belépés∆

Bad Blood (Mit moon) (2010)

badblood

 

Az új esztendő legelső produkciója stílszerűen a túlbuzgó, ám felettébb fogalmatlan Dennis Law nevéhez fűződik, rossz szokása szerint mindenesként. A minden téren megalomániás Fatal Move és a kamaradrámaként is felfogható az A Very Short Life után visszatért a gyökerekhez, azaz a Fatal Contact után újra vérbeli akciófilm leforgatásába vágott bele.
A történet legelején Kínában járunk és egy gyors tempójú menekülést követhetünk végig, ám az egyik gengszter nem figyel oda eléggé és lekapcsolják a rendőrök. Arrafelé nem lacafacáznak, emberünket a rögtönítélő bíróság halálra ítéli, a kivégzést pedig egy stadionban, a magyar NBII-re jellemző nézőszám mellett hajtanak végre. Apró gond, hogy a végrendelet miatt az így elhunyt úriember pénze nem a többi gengszterre, hanem a családjára száll, ám a gaz triádok természetesen meg akarják szerezni azt. A csonka család két tagból áll, a gyámoltalan és szépséges Audrey-ből és az USA-ból hazatérő Jason-ből. Hamarosan vészesen elkezdenek fogyni a pénzről és a végrendeletről tudó emberek, de vajon ki állhat a háttérben?
Mint mindig, Law mester ezúttal is nagyon nagyot akart alkotni és elveszett a részletekben, amit leginkább abból vehetünk észre, hogy a sztori meglehetősen zavaros, helyenként túlságosan is bő lére enged lényegtelen elemeket, máshol pedig vagy teljességgel összecsapott, vagy hirtelen a semmiből kerülnek elő olyan részletek, amik fontosak a szálak összeszedése szempontjából. A jó öreg Dennis előszeretettel használja a flashback technikát, amit még a képi világ homályosításával is hangsúlyoz, de olyan rosszul időzíti őket, hogy a néző csak pislog, hogy mit is keres ez a jelenet pont itt és pont most. Ráadásul teljességgel öncélú, értelmetlen jelenetek is belekerültek a sztoriba. Spoilermentesen és csak példaként: miért megy Audrey „táncolni”? És mi értelme van annak, amikor bemutatják, hogy hogyan „táncol”? Az sem teljesen világos, hogy mi Jason szerepe a történetben. A lezárás felé pedig már annyira szárnyal a fantáziája, hogy sima akciófilmből szinte átmegy modern wuxiába az egész, de teljességgel röhejesen (nézzétek meg az öregasszony autóvezetését).
Mindezek ellenére sem fair Law mester hülyeségein élcelődni, hiszen a korábbi produkcióiból már kiderült feketén-fehéren, hogy mire számíthatunk tőle. A drámai részek nem működnek, a meghatónak szánt, szirupos zenei aláfestéssel ellátott pillanatok úgyszintén nevetségesek, a történet fordulatai pedig röhejesen idétlenek. Ki kell jelenteni, ez a Law-style, hiszen emberünk következetesen alkalmazza ezeket. Legalább ebben felér Johnnie To-hoz. Van stílusa, még ha rossz is...
Ha a Law-faktort leszámítjuk, akkor viszont egyáltalán nem rossz, amit láthatunk. Sok szempontból összeszokott csapat állt a rendező mögött, hiszen a jó öreg Herman Yau volt az operatőr (időnként besegíthetett volna a rendezésben is), így a tőle megszokott, tűéles képi világ tárul a szemünk elé, míg az akciójelenetek koreográfusa a Jackie Chan Stunt Team veteránja, Li Chung Chi volt, így a bunyók minőségére sem lehet panasz. Igaz, ezúttal nincs Wu Jing, mint a Fatal Contact-ban, viszont van helyette a már több kung fu szerepet a háta mögött tudó Andy On (jó nagy májfolttal a nyakán) és az új szuperhősnő, Jiang Lu Xia, akinek érdekesen oldották meg a szerepét, hogy elfedjék a kantoni nyelvjárás terén tapasztalható hiányosságait. Az akciókoreográfus egyébként valószínűleg vért izzadhatott, mire az egykori szépségkirálynőből előbb sorozat, majd mozisztárrá váló Bernice Liu-ból kungfu istennőt fazonírozott. Jiang akrobatikája után eléggé szögletesnek, betanultnak tűntek a mozdulatai, főleg a fentebb már említett „tánc” szemléltetésekor.
A film összképe tehát finoman fogalmazva is vegyes. Ha nem Dennis Law hozza össze, akkor a sztori és a forgatókönyv terén sokkal jobb is lehetett volna, viszont ha nem Dennis Law hozza össze, akkor nem ez a stáb forgatja le, így akár sokkal rosszabb végeredmény sülhetett volna ki belőle. Sajnos ez is csak a mostanában tipikus HK akciók egyike, amiket leginkább csak a belezsúfolt bunyók miatt érdemes megnézni, ráadásul itt hozzá kell tenni, hogy elsősorban csak azok a harcok igazán látványosak, amikben Jiang Lu Xia osztja a pofonokat. Ugyanolyan menő, mint a Coweb-ben volt, csak itt jóval esendőbb a karaktere. Leginkább miatta érdemes rászánni erre a mozira az időt és lehet reménykedni, hogy hamarosan végre egy igazi, testhezálló szerepet kap, immáron nem Law mestertől.

iMDB


Előzetes

Hozzászólások   

#1 edisonae86 2010-03-17 21:06
Ne húzzátok már le annyira szegény Dennis-t :) Jó úton jár de még fejlődnie kell. John Woo se egyből lett az akciófilmek istene. Valaki intézkedik esetleg felirat ügyben? :P

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

"Török Rambo 2" (Ölüme son adim, 1983)

"Török Rambo 2" (Ölüme son adim, 1983)

    Az Ölüme son adimot úgy mutatta be nekem az egyik haverom, hogy ez a film a Vahsi kan 2, vagyis Cüneyt Arkin török Rambójának második része. És valóban, az Ölüme akár ezt a címet is...

Tony Leung Chiu-Wai

Tony Leung Chiu-Wai

  Tony Leung Chiu-Wai 1962. június 27-én született Hongkongban. Mindössze hét éves volt, amikor a nagy szerencsejátékos hírében álló apja otthagyta a családot. Tony maradt egyedül férfi a családban és ugyan anyja igyekezett mindenáron iskolába...

Samaritan Zatoichi (Zatoichi kenka-daiko) (1968)

Samaritan Zatoichi (Zatoichi kenka-daiko) (1968)

  "The Show Must Go On". A mondást ugyan az amerikai szórakoztatóipar tette közismertté, de a tartalma Japánban szintén igaznak számított. Akkortájt más szelek fújdogáltak, másfajta szemlélet érvényesült. A vak masszőrről szóló saga bármilyen nevessé is...

Hirosue Ryouko

Hirosue Ryouko

Hirosue Ryouko (廣末涼子)Hirosue Ryouko 1980 július 18-án született (eredeti neve Okazawa Ryouko) egy méteráru boltot vezető család legidősebb gyermekeként. Ugyan szinte mindenhol a születési helyének Kouchi város van megadva, a valóság az, hogy koraszülöttként jött...