belépés∆

A category III filmek istennői

A category III filmek istennői



Mint köztudott, a category III besorolást 1988 november 10-én hozta létre a Hong Kong Television and Entertainment Licensing Authority, hogy a csak felnőtteknek szóló tartalommal bíró filmeket a korábbiaknál könnyebben ki lehessen szűrni. Ebbe a kategóriába esik bele mind a mai napig minden olyan film, ami extrém erőszakos, illetőleg pornográf jeleneteket tartalmaz. Ahogy az lenni szokott, egész nagy rajongótáboruk akadt ezeknek a filmeknek, amik szükségszerűen „kitermelték” a maguk sztárjait. Természetesen oda-vissza nagy volt az átfedés a „normális” és a category III filmekben szereplő színészek között, elég csak Anthony Wong-ot, Simon Yam-et, vagy éppen az innen felemelkedő Shu Qi-t megemlíteni. Ez a kis összeállítás azonban nem róluk, hanem néhány olyan színésznőről szól, akik elsősorban ebben a „műfajban” alkottak maradandót.

Amy Yip Chi-Mei (葉子楣)

A category III filmek istennői

Talán mindegyikük közül Amy Yip a legismertebb és a legkedveltebb, elsősorban a filigrán méreteihez képest aránytalanul nagy szilikonmelleinek, valamint a híres-hírhedt „Yip-tease”-nek köszönhetően, ami nagy vonalakban annyit jelentett, hogy elvileg mindent láthatott belőle a néző, gyakorlatilag azonban sohasem fedte fel a testét teljesen. Az 1965 június 10-én született (egyes források az évet 1-2 évvel későbbre teszik, a hónap és a nap viszont mindenhol stimmel) Yip kisasszony karrierje gyakorlatilag ugyanúgy indult, mint sok másik színésznőé. Miután elvégezte a Kau Kam English College iskolát, a TVB színészképzőjébe jelentkezett és hamarosan feltűnt néhány tévésorozatban is. 1987-ben otthagyta a tévét és leszerződött a Golden Harvest filmstúdióhoz, ahol sok-sok apró szerepet kapott, továbbá már ez évben leforgatta első híres filmjét, az Erotic Ghost Story-t, amit azonban Hongkongban csak a category III besorolás megalkotása után engedtek bemutatni. A további erotikus szerepei közé tartozott egy viszonylag gyenge „women in prison” film, az 1990-es Haunted Jail House, ami a címéből is adódóan egy kísértetekkel is ellátott női börtönben játszódott. Ezen kívül még két komoly category III szerepe volt, mégpedig a Robotrix, amiben egy robotot játszott, aki meg akarta tapasztalni, hogy milyen is az emberi szexualitás, mellékesen pedig látványosakat is bunyózott benne, valamint a Sex & Zen, ami mindamellett, hogy a leghíresebb filmje, még azzal is kitűnik a többi közül, hogy ebben mutatja meg magából a legtöbbet (a pletykák szerint némi triád ráhatásra tette mindezt).

A category III filmek istennői

Természetesen nem csak category III filmekben játszott, hanem feltűnt az Inspector Wears Skirts sorozat második és harmadik részében is a női kommandós csapat egyik tagjaként, továbbá jópár vígjátékban is játszott, amikben előszeretettel „űztek gúnyt” testi adottságaiból. Ezek közül érdemes kiemelni a My Neighbours are Phantoms-t, amiben néhány barát, akik együtt laknak, rájönnek, hogy a melléjük költözött új szomszédok valójában gonosz szellemek, akik reinkarnálódni szeretnének. Ugyan Wong Jing-nek is köze volt a filmhez, ez azonban még az erotikus filmek robbanásszerű elterjedése előtt készült, így sem Amy, sem Chingmy Yau (akinek egyik legelső szerepe volt ez), sem Man Cheung nem vette benne erotikusra a figurát. A Ghostly Vixen szintén egy kultfilm, bár a vélemények megoszlanak róla. Ebben egy gonosz szellemet játszott, akinek 100 szűz férfit kell elcsábítania, hogy elérje az örök életet. Szintén ismert filmje a Great Pretenders (bár érdekes módon ezzel együtt sincs a filmről túl sok információ a neten), amiben olyan nagy nevekkel játszott együtt, mint Tony Leung, Simon Yam és a kor nagy nevettetője, Teddy Robin Kwan. Az 1992-es Stoogies in Hongkong-ban az éjszakai tévéadásokat parodizálták ki, ebben Amy a tévéshow műsorvezetőjének a feleségét játszotta, akit az úriember semmilyen értelemben sem tudott boldoggá tenni. Stephen Chow is szerepeltette több filmjében is, a The Magnificient Scoundrels-ben viszonylag nagy szerepet bízott rá, míg a Look Out Officer-ben egy emlékezetes cameo beugrása volt. Ha már cameo, akkor mindenképpen meg kell említeni a Blue Jean Monster című filmet is, amiben egy Death Ray nevű prostituáltat alakított, akinek le kellett ellenőriznie, hogy egy férj nem lett-e „más”...

A category III filmek istennői

Komoly filmben nem sűrűn tűnt fel (lehet, nem véletlenül), de azért akad egy-két ilyen szerepe is. Az egyik a To Be Number One, ami egy kínai paraszt történetét mutatja be, aki Hongkongba kerülvén az egyik legfélelmetesebb bandavezérré válik, továbbá a China Dolls és a Requital. Kis túlzással idevehetjük a Queen of  the Underworld-öt is, ami saját bevallása szerint a legemlékezetesebb szerepe volt. Ebben egy nehéz sorsú lányból a 60-as 70-es évek éjszakai életének egyik ünnepelt sztárjává vált hölgyet játszott.

A category III filmek istennői

Ugyan sohasem tartozott a legelismertebb és legjobb hongkongi színésznők közé, mégis elég nagy meglepetést keltett, amikor 1992-ben visszavonult a filmezéstől. A pletykák szerint férjhez ment sebész barátjához és terhes lett, azonban ezt nagyon sokáig nem tudta bizonyítani senki sem, mert Yip eltűnt a közéletből. A későbbiek során aztán kiderült, hogy Yip különféle étkeztetési cégeket alapított, ezek nyereségéből él és esze ágában sincs visszatérni a szórakoztatóiparba.


Ellen Chan Ar-Lun (陳雅倫)

A category III filmek istennői

Az 1966 február 16-án született Ellen Chan is a tévésorozatokban kezdte karrierjét és már a legelső szerepei is az erotikus kisugárzásától voltak emlékezetesek, ám eleinte Chingmy Yau-hoz hasonlóan ő is igyekezett a „lány a szomszédból” képet kialakítani magáról, persze ez a fentiek miatt nehezen ment neki. Ő is Wong Jing felfedezettje volt, aki már a debütáló filmjében, a How to Pick Girls Up-ban is fontos szerepet bízott rá. Ezt relatíve kisebb szerepek követték, a The Inspector Wears Skirts első részében például a kommandós csapat egyik tagját alakította, az Aces Go Places ötödik részében Sam Hui titkárnője volt, a tipikus romantikus film skatulyájába beillő Perfect Match női főszerepét kapta meg, a Lung Fung Restaurant-ban egy meghódítandó lányt játszott, de feltűnt az Off Track-ben és a Tiger on the Beat 2-ben is. Ugyan sohasem került be a legnépszerűbb színésznők közé, ám már ekkor is jelentős (férfi) rajongótáborral rendelkezett.

A category III filmek istennői

Az egyre inkább kiüresedő vámpíros filmek (Doctor Vampire, Wizard’s Curse) és egy kaszinós mozi (All-Mighty Gambler) után 1993-ban döntött úgy (Loletta Lee-hez hasonlóan nem tisztázott okok miatt), hogy a korábbiaknál sokkal inkább kihasználja testi adottságait, ha már úgyis elsősorban azok miatt nézik meg az emberek a filmjeit. Az első category III film, aminek elvállalta a főszerepét, a Fatal Love volt, amiben egy csinos beépített rendőrt játszott, akinek a feladata lebuktatni a jóképű gonosztevőt, akit Michael Wong alakított. Ezt a szintén 1993-as The Love that is Wrong követte, amiben egy japán lányt alakított, akit egy kukkoló követett mindenhova.

A category III filmek istennői

A ’94-es Why Wild Girls után még szerepet kapott egy fantasy horror vígjátékban, a kultikus „B” filmnek számító The Eternal Evil of Asia-ban, majd hirtelen eltűnt. Mindez egy interjú miatt történt, amiben megemlítette, hogy felfedezője, Wong Jing egy „szereposztó dívány” segítségével válogatja ki aktuális filmjeinek női szereplőit, a vád azonban a közismerten botrányhős Wong-ról könnyedén lepergett, Ellen Chan viszont feketelistára került. Évekig nem forgathatott, így egy időre átment Kínába, ahol tévés szerepeket vállalt. 2003-ban tért vissza Hongkongba a Men Suddenly In Black című vígjáték egyik mellékszereplőjeként, valamint 3 évvel később Johnnie To Exiled-jében látható egy cameo szerepben (ő a szállodai prostituált, aki mindig a folyosón álldogál) és elmondható róla, hogy még 40 évesen is nagyon jól néz ki.


Lily Chung Suk-Wai (鍾淑慧)

A category III filmek istennői

Lily Chung 1964 február 4-én született Malajziában. Gyakorlatilag szinte semmiféle életrajzi adat nem lelhető fel róla (angolul legalábbis), az viszont biztos, hogy valamikor a 80-as években indult a Miss Hongkong szépségversenyek egyikén, amin az Universal Beauty kategóriában diadalmaskodott. Ennek köszönhetően a TVB-nél kötött ki, ahol (szokás szerint) tévésorozatokban játszott, illetve két filmszerepet is kapott (Midnight Angel és The Wild Couple). Azonban a karrierje igazán akkortól indult be, amikor a producerek sikeresen rábeszélték, hogy vállalja el néhány sikamlósabb film főszerepét. Mindez nem volt túl nehéz, mert Lily-nek nem voltak ellenvetései a dologgal kapcsolatban. Az első ilyen filmje a Daughter of Darkness volt, amiben gyakorlatilag mást sem kellett csinálnia, mint világfájdalmas arcot vágnia, miközben válogatott megaláztatásoknak volt kitéve. A karakter úgy látszik kellőképpen nagy sikert aratott, mert a továbbiakban is hasonló figurákat kellett megszemélyesítenie a Brother of Darkness-ben, a Fatal Obsession-ben, a Red to Kill-ben és az Eternal Evil of Asia-ban is.

A category III filmek istennői

Az elborult category III filmek mellett természetesen ő is szerepet kapott „normális” történetekben is, többek között a The Bride with White Hair 2-ben (amiben egész véletlenül egy egykoron megerőszakolt nőt alakított), valamint a The Modern Love-ban (egy szerelemre áhítozó prostituáltat játszott). Mint ezekből is látható, szinte minden filmjének volt valami pikáns töltete, így valószínűleg az A Step to Heaven és a Die Harder is tartalmazott erotikus jeleneteket, bár ezekről nem sok információ áll rendelkezésre. Két további filmjének már a címe is beszédes, a Husbands & Wives egy pikáns vígjáték, a The Woman Behind pedig egy, a besorolásához képest kevés szexjelenetet tartalmazó dráma volt.
1996-ban még egy kis szerepet, az igencsak ellenszenves (és szokás szerint beszédes nevű) Aids karakterét játszotta el a Sexy & Dangerous-ben, majd a többi category III színésznőhöz hasonlóan évekre eltűnt a filmvilágból. 2000-ben tért vissza egy, a korábbi filmjeihez képest minden tekintetben visszafogott drámában, a Princess Princess-ben, majd két közepes akciófilmben vállalt még szerepet (Shadow Mask és Payment in Blood), majd végleg(?) visszavonult.


Loletta Lee Lai-Chun (李麗珍)

A category III filmek istennői

Ha azt mondjuk, hogy Amy Yip volt a legismertebb színésznő a category III filmek világában, akkor Loletta Lee-ről mindenképpen meg kell jegyezni, hogy ő viszont a legsikeresebb volt közöttük, természetesen elsősorban a „normális” filmekben nyújtott alakításai miatt. Loletta 1966 január 8-án született, 17 évesen pedig modellnek állt. Hamarosan a Happy Troupe Girls csoport tagjaként került a nem sokkal korábban alakult Cinema City filmstúdióhoz, ahol a producerek olyan filmeket akartak készíteni, amikkel a fiatalságot tudják becsábítani a mozikba. A csoport összes tagja szerződést kapott, Loletta pedig hosszú éveken keresztül játszotta a „fiatal lány a szomszédból” szerepeket. Első főszerepét 1986-ban kapta a Devoted to You című romantikus vígjátékban, de már karrierje legelején elismerték képességeit, hiszen a ’85-ös HKFA-n jelölték az év felfedezettje díjra a Tsui Hark által rendezett Shanghai Blues-beli alakításáért. Persze elsősorban továbbra is könnyed filmekben szerepelt (Happy Ghost, Merry Christmas, Isle of Fantasy, Porky’s Meatballs, stb.), de az 1988-as HKFA-n már a legjobb színésznő kategóriában jelölték a Final Victory című gengszteres drámában nyújtott produkciójáért.

A category III filmek istennői

Egy, a 80-as évek vége felé rendezett szavazáson a hongkongi filmrajongók a legszexisebb hongkongi filmszínésznőnek választották, Loletta pedig, vélhetően többek között eme hír hatására is, elkezdte megváltoztatni az addig magára vett jókislány imázst. Ennek első jelei 1990-ben mutatkoztak, amikor a Jail House Eros-ban elvállalta egy kísértet szerepét, a Chicken á la Queen-ben pedig egy prostituáltat alakított. Természetesen továbbra is játszott könnyed filmekben (Mr. Vampire 4, It’s a Mad Mad Mad World sorozat, The Dragon from Russia, All’s Well End’s Well, stb.), de a ’92-es Summer Lovers-ben újfent kihívóra vette a figurát. Az áttörést azonban 1993 hozta meg, amikor is általános meglepetést keltve több category III film főszerepét is elvállalta. Az első ezek közül a Spirit of Love volt, amit a Crazy Love és a komolyabb témát feldolgozó Remains of a Woman követett (ez utóbbiért a Golden Horse díjkiosztón jelölték a legjobb színésznő kategóriában). Azonban hiába mutatott meg mindent magából és hiába készített meztelen fotósorozatot, ezek a filmek mégsem hoztak akkora ugrást a karrierjében, mint amire számított. Így aztán az 1994-ben leforgatott két cat III filmje (Girls Unbutton, Why Wild Girls) után felhagyott a további meztelenkedéssel, leszámítva az 1996-os Sex & Zen II-t, aminek legemlékezetesebb jelenete a Shu Qi-vel életre-halálra vívott szexütközete volt.

A category III filmek istennői

Visszatért tehát a „hagyományos” filmekhez, ám azok között továbbra is akadtak pikánsabb darabok (Legend of the Liquid Sword, Why Wild Girls, Sexy & Dangerous, stb.), 1996-ban azonban férjhez ment és otthagyta a filmezést, inkább újszülött gyermekével foglalkozott. Egyre inkább bánta, hogy elvállalta az erotikus filmeket, ezt többek között azzal is igyekezett kimutatni, hogy „elhatárolódott” korábbi önmagától, az angol nevét pedig Loletta-ról Rachel-re változtatta. Házassága hamar zátonyra futott, ráadásul felütötte egy pletyka is a fejét azzal kapcsolatban, hogy súlyos beteg, így aztán óriási erőfeszítéssel vetette bele magát 1999-ben újra a filmezésbe, kétségbeesetten próbálta bebizonyítani, hogy komoly színésznőként lehet rá számítani. Erőfeszítését siker koronázta, az Ann Hui által rendezett Ordinary Heroes a legsikeresebb filmje lett, amiért jelölték ismét a HKFA-n, valamint elnyerte a Golden Horse és a Golden Bauhinia Awards legjobb színésznő díját az alakításáért.

A category III filmek istennői

2001-2002-ben további öt filmben volt látható (Esprit d’Amour, Nightmares in Precinct 7, Killing End, Give Me a Chance, Love is a Butterfly), majd 5 év kihagyás után idén a The Pye-Dog-ban tért újra vissza.


Teresa Mak Ka-Kei (麥家琪)

A category III filmek istennői

Teresa Mak már egy újabb generáció szülötte, hiszen 1975 augusztus 1-jén született. Az 1993-as Miss Hongkong szépségversenyen tűnt fel, ahol nem került ugyan a díjazottak közé, de így is sikerült betörnie a szórakoztatóiparba. Ahogyan a fentebb ismertetett „kolléganői”, ő is könnyed filmekkel startolt, amikben a „jókislány” szerepet vette magára (Easy Money, Winner Takes All, Mermaid got Married, Passion 1995, stb.), majd 1996-ban ugrott fejest a category III filmek világába. Az első „elborultabb” szerepét a Streets of Fury-ban kapta, ahol egy kopasz, tetovált punkot alakított, aki egész sokat megmutatott magából. A szokottnál keményebb karakterű lányok megformálását a későbbiekben is előszeretettel osztották rá, érdekes módon azonban ezek a figurák szinte mindig valamelyik főszereplő barátnőjének a szerepét töltötték be. Ugyan a Sexy & Dangerous-ban még nem ez a szerep jutott rá, ezek csak azután „találtak rá”, hogy 1997-ben hazaköltözött Angliából, ahova néhány hónapra tette át a székhelyét. A visszatérését követően olyan filmekben játszott, mint a Romance of the West Chamber, a Whatever Will Be, Will Be, valamint az Erotic Ghost Story – Perfect Match, amiben a gonosz királynőt alakította. A szoftpornók mellett természetesen „sima” filmekben is előszeretettel szerepeltették a külleme miatt, így feltűnt a Young & Dangerous sorozat farvizén evező Those Were The Days-ben (egy fürdőző lányt játszott), a L-O-V-E Love-ban, a számtalan részből álló Troublesome Night horrorsorozat első részében, valamint az egy nightclub egy éjszakáján történő eseményeket bemutató Enjoy Yourself Tonight-ban.

A category III filmek istennői

Persze azért elsősorban az elborultabb filmek készítői igyekeztek szerződtetni. 1998-ban tartott egy év szünetet, majd újult erővel folytatta a filmezést, ekkor forgatta a Water Margin – Heroes’ Sex Stories-t, a House of Damned-et, ami egy tipikus vámpíros B horror volt, a szintén a Young & Dangerous egyik mellékszereplőjének történetét feldolgozó The Legendary Tai Fei-t, amiben Tai Fei feleségét játszotta, aztán készített ő is „women in prison” filmet Black Cat in Jail címmel, egy irodai alkalmazottat játszott az Electrical Girl című erotikus vígjátékban, valamint az egyik modernkori női főhősökkel telerakott akciófilmben, a Martial Angels-ben is szerepelt.
2001-től kezdve egyre többet szerepelt a tv-ben, sorozatokban és reklámokban is igyekezett hasznot húzni külleméből (a leghíresebb reklámja egy mellnagyobbító krém megvásárlására buzdított). Ennek megfelelően a korábbiaknál jóval kevesebb filmszerepet vállalt, ráadásul azok többsége is vagy cameo, vagy mellékszereplő megformálása volt. Így aztán Shu Qi és Tony Leung árnyékában játszott a Love Me, Love My Money-ban, továbbá néhány pillanat erejéig feltűnt a Bush Up My Sisters című akciófilmben, a Men Suddenly In Black című vígjátékban, valamint az Infernal Unfairs-ben.

A category III filmek istennői

Kevéske főszerepének egyike a The Peeping volt, ami egy valós történeten alapult. Egy politikusnőt alakított benne, akinek a szexvideója hirtelen nyilvánosságra kerül és egy rendőr igyekszik felderíteni a tetteseket, ám a munka helyett inkább a nőre figyel fel. Csak videón jelent meg a To Seduce an Enemy című filmje, amiben egy főnök a női alkalmazottait hipnotizálta, majd kihasználta őket. Ez, illetve a szintén 2003-ban készült A Mysterious Murder volt az utolsó nagyobb filmszerepe, az azóta eltelt időben inkább a tévézésre koncentrál, az ATV csatornához szerződött le.


Pauline Chan Bo-Lin (陈宝莲) (1973-2002)

A category III filmek istennői

A category III filmek sztárjai közül a legbalhésabb életet kétségtelenül az 1973 május 23-án született Pauline Chan élte. A szórakoztatóiparba ő is egy szépségversenyen, a Miss Asia választáson jutott be, bár Teresa Mak-hoz és Lily Chung-hoz hasonlóan ő sem került a verseny díjazottjai közé. A rendezvényt szervező ATV csatorna ettől függetlenül szerződtette és egy mahjongg játék műsorvezetője lett, annak ellenére, hogy fogalma sem volt a játék szabályairól. Ugródeszkának azonban megfelelt, hiszen 1991-ben már filmszerepet is kapott, mégpedig Amy Yip társaságában volt látható a Queen of the Underworld-ben. Az elkövetkező években is maradt a szoftpornóknál, hiszen a korai Behind the Pink Door-tól kezdve a Devil of Rape, az Escape from Brothel, az Erotic Ghost Story III, a The Girls from China, a Whores from the North, vagy éppen a Sex for Sale fémjelezte pályafutását.

A category III filmek istennői

Persze azért sikerült néhány „normális” filmbe is beverekednie magát, bár ezen szerepek is többnyire pikánsak voltak. Az 1992-ben forgatott Girls Without Tomorrow-ban például egy szado-mazo prostituáltat játszott, míg Stephen Chow From Beijing with Love-jában felsőrészt nem, csak egy fémből készült melltartó-fegyvert viselt.
Karrierjét azonban különféle balhék és botrányok hátráltatták. Volt olyan, hogy szétverte egy bár berendezését, feldúlt egy hotelszobát, vagy éppen a repülőn nem tudott megfelelően viselkedni, a bulvársajtó pedig arról cikkezett, hogy valószínűleg nem teljesen normális. Az is jókora vihart kavart, hogy egy interjúban az édesanyját vádolta azzal, hogy miatta került bele a szoftpornók világába és egyrészt ez az eset, másrészt az, ahogyan ezen filmek miatt viszonyultak hozzá az emberek, igencsak negatív hatást gyakorolt az életére.

A category III filmek istennői

Változtatni viszont nem igazán volt képes, így továbbra is sok hasonló filmet forgatott. 1995-ben az A Sudden Love-ot, egy évvel később a The Eight-et, a Hong Kong Show Girls-t, a Once Upon a Time in Triad Society-t és a Boys?-t, a későbbiekben pedig a Passionate Nights-ot és a Hunting Evil Spirit-et.
Ugyan több filmes személyiség is igyekezett segíteni rajta, köztük Siu-Hung Chung, aki szerepet adott neki saját akciófilmjében, a Paramount Hotel-ben, mentális állapota egyre rosszabbodott. Otthagyta Hongkong-ot, Shanghai-ba költözött, ekkor úgy tartották róla, hogy születendő gyermeke majd visszahozza az életkedvét. Ez azonban nem jött be, három héttel fia születése után öngyilkos lett, kiugrott 17. emeleti lakásának ablakából.

Hozzászólások   

#5 YEZy 2007-11-04 10:45
Ez igaz, de kisho az olvasói értékelésre gondolt, az meg azért nem olyan bonyolult... :roll:
#4 Ramiz 2007-11-04 10:17
Én a múltkor tíz percig kerestem a szerzői értékelés funkciót, még a fórumos magyarázatok többszöri elolvasása után is... nagyon hülyén van megoldva. Asszem már el is felejtettem. :D Az a lényeg, hogy külön létre kell hozni egy etvaszt az ajánlóhoz.
#3 kisho 2007-11-03 23:48
Most látom, hogy mi lett a hozzászólásombó l. :eek:
Szóval ezt akartam írni:
"Jó ötlet ez a cikk.
A listából Loletta Lee a kedvencem. "...legemlékeze tesebb jelenete a Shu Qi-vel életre-halálra vívott szexütközete volt..." ez haláli megfogalmazás, de talán nem is lehet jobban szövegileg visszadni azt a jelenetet. :D
Pauline Chan gyerekét viszont sajnálom. Anyuka hagyatéka nem túl kecsegtető."
Amúgy srácok, tessék bejelentkezni és használni az értékelés menüt is. ;-)
#2 Ramiz 2007-11-03 22:37
Asszem érdemes elkezdenem megismerkedni a HK sexploitation filmek világával is a japán után. :-)
#1 Guest 2007-11-02 14:29
Mindenképpen érdekes cikk volt.
az a sexütközet életre halálra nekem is szemetszúrt :-)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Breaking News (2004)

Breaking News (2004)

Hongkongi akcióvígjáték a PR és a média uralásának fontosságáról a rendőri munka során. Az alapötlet jó, még ha nem is túl eredeti (két évvel ezelőtt majdnem ugyanezt a sztorit járta körül egy amerikai film,...

The Assassin (Da ci ke) (1967)

The Assassin (Da ci ke) (1967)

  Kínának, Japánhoz hasonlóan, volt egy időszaka, amikor a különböző kisebb tartományok urai egymást ritkítva igyekeztek a hatalom csúcsára kerülni, bár jó pár évszázaddal korábbra esett, mint az a szomszédos országban történt. Olyan...

Youth Of The Beast (1963)

Youth Of The Beast (1963)

 Seijun Suzuki filmjeiben egyszerre vannak jelen a szórakoztató, ponyvaregény hangulatú tömegfilmek, valamint a művészi nézőpontú témák, jelenetek, gondolatok, és ettől válnak olyan egyénivé és jellegzetessé. Úttörő szerepet játszott a japán (s)exploitation filmes műfaj megszületésében is...

City Without Baseball (Mou ye chi sing) (2008)

City Without Baseball (Mou ye chi sing) (2008)

   A 2008-as hongkongi felhozatal egyértelműen legeredetibb darabja a City Without Baseball, ami olyannyira meglepő alapokon nyugszik, hogy még az Ann Hui évenkénti díjazására szakosodott Hong Kong Film Critics Awards-on is feltűnést keltett, gyorsan be...