belépés∆

How to Become Myself (Ashita no watashi no tsukurikata) (2007)

How to Become Myself (あしたの私のつくり方) (2007)

How to Become Myself (Ashita no watashi no tsukurikata) (2007)

iMDB

Ichikawa Jun neve a japán drámák rajongói számára mindig is garancia volt a minőségre. A mintegy 20 éve alkotó rendező kezei közül az évek során olyan remek darabok kerültek ki, mint az Osaka Story, a Tony Takitani, valamint a Dying at a Hospital, a tinédzserek életének problémáit bemutató filmek terén pedig olyan nagyszerű drámákkal tette le a névjegyét korábban, mint az 1990-ben forgatott Tsugumi, illetve a 2001-es Tokyo Marigold. Legújabb rendezésében ismételten visszatért a tinédzserfilmekhez, a végeredmény pedig méltó a rendező korábbi munkáihoz.

How to Become Myself (Ashita no watashi no tsukurikata) (2007)

A Mado Kaori írónő regényéből adaptált történet két diáklány furcsa kapcsolatát mutatja be. Évekkel ezelőtt osztálytársak voltak az iskolában, de istenigazából nem ismerték egymást, egyikük, Oshima végig „átlagos” diák maradt, míg Hanada eleinte az osztály sztárja volt, majd kegyvesztetté vált. A két lány mindössze egyszer beszélgetett egymással, de az a néhány perc mindkettejükre óriási hatással volt. Évekkel később Oshima hírt hall Hanada felől és ezután ír neki telefonján egy e-mailt, hamarosan pedig egy nem akármilyen levelezés veszi kezdetét.

How to Become Myself (Ashita no watashi no tsukurikata) (2007)

A sztori persze csak egyfajta „másodlagos” dolog ebben a filmben, a hangsúly azon van, hogy mindkét lány felismeri, hogy szinte minden élethelyzetben valamilyen szerepet játszanak és ezek közül vajon melyik szerepben alakítják saját magukat, valamint annak a felismerésén, hogy bizonyos, általában „nem szeretem” élethelyzeteket nem tudnak könnyedén megoldani. Ezekből pedig van sok, a többi diák célpontjává válnak, a szülők válásba torkolló veszekedései (amivel kapcsolatban persze ők is bűnösnek érzik magukat), egy sikertelen iskolai felvételi, új lakásba költözés, stb. stb.

How to Become Myself (Ashita no watashi no tsukurikata) (2007)

A lélektan remek ábrázolása mellett a film technikai kivitelezése is nagyszerű. Érdekes, nagyon is modernnek ható megoldásokkal operál a rendező, előszeretettel használja a „kép a képben” technikát, valamint azt, hogy egyszerre több képet is mutat néha, ezzel is segíti a szereplők ugyanarra az eseményre adott reakcióinak bemutatását. Korábban is voltak ilyen „trükkök” persze, például a telefonvonal két végén tartózkodó szereplő egyszerre mutatása, de ebben a filmben nem csak erre korlátozódik ez a technika. Egyszerre látjuk a tanárt és a diákot, több kameraállásból egy-egy beszélgetést, stb. Az e-mailezést is igyekeztek amennyire lehet, látványossá tenni, így nem csak a fekete háttérre fehér karakterekkel felírt szöveget alkalmazták, amit narrátorként felolvas az írója, hanem sokszor magának a szövegnek a megírását mutatják, hogy épp milyen hangulatban íródott a levél, de olyan is van, hogy csak részletekben ismerjük meg a tartalmat, attól függően, hogy a másik fél (ez mindig Hanada) hogyan használja fel a tanácsokat.

How to Become Myself (Ashita no watashi no tsukurikata) (2007)

A főbb szerepeket a legfrissebb japán színészgenerációhoz tartozó lányok kapták, hiszen a történet a The Graduates-ben látható karaktereknél fiatalabb korosztályról szól. Mind a 15 éves Narumi Riko, mind a nála egy évvel idősebb Maeda Atsuko jól játszik, igaz, ez főleg Narumi esetében nem meglepő, hiszen 8 éves kora óta szerepel különféle sorozatokban és filmekben. Az e filmben debütáló, „civilben” az AKB48 nevezetű „gigantikus” tinipopcsapat tagjaként ismert Maeda sem okoz csalódást, a visszafogott, talán gátlásosnak is nevezhető lányt megfelelően alakítja.

How to Become Myself (Ashita no watashi no tsukurikata) (2007)

A film maga pedig elsősorban amiatt érdekes, mert olyan témákat és problémákat feszeget, amikkel rengeteg tinédzser szembesül a mindennapok során, nem csak Japánban. Ichikawa Jun hírnevéhez méltóan ismét egy remek filmmel gyarapította a japán tinédzserfilmek hosszú sorát, a műfaj kedvelőinek mindenképpen ajánlott néznivaló. Külön kiemelném az angol felirat színvonalát, ami nem „hivatalos”, hanem egy fansub és a készítője igyekezett a nem japán néző számára nem egyértelmű dolgokhoz apró megjegyzéseket is fűzni. Tanulhatnának tőle a „profik”, nem is keveset.

Hozzászólások   

#6 Guest 2008-04-05 22:08
hehe azóta sem néztem meg, de már akkor tényleg ez lesz a következő film, amit megnézek
#5 Guest 2008-04-05 02:57
Most már megtalálható Avistazon.
#4 Nuszbaum Ferenc 2008-03-21 16:42
Megvan valakinek ez a film? Már rég szerettem volna megnézni, de a megszokott beszerzési helyemen még nincs fenn :sad:
#3 fea 2007-12-27 13:07
Féltem ettől a filmtől. A Tokyo Marigold borítója tetszett, de a film egyáltalán nem. Ennek meg a borítója is irritált kicsit. Ellenben érdekes, amit írtál. Szeretem az ilyen újszerű, de nem hatásvadász ötleteket. :-)
#2 GaboJa 2007-12-26 11:58
igen igen én is töltöm már le ezt a filmet is ahogy a graduate-t is :D
jó írás remélem jó kis film lesz
mondjuk Yezy ha valamire mondja jó az tényleg az :D

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Girl Boss Blues: Queen Bee's Counterattack (Sukeban burusu: mesub…

Girl Boss Blues: Queen Bee's Counterattack (Sukeban burusu: mesubachi no gyakushuu) (1971)

Girl Boss Blues: Queen Bee’s Counterattack (女番長ブルース:牝蜂の逆襲) (1971)iMDBEgy „legenda” kezdete. Talán így is fel lehet fogni a Toei talán legjobban eltalált pink film sorozatának, a Girl Boss Sukeban sorozatnak a nyitódarabját, egyben Suzuki Norifumi pink...

Dasepo Naughty Girls (2006)

Dasepo Naughty Girls (2006)

 iMDB   Az utóbbi időkben virágkorukat élik a képregényekből adaptált filmek nemcsak Ázsia, hanem a világ filmgyártásában is. Amerikában egymás után jönnek ki a különböző szuperemberek kalandjait feldolgozó filmek, a világ másik felén, Japánban pedig...

A független realista - Fruit Chan

A független realista - Fruit Chan

Fruit Chan rendhagyó személyiség a hongkongi filmiparban. Míg hazájában a filmek többsége – nem negatív értelemben vett - kommersz alkotás, akciófilm, triád mozi, wuxia vagy vígjáték, addig ő teljesen más stílushoz nyúlt. Értő szemmel fordult...

Under the Flag of the Rising Sun (1972)

Under the Flag of the Rising Sun (1972)

iMDB  Már korábban, a The Geisha House ismertetőjében méltattam Kinji Fukasaku azon képességét, azt a merészséget, ahogy váltott stílusok, elmesélendő történetek között, s ahogy szinte mindből képes volt remekművet alkotni....