belépés∆

Sharp Guns (Him gok) (2001)

Sharp Guns (Him gok) (2001)

A hongkongi akciófilmekről általánosságban elmondható, hogy noha a sztori tekintetében sokszor igencsak középszerűek és a fordulataik ismerősek lehetnek korábbról, a többségük kivitelezése stílusos. A 90-es években jópár category III akciót megrendező Billy Tang Hin Sing ezen filmje a legtökéletesebb példák egyike minderre. Sok újat nem nyújt, túlságosan izgalmasnak és meglepőnek sem nevezhetném, ellenben szórakoztató és a legerősebb eleme a stílusosság.

Sharp Guns (Him gok) (2001)

A rendező és az „egyetlen filmes” forgatókönyvíró, Cheng Kim Fung semmit sem bízott a véletlenre. Fogták a 80-as évek egyik jellegzetes „girls with guns” piff-puffját, az Iron Angels-t, aminek a hangulata és könnyedsége egyértelműen visszatükröződik az elkészült művön, illetőleg a nem sokkal korábban bemutatott Tokyo Raiders (Dong jing gong lue) (2000)-t, aminek a fordulatossága nyerte el a szerzőpáros tetszését. A két korábbi történet „egybegyúrásával” pedig nagyjából kész is volt a könnyed fogyasztásra szánt egyveleg, amihez „ízfokozóként” megnyerték az Iron Angels egyik főszereplőjét, Alex Fong-ot, aki ismételten egy földöntúli menőséggel megáldott karaktert játszik el, illetve az ezúttal kihívó erotikus kisugárzásával hódító Anya Wu-t, akinek ez volt az első „komolyabb” alakítása.

Sharp Guns (Him gok) (2001)

A sztori kezdetben túlságosan is egyszerűnek tűnik ahhoz, hogy kitartson a történet végéig, de ez az érzet igencsak csalóka. Egy gengszter, bizonyos Ban felkéri rég nem látott harcostársát, a beszédes nevű Tricky On-t, hogy segítsen visszaszerezni a lányát, akit elraboltak, hatalmas váltságdíjat követelve érte. On vállalja a feladatot és összeszed maga mellé néhány fiatalt, a mesterlövész Wood-ot, a kissé pszichopata, ám nagyon szexis Rain-t és sofőrnek Kangaroo-t. A kis csapat pedig óriási profizmussal lát munkához, látszólag senki sem lehet ellenfelük, ám a szálak valami hihetetlen módon csavarodnak egymásba.

Sharp Guns (Him gok) (2001)

A forgatókönyvvel kapcsolatban két dolgot érdemes kiemelni. Az egyik az, hogy a készítők tisztában voltak vele, hogy egy ilyen, emberfeletti menőséggel megáldott karakterekkel operáló történetet nem lehet komolyan venni és ennek megfelelően ahol csak lehetett, igyekeztek poénra venni a dolgokat, míg a másik az, hogy a rengeteg fordulat eredményeképpen a nézőnek szinte még levegőt venni sincs ideje, mert egy pillanatnyi kihagyás elég ahhoz, hogy elveszítse a fonalat. Csavar csavart követ, sokakról derül ki egyik pillanatról a másikra, hogy nem is azok, mint akiknek mondják magukat, de aggodalomra semmi ok, hőseink átlátnak a szitán.

Sharp Guns (Him gok) (2001)

A technikai kivitelezésen sajnos érződik, hogy nagyon alacsony költségvetés állt rendelkezésre a forgatáshoz. Az autós üldözéseknél nem tudtak elszakadni a röhejes begyorsított jelenetektől, igazi akciójelenet pedig kicsit kevesebb van, mint elvárható lenne. Ami viszont belekerült, arról nyugodt lélekkel állítható, hogy a hongkongi film aranykorában készült művekhez hasonlóan stílusos. Az a lazaság, ahogyan Wood dobálja be a gránátokat az ajtókon, ahogy Rain hajigálja a késeket, vagy éppen ahogy Tricky On nyugodt mosollyal konstatálja a nem mindig pozitív fejleményeket, egyrészt sokban járul hozzá a másfél órás kikapcsolódáshoz, másrészt újra és újra a már többször említett Iron Angels-t juttatja a néző eszébe.

Sharp Guns (Him gok) (2001)

Igazi A kategóriás színész nem látható a filmben, őket ebből a költségvetésből nem lehetett volna megfizetni. Talán a legjobban Alex Fong játszik a szereplők közül, igaz, Tricky On megformálása volt talán a leghálásabb feladat az egyébként igencsak sablonos karakterek közül. A főgonoszok arcát szinte azonnal el is feledi a néző, miután a végére ért a történetnek, sem Lam Lap Sap, sem Lok Dat Wai nem túl emlékezetes. A Tricky On által összeszedett kis csapat tagjai közül Kangaroo-t az elsősorban popsztárként tevékenykedő Danny Summer alakította, véleményem szerint felejthetően, Wood szerepében Ken Chang afféle Edison Chen utánérzés volt, míg Anya Wu, mint pszichopata szexszimbólum látványnak tökéletes, ám a többiekkel ellentétben hiányzik belőle az elvárható lazaság, olyannyira kemény és merev, mint egy baseball ütő.

Sharp Guns (Him gok) (2001)

Összességében tehát elsősorban a B-filmek és a könnyed akcióvígjátékok rajongói számára nyújthat remek szórakozást a Sharp Guns, ami leginkább a stílus és a csavarok terén igyekszik hozni a hongkongi akcióktól megszokott színvonalat. Egyszer megéri megnézni, ám biztos, hogy senkinek sem fog a maradandó filmélményei közé tartozni.

iMDB

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Wakayama Tomisaburo (1929-1992)

Wakayama Tomisaburo (1929-1992)

iMDB Kabuki színészdinasztiába született, a mesterséget mondhatni az anyatejjel szívta magába, persze azért tett egyet-mást maga is azért, hogy választott szakmájában sikert érhessen el. Az 1950-es években judózni tanult, majd, hogy a Japánban annyira népszerű chanbara...

Portrait of a Beauty (Miin-do) (2008)

Portrait of a Beauty (Miin-do) (2008)

    A gyönyörűen fényképezett, a szexualitást és a női testet a koreai mainstream médiában eddigi legkendőzetlenebb formában megjelenítő kosztümös film korhatáros besorolása ellenére lett igazi közönségsiker. A helyi viszonyok fényében ez azért meglepő, mert az ország...

Attack No. 1 (2005)

Attack No. 1 (2005)

(アタック No. 1) (2005) iMDB (helyett jdorama.com)

Blessing bell (Koufuku no kane) (2002)

Blessing bell (Koufuku no kane) (2002)

Blessing bell (Koufuku no kane) (2002)   iMDB