belépés∆

Erotic Ghost Story (Liu jai yim taam) (1987)

Erotic Ghost Story (Liu jai yim taam) (1987)

Erotic Ghost Story (Liu jai yim taam) (1987)

iMDB

Ez a film sok szempontból is az ellentmondások filmje. Már a leforgatásának ideje is vita tárgyát képezi, egyes források 1987-re, mások 1990-re datálják, mindenesetre az iMDB szerint a hongkongi mozikba csak 1990-ben került. A történet forrásául Pu Song Ling írásai szolgáltak, ami egyáltalán nem lenne meglepő, hiszen a szintén ettől az írótól adaptált Chinese Ghost Story-hoz sok apróságban hasonlít ez a film. Sokak szerint viszont túlságosan is nagy a hasonlóság az 1987-ben készített amerikai Eastwick-i boszorkányok című thriller forgatókönyvével ahhoz, hogy mindez véletlen legyen. Persze mindezek mellékes dolgok, ha a film maga szórakoztató és véleményem szerint nem is kell a nézőnek csalódnia benne.

Erotic Ghost Story (Liu jai yim taam) (1987)

A történet három nővér körül bonyolódik, akik valójában démonok és ezer éve arra készülnek, hogy végre emberré válhassanak. Már csak 36 napjuk van hátra mindehhez és ezt az időt egy kis faluban szeretnék békességben eltölteni. Ez persze jókora nehézségekbe ütközik, amihez köze van a falu népe által imádott termékenység istenének, Wutung-nak, valamint egy fiatal „scholar”-nak, aki a vizsgái helyett inkább a lányokkal foglalkozik.

Erotic Ghost Story (Liu jai yim taam) (1987)

Már a sztori legelején nyilvánvalóvá válik, hogy a film hangulata nagyon is hasonlít a Chinese Ghost Story-éhoz. Ugyanolyan stílusú, hangulatos zene, ugyanolyan röhejes „horror” effektek és természetesen a jó és a gonosz démonok sem maradnak ki a történetből. A sztori persze a címben is szereplő „erotic” kitételnek is köszönhetően eléggé vékonyka, azonban ahhoz még éppen elég, hogy az is lekösse a néző figyelmét.

Erotic Ghost Story (Liu jai yim taam) (1987)

A lényeg azonban nem ezen van, hanem az erotikán. Csinos főszereplők, sejtelmes, sokat láttató öltözékek és aránylag sok, az „átlagos” category III filmekhez képest merész szexjelenet színesíti a történetet, amik szerencsére nem olyan hosszúak, hogy feleslegesen bezavarjanak a történet menetébe. Ahogy az lenni szokott, az e filmnek köszönhetően category III színésznővé avanzsált Amy Yip úgy viszi el a pálmát a szereplők közül, hogy valójában nem mutat meg semmit sem, de a két másik nővért alakító So Man és a japán Kudou Hitomi gondoskodik arról, hogy a meztelenségre áhítozó néző is megkapja, amit vár.

Erotic Ghost Story (Liu jai yim taam) (1987)

A film tehát a maga kategóriájában véleményem szerint jó, hiszen pont megfelelő arányban találták el benne a sztori, a humor, a horror és az erotikus részek arányát. Persze túl sokat nem szabad tőle várni, jópár szörnyű színészi alakítás (főleg a szomszédokat alakító színészeké) rontja az összképet, valamint a mai szemmel nézve mosolyt fakasztó speciális effektek is elvehetik tőle egyesek kedvét. Arra viszont mindenképpen alkalmas, hogy könnyed betekintést nyújtson a category III filmek világába.

Hozzászólások   

#1 Ramiz 2007-11-06 23:05
Éljen a "másik két" színésznő! :D

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Satan's Sword (Daibosatsu Toge) (1960)

Satan's Sword (Daibosatsu Toge) (1960)

    iMDB   Főszereplők: Ichikawa Raizo; Hongo Kojiro; Nakamura Tamao Rendezte: Kenji Misumi (1960, színes, 106 perc) A híres "The Great Buddha Pass" című regény sorozat alapján készült trilógia első része, mely jobban közelít a mű eredeti világához, mint a közismert...

Rica 1-2 (1972-1973)

Rica 1-2 (1972-1973)

A pink filmek virágkorát a 70-es évek elején két nagy filmstúdióhoz lehet kötni. Az egyik a Toei volt, aminek berkeiből tonnaszám kerültek ki a kommersz, szórakoztató és mindmáig talán leghíresebb darabok, a másik pedig a...

Midnight Running (2006)

Midnight Running (2006)

iMDB Készítsünk hongkongi vígjátékot, első lecke. Végy egy csapat karaktert, akik között lehetőleg van egy csomó fiatal és még sokkal több triád tag. akik persze...

I'm a Cyborg, But That's OK! (2006)

I'm a Cyborg, But That's OK! (2006)

Ha Chan-wook Park-ot be kell mutatni ezen oldal látogatóinak, akkor ott már baj van. Talán azt lehet róla mondani, hogy napjaink egyik legnépszerűbb, s legnagyobb hatású ázsiai filmrendezője, aki a leginkább csak „bosszú trilógiaként” emlegetett...