugrik a melle, a kamera persze gyorsan ráközelít, pár másodpercig mutatja, aztán újra a nők gyepálják egymást - imádnivalóan egyszerű és lényegretörő.
  • Kínzások. Persze férfiak kínoznak meztelen nőket (egy egészen biztosan nem egy feminista mozi, még ha egy női bandáról van is szó).
  • Vagány zene. Ez szintén feltétlenül kell. Ez esetben ez lendületes, feszült bebopot (egészen Cowboy Bebop-ba illő részek is voltak benne szép számmal!), illetve kicsit elborultabb, elszabadult free jazzt jelent, ami szintén nagyon tetszett és kiválóan illett a film kaotikus hangulatához,
  • Humor. Az egész film, úgy, ahogy van, vicces. Ott is, ahol annak szánták, és ott pláne, ahol nem. (Az egyik rész, ahol szétröhögtem a belem (már elnézést a kifejezésért) a dramaturgia finomságán: egy jakuza megment egy nőt, akit addig kínoztak a jakuzák, mert a nő egyszer segített neki. A nő azonban mégis úgy érzi, hogy le van kötelezve. Hogy miért? Hát azért, hogy lehetőséget adjon a következő párbeszédre: "Feküdj le velem! A testemmel fizetem vissza az adósságom." A fickó habozni kezd, a nő nevét mondja. Mire a nő: "Csak kussolj és b*** meg!")

Remélem a lényeg átment: ezt a filmet, hasonlóan a Godzilla-filmekhez, nem azért szereti az ember, mert jók, de mégis szereti őket. És akinek esetleg nem is tetszenek majd a sexploitation filmek, egyet akkor is nézzen meg, mert ilyet legalább egyszer látni kell.

(imdb)

 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Why Me Sweetie (Sat yik gaai lui wong) (2003)

Why Me Sweetie (Sat yik gaai lui wong) (2003)

Why Me Sweetie (Sat yik gaai lui wong) (2003)iMDBA történet főszereplője Dong, egy jóképű, kissé hóbortosnak látszó férfiú, akinek legkedveltebb szórakozása, hogy a lehető legtöbb hölgyet megpróbálja elcsábítani. Sajátos betegségének köszönhetően azonban ezek a „kapcsolatok”...

The Glorious Team Batista (Team Batista no eikou) (2008)

The Glorious Team Batista (Team Batista no eikou) (2008)

Mint ahogyan az év eleji, idei japán blockbusterekről szóló cikkben már leírtuk, 2008 egyik leginkább várt filmje a Kaidou Takeru regényéből adaptált orvosos thriller, a The Glorious Team Batista volt. A könyv 2005-ben elnyerte a...

Szamurájok és Banditák (DVD, 2007)

Szamurájok és Banditák (DVD, 2007)

  Hideo Gosha neves japán rendező, aki ugyan több témakörben kipróbálta a tudását a stúdiók világában, elsősorban mégis a szamuráj filmek között alkotta a legnevesebb műveit. Pályája kezdetén rögtön az első filmrendezése hatalmas sikert aratott. A...

She Shoots Straight (1989)

She Shoots Straight (1989)

She Shoots Straight (1989)iMDBCorey Yuen egyik korai rendezésével, a Police Assassins-szal már megmutatta, hogy képes arra, hogy egy könnyed, szórakoztató „girls with guns” filmet készítsen. Néhány évvel később úgy gondolta, hogy megpróbálkozik  a „műfajon” belül...