belépés∆

A Very Short Life (Duen chaam dik sung ming) (2009)

A Very Short Life
Az ingatlanügyletből meggazdagodott, majd a Milkyway Images finanszírozójává és elnökévé avanzsált Dennis Law 2005-ös direktori debütálása óta óriási lelkesedéssel igyekszik megszerezni a Hongkong legrosszabb rendezője díjat. Az alapevetően jó és érdekes ötletből kiinduló A Very Short Life kapcsán is látványosak ezen törekvései. A családon belüli erőszak úgy látszik, egyre nagyobb port ver fel az egykori brit gyarmaton, hiszen Ann Hui jól eltalált Night and Fog-ja mellett Law mester sem akart lemaradni, azonban ezúttal sem tudta eldönteni, hogy milyen műfajra fókuszáljon.
A film legelején írásban és szóban is a tudtunkra adják, hogy fikcióról van szó, amit Law mester egy bulin hallott egy rendőrnőtől. Látjuk a partit, meg a beszélgetést, ami közben természetesen képekben is megjelenik. Egy kíméletlen rendőrnőkből álló alakulat vallat egy anyát, aki véletlenül meggyilkolta 11 éves kislányát. A boncolás során azonban kiderült, hogy a kislányt szexuálisan molesztálták, amiről állítása szerint az anya nem tudott. Vagy mégis?
Mivel túlságosan is adja magát, hogy a Night and Fog-gal hasonlítsuk össze Law munkáját, így ezt nem tesszük, mert egyetlen elemében sem ér fel hozzá. Az első egy óra gyakorlatilag egy az egyben a 70-es, 80-as évek women in prison filmjeit idézi, amikor is a vallató csoport szó szerint minden eszközt bevet a gyanúsított megalázására, hogy kiszedjék belőle az általuk hallani akart választ. Aztán némi gagyi CG bevetésével az éjszakai jelenet átcsap horrorba, majd a másnap reggeli történések a legtipikusabb, könnyfacsaró melodrámák kliséit hordozzák, míg a kislány kétségbeesett próbálkozása a vele szemben elkövetett bűnök kivédésére egyértelműen bulvárjellegű.
Ez egyébként a film, egyben Law mester legnagyobb hibája. Nem tud igazán komoly lenni, nem arra fókuszál, amire kellene és nincs érzéke ahhoz, hogy kellően sokkolóan ábrázolja a lényeges drámai pillanatokat. Az biztos, hogy jópár category III, illetőleg pinku alkotáson túl van, hiszen a vallatás eseményei felidézik a nézőben az 1995-ös Twist-et éppúgy, mint Suzuki Norifumi Terrifying Girls School filmjeit. Azonban a brutális eszközökkel dolgozó Josephine Wong felügyelő motivációjának taglalása, a véletlen egybeesések egyúttal hiteltelenné is teszik a drámai részt. A történet végére ráadásul Wong felügyelő teljesen más arcot kap, ami része a rendező azon mesterkedésének, hogy morális támpontot adjon a nézőnek, de valahogy nem az igazi. A csúcs pedig az az egészben, hogy időről időre bevágják a kissé unalmasnak tűnő buli képeit, ahol Law a sztorit hallotta. A világon semmi köze a történethez, mégis, kissé egoistán újra meg újra bemutatja, ahogy az őt alakító Cheung Siu-Fai álmélkodik, illetőleg belekérdez a történtekbe.
A produkció talán legnagyobb erénye, hogy nők a főszereplői, így az egyébként eléggé háttérbe szoruló HKFA Legjobb Női Alakítás 5 jelöltje között legalább egyiküket meg fogjuk találni. Az, hogy túlságosan nem kiemelkedő egyik teljesítmény sem, az más kérdés, legalább vannak. A gyilkos anyát a gyerekszínészből szép lassan rutinos, érett színésznővé váló Leila Tong alakítja, főleg a vallatási résznél a riadt áldozat megtestesítése sikerült jól neki, míg a kőkemény rendőrfelügyelőt Maggie Siu, a történteket kifecsegő, kissé slendrián nyomozót Pinky Cheung, a morcos segédeket pedig a gyakorlatilag ismeretlen Koni Lui, Sherman Tang és Crystal Cheung alakította.
Összességében az A Very Short Life egy tipikus Dennis Law produkció, amiben szokás szerint sokkal több lehetett volna, mint amit végül kihozott belőle. A kőkemény drámaiság helyett egy felszínes, nem igazán a lényegre fókuszáló, kissé ostoba category III darabot készített, aminek legerősebb része így Herman Yau operatőri munkája, illetőleg Leila Tong első komolyabb főszerepe lett. A baj csak az, hogy sem a category III, sem a horror, sem a dráma rajongóinak nem fog tetszeni, hiszen egyik műfaj erősségei sem lettek kellőképpen kiaknázva benne.

iMDB

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

A True Mob Story (Lung joi kong woo) (1998)

A True Mob Story (Lung joi kong woo) (1998)

A True Mob Story (Lung joi kong woo) (1998)iMDBA 90-es évek közepén, az „aranykor” elmúltával a hongkongi filmnek a triádok világának „romantikus” bemutatása adott új lökést. Számtalan, hasonló témát feldolgozó film készült ekkoriban Andrew...

Silk (Guisi) (2006)

Silk (Guisi) (2006)

  IMDb  Mikor Ramiz barátom elsütötte azt a poént egy másik filmmel kapcsolatban, hogy a kislány szellemek ideje lejárt, és végre jöhetnek a szellemfiúk, jót nevettem, de reménykedtem, hogy nem lesz igaza. Hát tévedtem. A Silkkel, a...

In Memoriam Imamura Shohei: Intentions of Murder (Akai satsui) (1…

In Memoriam Imamura Shohei: Intentions of Murder (Akai satsui) (1964)

iMDB Az Intentions of Murdert Imamura egyik legerősebb filmjeként tartják számon, mégis ritkán emlegetik, és sokan sem is szeretik igazán. Ennek oka az lehet, hogy a film igen hosszú, nehezen emészthető, de aki rászánja az...

Lovers of 6 Years (6 nyeon-jjae yeonae-jung) (2008)

Lovers of 6 Years (6 nyeon-jjae yeonae-jung) (2008)

Az utóbbi 1-2 évben szinte teljesen leszoktam a koreai filmekről, ami elsősorban annak „köszönhető”, hogy a hatalmas tömegben érkező újabb és újabb alkotásaik már a poszterüket tekintve sem tűntek izgalmasnak. Ezt csak tetézi, hogy nem...