belépés∆

Twist (Zei Wong) (1995)

Twist (Zei Wong) (1995)

Twist (Zei Wong) (1995)

iMDB

Két évvel a The untold story leforgatása után Danny Lee, a film rendezője és egyben egyik szereplője úgy döntött, hogy az Anthony Wong által alakított sorozatgyilkos után nyomozó, nagyon profinak tűnő, ám helyenként feltűnően pancser rendőrcsapatot összerántja egy újabb akciófilm erejéig. A természetesen ezúttal is hibát hibára halmozó rendőröknek a „folytatásban” egy igazi nagymenő és okos tolvajt kell lebuktatniuk, aki 170 millió hongkongi dollárt rabol el egy pénzszállító autóból. Mindenki tudja, hogy ő tette, azonban sikerül-e rábizonyítani és ha igen, milyen eszközökkel?

Twist (Zei Wong) (1995)

A filmmel kapcsolatos első benyomás az, hogy a rendező sokat akart markolni, de valahogy emiatt minden kicsúszott a kezei közül. A film egyszerre akar vígjáték, akció, krimi és thriller is lenni, ráadásul még egy kevéske erotikus jelenettel is megfűszerezték, azonban istenigazából egyik műfajba sem sorolható be. A vígjátéki részt elsősorban a tökkelütött nyomozók jelentik, akik vérprofinak tűnnek a film elején, aztán egymás után teljesen abszurd hibákat vétenek (pl. rikító sárga színű sportkocsival próbálják „feltűnés nélkül” követni a célszemélyt, valamint a csónakázós részbe beleszőtt „poénok” is ebbe a kategóriába tartoznak). Az akció részt leginkább az autós (és hajós) üldözések jelentik, mivel már a film legelején elmondja az erőszakkal kapcsolatos filozófiáját a tolvaj (röviden összefoglalva nem szereti). A krimi rész sem működik igazán a fenti abszurd hülyeségek miatt, a nyomozás helyett sokszor inkább a fejét fogja a néző. A thriller rész pedig a film vége felé jön elő, amikor a rendőrök (szó szerint) mindent bevetnek azért, hogy vallomást csaljanak ki a tolvajból, valamint a barátnőjéből. Elvileg ez utóbbi lenne a film sava borsa, de mivel sem a rendőrök, sem a bűnözők nem váltanak ki szimpátiát a nézőből, így leginkább az a gondolat merül fel ezzel kapcsolatban, hogy (a második képen láthatóakat leszámítva) vajon a húzónévnek szerződtetett Simon Yam miért is vállalta el ezt a szerepet?

Twist (Zei Wong) (1995)

Sajnos a színészi játék sem tartozik a kiemelkedően jó kategóriába. A rendőrök (mint fentebb már olvasható) ugyanolyan kretének, mint a The untold storyban és ezúttal a „főgonosz” (akit egyáltalán nem fest le a film istenigazából gonosznak, igaz, semmivel sem szerez magának több szimpátiát, mint a rendőrök) játéka sem olyan lebilincselő, mint Anthony Wong-é volt az „előző részben”. A tolvajt Simon Yam Tat-Wah alakította és tulajdonképpen nem is rosszul, a hongkongi filmekben már régóta megszokott „nagymenő” stílust próbálta megvalósítani ő is, azonban véleményem szerint helyenként némileg túljátszotta a szerepet (pl. az autós üldözésnél, amikor a sárga sportkocsi és a terepjáró kergeti egymást). Akire nem nagyon lehet panasz, az a Simon Yam karakterének barátnőjét alakító Suki Kwan, akinek „mindössze” annyi volt a feladata, hogy a Category III besorolásnak megfelelően kellő mennyiségű erotikus kisugárzással rendelkezzen. Látványosan meg is oldotta… Egy jelenetben Simon Yam is (majdnem) teljesen levetkőzik, érthető, bár kissé röhejes okok miatt.

Twist (Zei Wong) (1995)

Összességében azonban a film leginkább kérdések özönét veti fel a nézőben, leginkább azt, hogy vajon mit is akart Danny Lee ezzel a filmmel bemutatni? Egy filmmel akarta bemutatni a hongkongi rendőrség túlkapásait? Vagy azt, hogy ugyanolyan ember a bűnöző is, mint a rendőr, csak utóbbit védi a törvény? Vagy azt akarta a nézőnek bemutatni, hogy bűnözni nem érdemes, mert a rendőrség bármilyen eszközzel is véget vet ennek? Vagy nem akart állást foglalni, egyszerűen csak egy szórakoztató filmet készíteni? Ha ez utóbbi volt a terve, akkor nem igazán vált be. Ugyan felvonultat sokmindent a kommersz filmek eszköztárából (csinos lányok, különleges autók, bankrablás, stb.), ez azonban nem elég egy jó filmhez. A poénok nem ütnek, inkább fárasztóak, akció szinte nincs, Category III filmnek pedig kevés, amit láttatnak. A túlkapások többsége is némileg poénra van véve (egyedül a „fogászati” rész volt „megrázó” a számomra), így a Hasebe Yasuharu, valamint Wakamatsu Kouji hasonló (különféle kínzásos) témájú filmjein edződött néző csak ásítozik rajtuk. Semmilyen szinten sem ér fel a film a The untold story-hoz, így megtekintésétől nyugodt lélekkel el lehet tekinteni.

Hozzászólások   

#2 YEZy 2007-04-28 12:56
Jé, tényleg! :-) Pedig láttam is, hogy szerepelt azokban a filmekben, na mind1... :zzz
#1 fea 2007-04-28 12:46
Simon Yam-ot azért szerződtették, mert akkor még elég sok Cat III filmben pózolt, s a Wong Jing szárnyai alatt készült Naked Killer szériával nagyon nagy hírnevet szerzett magának.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Kaji Meiko

Kaji Meiko

Kaji Meiko (梶芽衣子)Kaji Meiko 1947. március 24-én született Tokyo Chiyoda városrészében, születésekor az Ota Masako nevet kapta. Karrierje előtti életéről nem sokat tudni, annyi azonban biztos, hogy miután leszerződött a Nikkatsu filmstúdióhoz, 1967-ben szerepelt először...

Kim Ha-neul

Kim Ha-neul

Kim Ha-Neul (김하늘)Kim Ha-Neul 1978 február 21-én született Szöulban egy négytagú család idősebbik gyermekeként, az akkor még háromtagú familia a későbbiek során egy öccsel is gazdagodott. Ha-Neul (nevének jelentése magyarul „ég”) a koreai diákok szokásos...

Taboo (Gohatto) (1999)

Taboo (Gohatto) (1999)

 IMDbÚjabb példa arra, hogy a szamurájfilmek nem egy kaptafára készülnek. Általában a férfi homoszexualitás témája nem köt le, de ez a film mégis tetszett és nem volt unalmas. Még a fakardos harcok alatt is izgultam....

Breathe in breathe out (Shinkokyuu no hitsuyou) (2004)

Breathe in breathe out (Shinkokyuu no hitsuyou) (2004)

Breathe in breathe out (深呼吸の必要) (2004)iMDBEnnek a filmnek a címe talán nem annyira izgalmas, azonban egyrészt a témája és a történet helyszíne, másrészt a rendező személye miatt mindenképpen figyelemre méltó. A filmet ugyanis a viszonylag...