belépés∆

A category III filmek istennői

A category III filmek istennői



Mint köztudott, a category III besorolást 1988 november 10-én hozta létre a Hong Kong Television and Entertainment Licensing Authority, hogy a csak felnőtteknek szóló tartalommal bíró filmeket a korábbiaknál könnyebben ki lehessen szűrni. Ebbe a kategóriába esik bele mind a mai napig minden olyan film, ami extrém erőszakos, illetőleg pornográf jeleneteket tartalmaz. Ahogy az lenni szokott, egész nagy rajongótáboruk akadt ezeknek a filmeknek, amik szükségszerűen „kitermelték” a maguk sztárjait. Természetesen oda-vissza nagy volt az átfedés a „normális” és a category III filmekben szereplő színészek között, elég csak Anthony Wong-ot, Simon Yam-et, vagy éppen az innen felemelkedő Shu Qi-t megemlíteni. Ez a kis összeállítás azonban nem róluk, hanem néhány olyan színésznőről szól, akik elsősorban ebben a „műfajban” alkottak maradandót.

Amy Yip Chi-Mei (葉子楣)

A category III filmek istennői

Talán mindegyikük közül Amy Yip a legismertebb és a legkedveltebb, elsősorban a filigrán méreteihez képest aránytalanul nagy szilikonmelleinek, valamint a híres-hírhedt „Yip-tease”-nek köszönhetően, ami nagy vonalakban annyit jelentett, hogy elvileg mindent láthatott belőle a néző, gyakorlatilag azonban sohasem fedte fel a testét teljesen. Az 1965 június 10-én született (egyes források az évet 1-2 évvel későbbre teszik, a hónap és a nap viszont mindenhol stimmel) Yip kisasszony karrierje gyakorlatilag ugyanúgy indult, mint sok másik színésznőé. Miután elvégezte a Kau Kam English College iskolát, a TVB színészképzőjébe jelentkezett és hamarosan feltűnt néhány tévésorozatban is. 1987-ben otthagyta a tévét és leszerződött a Golden Harvest filmstúdióhoz, ahol sok-sok apró szerepet kapott, továbbá már ez évben leforgatta első híres filmjét, az Erotic Ghost Story-t, amit azonban Hongkongban csak a category III besorolás megalkotása után engedtek bemutatni. A további erotikus szerepei közé tartozott egy viszonylag gyenge „women in prison” film, az 1990-es Haunted Jail House, ami a címéből is adódóan egy kísértetekkel is ellátott női börtönben játszódott. Ezen kívül még két komoly category III szerepe volt, mégpedig a Robotrix, amiben egy robotot játszott, aki meg akarta tapasztalni, hogy milyen is az emberi szexualitás, mellékesen pedig látványosakat is bunyózott benne, valamint a Sex & Zen, ami mindamellett, hogy a leghíresebb filmje, még azzal is kitűnik a többi közül, hogy ebben mutatja meg magából a legtöbbet (a pletykák szerint némi triád ráhatásra tette mindezt).

A category III filmek istennői

Természetesen nem csak category III filmekben játszott, hanem feltűnt az Inspector Wears Skirts sorozat második és harmadik részében is a női kommandós csapat egyik tagjaként, továbbá jópár vígjátékban is játszott, amikben előszeretettel „űztek gúnyt” testi adottságaiból. Ezek közül érdemes kiemelni a My Neighbours are Phantoms-t, amiben néhány barát, akik együtt laknak, rájönnek, hogy a melléjük költözött új szomszédok valójában gonosz szellemek, akik reinkarnálódni szeretnének. Ugyan Wong Jing-nek is köze volt a filmhez, ez azonban még az erotikus filmek robbanásszerű elterjedése előtt készült, így sem Amy, sem Chingmy Yau (akinek egyik legelső szerepe volt ez), sem Man Cheung nem vette benne erotikusra a figurát. A Ghostly Vixen szintén egy kultfilm, bár a vélemények megoszlanak róla. Ebben egy gonosz szellemet játszott, akinek 100 szűz férfit kell elcsábítania, hogy elérje az örök életet. Szintén ismert filmje a Great Pretenders (bár érdekes módon ezzel együtt sincs a filmről túl sok információ a neten), amiben olyan nagy nevekkel játszott együtt, mint Tony Leung, Simon Yam és a kor nagy nevettetője, Teddy Robin Kwan. Az 1992-es Stoogies in Hongkong-ban az éjszakai tévéadásokat parodizálták ki, ebben Amy a tévéshow műsorvezetőjének a feleségét játszotta, akit az úriember semmilyen értelemben sem tudott boldoggá tenni. Stephen Chow is szerepeltette több filmjében is, a The Magnificient Scoundrels-ben viszonylag nagy szerepet bízott rá, míg a Look Out Officer-ben egy emlékezetes cameo beugrása volt. Ha már cameo, akkor mindenképpen meg kell említeni a Blue Jean Monster című filmet is, amiben egy Death Ray nevű prostituáltat alakított, akinek le kellett ellenőriznie, hogy egy férj nem lett-e „más”...

A category III filmek istennői

Komoly filmben nem sűrűn tűnt fel (lehet, nem véletlenül), de azért akad egy-két ilyen szerepe is. Az egyik a To Be Number One, ami egy kínai paraszt történetét mutatja be, aki Hongkongba kerülvén az egyik legfélelmetesebb bandavezérré válik, továbbá a China Dolls és a Requital. Kis túlzással idevehetjük a Queen of  the Underworld-öt is, ami saját bevallása szerint a legemlékezetesebb szerepe volt. Ebben egy nehéz sorsú lányból a 60-as 70-es évek éjszakai életének egyik ünnepelt sztárjává vált hölgyet játszott.

A category III filmek istennői

Ugyan sohasem tartozott a legelismertebb és legjobb hongkongi színésznők közé, mégis elég nagy meglepetést keltett, amikor 1992-ben visszavonult a filmezéstől. A pletykák szerint férjhez ment sebész barátjához és terhes lett, azonban ezt nagyon sokáig nem tudta bizonyítani senki sem, mert Yip eltűnt a közéletből. A későbbiek során aztán kiderült, hogy Yip különféle étkeztetési cégeket alapított, ezek nyereségéből él és esze ágában sincs visszatérni a szórakoztatóiparba.


Ellen Chan Ar-Lun (陳雅倫)

A category III filmek istennői

Az 1966 február 16-án született Ellen Chan is a tévésorozatokban kezdte karrierjét és már a legelső szerepei is az erotikus kisugárzásától voltak emlékezetesek, ám eleinte Chingmy Yau-hoz hasonlóan ő is igyekezett a „lány a szomszédból” képet kialakítani magáról, persze ez a fentiek miatt nehezen ment neki. Ő is Wong Jing felfedezettje volt, aki már a debütáló filmjében, a How to Pick Girls Up-ban is fontos szerepet bízott rá. Ezt relatíve kisebb szerepek követték, a The Inspector Wears Skirts első részében például a kommandós csapat egyik tagját alakította, az Aces Go Places ötödik részében Sam Hui titkárnője volt, a tipikus romantikus film skatulyájába beillő Perfect Match női főszerepét kapta meg, a Lung Fung Restaurant-ban egy meghódítandó lányt játszott, de feltűnt az Off Track-ben és a Tiger on the Beat 2-ben is. Ugyan sohasem került be a legnépszerűbb színésznők közé, ám már ekkor is jelentős (férfi) rajongótáborral rendelkezett.

A category III filmek istennői

Az egyre inkább kiüresedő vámpíros filmek (Doctor Vampire, Wizard’s Curse) és egy kaszinós mozi (All-Mighty Gambler) után 1993-ban döntött úgy (Loletta Lee-hez hasonlóan nem tisztázott okok miatt), hogy a korábbiaknál sokkal inkább kihasználja testi adottságait, ha már úgyis elsősorban azok miatt nézik meg az emberek a filmjeit. Az első category III film, aminek elvállalta a főszerepét, a Fatal Love volt, amiben egy csinos beépített rendőrt játszott, akinek a feladata lebuktatni a jóképű gonosztevőt, akit Michael Wong alakított. Ezt a szintén 1993-as The Love that is Wrong követte, amiben egy japán lányt alakított, akit egy kukkoló követett mindenhova.

A category III filmek istennői

A ’94-es Why Wild Girls után még szerepet kapott egy fantasy horror vígjátékban, a kultikus „B” filmnek számító The Eternal Evil of Asia-ban, majd hirtelen eltűnt. Mindez egy interjú miatt történt, amiben megemlítette, hogy felfedezője, Wong Jing egy „szereposztó dívány” segítségével válogatja ki aktuális filmjeinek női szereplőit, a vád azonban a közismerten botrányhős Wong-ról könnyedén lepergett, Ellen Chan viszont feketelistára került. Évekig nem forgathatott, így egy időre átment Kínába, ahol tévés szerepeket vállalt. 2003-ban tért vissza Hongkongba a Men Suddenly In Black című vígjáték egyik mellékszereplőjeként, valamint 3 évvel később Johnnie To Exiled-jében látható egy cameo szerepben (ő a szállodai prostituált, aki mindig a folyosón álldogál) és elmondható róla, hogy még 40 évesen is nagyon jól néz ki.


Lily Chung Suk-Wai (鍾淑慧)

A category III filmek istennői

Lily Chung 1964 február 4-én született Malajziában. Gyakorlatilag szinte semmiféle életrajzi adat nem lelhető fel róla (angolul legalábbis), az viszont biztos, hogy valamikor a 80-as években indult a Miss Hongkong szépségversenyek egyikén, amin az Universal Beauty kategóriában diadalmaskodott. Ennek köszönhetően a TVB-nél kötött ki, ahol (szokás szerint) tévésorozatokban játszott, illetve két filmszerepet is kapott (Midnight Angel és The Wild Couple). Azonban a karrierje igazán akkortól indult be, amikor a producerek sikeresen rábeszélték, hogy vállalja el néhány sikamlósabb film főszerepét. Mindez nem volt túl nehéz, mert Lily-nek nem voltak ellenvetései a dologgal kapcsolatban. Az első ilyen filmje a Daughter of Darkness volt, amiben gyakorlatilag mást sem kellett csinálnia, mint világfájdalmas arcot vágnia, miközben válogatott megaláztatásoknak volt kitéve. A karakter úgy látszik kellőképpen nagy sikert aratott, mert a továbbiakban is hasonló figurákat kellett megszemélyesítenie a Brother of Darkness-ben, a Fatal Obsession-ben, a Red to Kill-ben és az Eternal Evil of Asia-ban is.

A category III filmek istennői

Az elborult category III filmek mellett természetesen ő is szerepet kapott „normális” történetekben is, többek között a The Bride with White Hair 2-ben (amiben egész véletlenül egy egykoron megerőszakolt nőt alakított), valamint a The Modern Love-ban (egy szerelemre áhítozó prostituáltat játszott). Mint ezekből is látható, szinte minden filmjének volt valami pikáns töltete, így valószínűleg az A Step to Heaven és a Die Harder is tartalmazott erotikus jeleneteket, bár ezekről nem sok információ áll rendelkezésre. Két további filmjének már a címe is beszédes, a Husbands & Wives egy pikáns vígjáték, a The Woman Behind pedig egy, a besorolásához képest kevés szexjelenetet tartalmazó dráma volt.
1996-ban még egy kis szerepet, az igencsak ellenszenves (és szokás szerint beszédes nevű) Aids karakterét játszotta el a Sexy & Dangerous-ben, majd a többi category III színésznőhöz hasonlóan évekre eltűnt a filmvilágból. 2000-ben tért vissza egy, a korábbi filmjeihez képest minden tekintetben visszafogott drámában, a Princess Princess-ben, majd két közepes akciófilmben vállalt még szerepet (Shadow Mask és Payment in Blood), majd végleg(?) visszavonult.


Loletta Lee Lai-Chun (李麗珍)

A category III filmek istennői

Ha azt mondjuk, hogy Amy Yip volt a legismertebb színésznő a category III filmek világában, akkor Loletta Lee-ről mindenképpen meg kell jegyezni, hogy ő viszont a legsikeresebb volt közöttük, természetesen elsősorban a „normális” filmekben nyújtott alakításai miatt. Loletta 1966 január 8-án született, 17 évesen pedig modellnek állt. Hamarosan a Happy Troupe Girls csoport tagjaként került a nem sokkal korábban alakult Cinema City filmstúdióhoz, ahol a producerek olyan filmeket akartak készíteni, amikkel a fiatalságot tudják becsábítani a mozikba. A csoport összes tagja szerződést kapott, Loletta pedig hosszú éveken keresztül játszotta a „fiatal lány a szomszédból” szerepeket. Első főszerepét 1986-ban kapta a Devoted to You című romantikus vígjátékban, de már karrierje legelején elismerték képességeit, hiszen a ’85-ös HKFA-n jelölték az év felfedezettje díjra a Tsui Hark által rendezett Shanghai Blues-beli alakításáért. Persze elsősorban továbbra is könnyed filmekben szerepelt (Happy Ghost, Merry Christmas, Isle of Fantasy, Porky’s Meatballs, stb.), de az 1988-as HKFA-n már a legjobb színésznő kategóriában jelölték a Final Victory című gengszteres drámában nyújtott produkciójáért.

A category III filmek istennői

Egy, a 80-as évek vége felé rendezett szavazáson a hongkongi filmrajongók a legszexisebb hongkongi filmszínésznőnek választották, Loletta pedig, vélhetően többek között eme hír hatására is, elkezdte megváltoztatni az addig magára vett jókislány imázst. Ennek első jelei 1990-ben mutatkoztak, amikor a Jail House Eros-ban elvállalta egy kísértet szerepét, a Chicken á la Queen-ben pedig egy prostituáltat alakított. Természetesen továbbra is játszott könnyed filmekben (Mr. Vampire 4, It’s a Mad Mad Mad World sorozat, The Dragon from Russia, All’s Well End’s Well, stb.), de a ’92-es Summer Lovers-ben újfent kihívóra vette a figurát. Az áttörést azonban 1993 hozta meg, amikor is általános meglepetést keltve több category III film főszerepét is elvállalta. Az első ezek közül a Spirit of Love volt, amit a Crazy Love és a komolyabb témát feldolgozó Remains of a Woman követett (ez utóbbiért a Golden Horse díjkiosztón jelölték a legjobb színésznő kategóriában). Azonban hiába mutatott meg mindent magából és hiába készített meztelen fotósorozatot, ezek a filmek mégsem hoztak akkora ugrást a karrierjében, mint amire számított. Így aztán az 1994-ben leforgatott két cat III filmje (Girls Unbutton, Why Wild Girls) után felhagyott a további meztelenkedéssel, leszámítva az 1996-os Sex & Zen II-t, aminek legemlékezetesebb jelenete a Shu Qi-vel életre-halálra vívott szexütközete volt.

A category III filmek istennői

Visszatért tehát a „hagyományos” filmekhez, ám azok között továbbra is akadtak pikánsabb darabok (Legend of the Liquid Sword, Why Wild Girls, Sexy & Dangerous, stb.), 1996-ban azonban férjhez ment és otthagyta a filmezést, inkább újszülött gyermekével foglalkozott. Egyre inkább bánta, hogy elvállalta az erotikus filmeket, ezt többek között azzal is igyekezett kimutatni, hogy „elhatárolódott” korábbi önmagától, az angol nevét pedig Loletta-ról Rachel-re változtatta. Házassága hamar zátonyra futott, ráadásul felütötte egy pletyka is a fejét azzal kapcsolatban, hogy súlyos beteg, így aztán óriási erőfeszítéssel vetette bele magát 1999-ben újra a filmezésbe, kétségbeesetten próbálta bebizonyítani, hogy komoly színésznőként lehet rá számítani. Erőfeszítését siker koronázta, az Ann Hui által rendezett Ordinary Heroes a legsikeresebb filmje lett, amiért jelölték ismét a HKFA-n, valamint elnyerte a Golden Horse és a Golden Bauhinia Awards legjobb színésznő díját az alakításáért.

A category III filmek istennői

2001-2002-ben további öt filmben volt látható (Esprit d’Amour, Nightmares in Precinct 7, Killing End, Give Me a Chance, Love is a Butterfly), majd 5 év kihagyás után idén a The Pye-Dog-ban tért újra vissza.


Teresa Mak Ka-Kei (麥家琪)

A category III filmek istennői

Teresa Mak már egy újabb generáció szülötte, hiszen 1975 augusztus 1-jén született. Az 1993-as Miss Hongkong szépségversenyen tűnt fel, ahol nem került ugyan a díjazottak közé, de így is sikerült betörnie a szórakoztatóiparba. Ahogyan a fentebb ismertetett „kolléganői”, ő is könnyed filmekkel startolt, amikben a „jókislány” szerepet vette magára (Easy Money, Winner Takes All, Mermaid got Married, Passion 1995, stb.), majd 1996-ban ugrott fejest a category III filmek világába. Az első „elborultabb” szerepét a Streets of Fury-ban kapta, ahol egy kopasz, tetovált punkot alakított, aki egész sokat megmutatott magából. A szokottnál keményebb karakterű lányok megformálását a későbbiekben is előszeretettel osztották rá, érdekes módon azonban ezek a figurák szinte mindig valamelyik főszereplő barátnőjének a szerepét töltötték be. Ugyan a Sexy & Dangerous-ban még nem ez a szerep jutott rá, ezek csak azután „találtak rá”, hogy 1997-ben hazaköltözött Angliából, ahova néhány hónapra tette át a székhelyét. A visszatérését követően olyan filmekben játszott, mint a Romance of the West Chamber, a Whatever Will Be, Will Be, valamint az Erotic Ghost Story – Perfect Match, amiben a gonosz királynőt alakította. A szoftpornók mellett természetesen „sima” filmekben is előszeretettel szerepeltették a külleme miatt, így feltűnt a Young & Dangerous sorozat farvizén evező Those Were The Days-ben (egy fürdőző lányt játszott), a L-O-V-E Love-ban, a számtalan részből álló Troublesome Night horrorsorozat első részében, valamint az egy nightclub egy éjszakáján történő eseményeket bemutató Enjoy Yourself Tonight-ban.

A category III filmek istennői

Persze azért elsősorban az elborultabb filmek készítői igyekeztek szerződtetni. 1998-ban tartott egy év szünetet, majd újult erővel folytatta a filmezést, ekkor forgatta a Water Margin – Heroes’ Sex Stories-t, a House of Damned-et, ami egy tipikus vámpíros B horror volt, a szintén a Young & Dangerous egyik mellékszereplőjének történetét feldolgozó The Legendary Tai Fei-t, amiben Tai Fei feleségét játszotta, aztán készített ő is „women in prison” filmet Black Cat in Jail címmel, egy irodai alkalmazottat játszott az Electrical Girl című erotikus vígjátékban, valamint az egyik modernkori női főhősökkel telerakott akciófilmben, a Martial Angels-ben is szerepelt.
2001-től kezdve egyre többet szerepelt a tv-ben, sorozatokban és reklámokban is igyekezett hasznot húzni külleméből (a leghíresebb reklámja egy mellnagyobbító krém megvásárlására buzdított). Ennek megfelelően a korábbiaknál jóval kevesebb filmszerepet vállalt, ráadásul azok többsége is vagy cameo, vagy mellékszereplő megformálása volt. Így aztán Shu Qi és Tony Leung árnyékában játszott a Love Me, Love My Money-ban, továbbá néhány pillanat erejéig feltűnt a Bush Up My Sisters című akciófilmben, a Men Suddenly In Black című vígjátékban, valamint az Infernal Unfairs-ben.

A category III filmek istennői

Kevéske főszerepének egyike a The Peeping volt, ami egy valós történeten alapult. Egy politikusnőt alakított benne, akinek a szexvideója hirtelen nyilvánosságra kerül és egy rendőr igyekszik felderíteni a tetteseket, ám a munka helyett inkább a nőre figyel fel. Csak videón jelent meg a To Seduce an Enemy című filmje, amiben egy főnök a női alkalmazottait hipnotizálta, majd kihasználta őket. Ez, illetve a szintén 2003-ban készült A Mysterious Murder volt az utolsó nagyobb filmszerepe, az azóta eltelt időben inkább a tévézésre koncentrál, az ATV csatornához szerződött le.


Pauline Chan Bo-Lin (陈宝莲) (1973-2002)

A category III filmek istennői

A category III filmek sztárjai közül a legbalhésabb életet kétségtelenül az 1973 május 23-án született Pauline Chan élte. A szórakoztatóiparba ő is egy szépségversenyen, a Miss Asia választáson jutott be, bár Teresa Mak-hoz és Lily Chung-hoz hasonlóan ő sem került a verseny díjazottjai közé. A rendezvényt szervező ATV csatorna ettől függetlenül szerződtette és egy mahjongg játék műsorvezetője lett, annak ellenére, hogy fogalma sem volt a játék szabályairól. Ugródeszkának azonban megfelelt, hiszen 1991-ben már filmszerepet is kapott, mégpedig Amy Yip társaságában volt látható a Queen of the Underworld-ben. Az elkövetkező években is maradt a szoftpornóknál, hiszen a korai Behind the Pink Door-tól kezdve a Devil of Rape, az Escape from Brothel, az Erotic Ghost Story III, a The Girls from China, a Whores from the North, vagy éppen a Sex for Sale fémjelezte pályafutását.

A category III filmek istennői

Persze azért sikerült néhány „normális” filmbe is beverekednie magát, bár ezen szerepek is többnyire pikánsak voltak. Az 1992-ben forgatott Girls Without Tomorrow-ban például egy szado-mazo prostituáltat játszott, míg Stephen Chow From Beijing with Love-jában felsőrészt nem, csak egy fémből készült melltartó-fegyvert viselt.
Karrierjét azonban különféle balhék és botrányok hátráltatták. Volt olyan, hogy szétverte egy bár berendezését, feldúlt egy hotelszobát, vagy éppen a repülőn nem tudott megfelelően viselkedni, a bulvársajtó pedig arról cikkezett, hogy valószínűleg nem teljesen normális. Az is jókora vihart kavart, hogy egy interjúban az édesanyját vádolta azzal, hogy miatta került bele a szoftpornók világába és egyrészt ez az eset, másrészt az, ahogyan ezen filmek miatt viszonyultak hozzá az emberek, igencsak negatív hatást gyakorolt az életére.

A category III filmek istennői

Változtatni viszont nem igazán volt képes, így továbbra is sok hasonló filmet forgatott. 1995-ben az A Sudden Love-ot, egy évvel később a The Eight-et, a Hong Kong Show Girls-t, a Once Upon a Time in Triad Society-t és a Boys?-t, a későbbiekben pedig a Passionate Nights-ot és a Hunting Evil Spirit-et.
Ugyan több filmes személyiség is igyekezett segíteni rajta, köztük Siu-Hung Chung, aki szerepet adott neki saját akciófilmjében, a Paramount Hotel-ben, mentális állapota egyre rosszabbodott. Otthagyta Hongkong-ot, Shanghai-ba költözött, ekkor úgy tartották róla, hogy születendő gyermeke majd visszahozza az életkedvét. Ez azonban nem jött be, három héttel fia születése után öngyilkos lett, kiugrott 17. emeleti lakásának ablakából.

Hozzászólások   

#5 YEZy 2007-11-04 10:45
Ez igaz, de kisho az olvasói értékelésre gondolt, az meg azért nem olyan bonyolult... :roll:
#4 Ramiz 2007-11-04 10:17
Én a múltkor tíz percig kerestem a szerzői értékelés funkciót, még a fórumos magyarázatok többszöri elolvasása után is... nagyon hülyén van megoldva. Asszem már el is felejtettem. :D Az a lényeg, hogy külön létre kell hozni egy etvaszt az ajánlóhoz.
#3 kisho 2007-11-03 23:48
Most látom, hogy mi lett a hozzászólásombó l. :eek:
Szóval ezt akartam írni:
"Jó ötlet ez a cikk.
A listából Loletta Lee a kedvencem. "...legemlékeze tesebb jelenete a Shu Qi-vel életre-halálra vívott szexütközete volt..." ez haláli megfogalmazás, de talán nem is lehet jobban szövegileg visszadni azt a jelenetet. :D
Pauline Chan gyerekét viszont sajnálom. Anyuka hagyatéka nem túl kecsegtető."
Amúgy srácok, tessék bejelentkezni és használni az értékelés menüt is. ;-)
#2 Ramiz 2007-11-03 22:37
Asszem érdemes elkezdenem megismerkedni a HK sexploitation filmek világával is a japán után. :-)
#1 Guest 2007-11-02 14:29
Mindenképpen érdekes cikk volt.
az a sexütközet életre halálra nekem is szemetszúrt :-)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Wakamatsu dupla: Season of Terror & Shinjuku Mad

Wakamatsu dupla: Season of Terror & Shinjuku Mad

Szélsőbaloldali agitpornó Japán legelvetemültebb rendezőjétől

Graveyard Of Honor (2002)

Graveyard Of Honor (2002)

  Miike 2002-ben egy 1975-ös jakuzafilm remake-jét készítette el ugyanazon a címen (most meg a Yokai Daisenso-t - csak rá ne álljon a remake-ekre...). Nagyon kedvelem Miike jakuzafilmjeit, és mivel sok ismétlődő motívum van bennük, mindig...

Sukiyaki Western Django (2007)

Sukiyaki Western Django (2007)

„A Sukiyaki Western Djangonak sok gyökere van, viszont nincsenek határai.” Ebben az egy mondatban Tom Mes, a japán film és Takashi Miike munkásságának elismert publicistája gyönyörűen foglalta össze, mit is kell tudnunk erről az...

Love on a Diet (Sau san naam neui) (2001)

Love on a Diet (Sau san naam neui) (2001)

Love on a Diet (Sau san naam neui) (2001)iMDBEgy évvel az egész kellemesre sikerült Needing You után Johnnie To és csapata a következő évre tervezett aktuális romantikus vígjáték esetében újfent igyekezett biztosra menni...