belépés∆

A Dirty Carnival (Biyeolhan geori) (2006)

A Dirty Carnival (Biyeolhan geori) (2006)

iMDB

A költőből filmrendezővé avanzsált Hoo Ya új filmje, az A Dirty Carnival egyesek szerint egy trilógia második része, de ezt eddig senki nem erősítette meg. Mindenestre azt tény, hogy tényleg vannak benne lényegi hasonlóságok, a baj csak az, hogy nem Hoo előző filmjével, a Once Upon a Time in a High Schoollal kapcsolatban.

The Legend of The Seven Cutter (Kariseuma talchulgi) (2006)

 

The Legend of The Seven Cutter (Kariseuma talchulgi) (2006)
 
 

Félelmetes legenda terjeng szájról szájra egy diákról a koreai középiskolákban. Azt beszélik, nem fél semmitől és senkitől, hatalmasat képes ugrani, ráadásul egyedül, akár puszta kézzel ver el egy csapatnyi felfegyverzett rosszfiút. Különös és véres szokása, hogy megjelöli áldozatait: tapétavágó késsel 7 centiméteres sebet ejt rajtuk. Innen kapta a gúnynevét is: "Seven cutter".

A Tale of Two Sisters (Két nővér) (Janghwa, Hongryeon) (2003)

 

A Tale of Two Sisters (Két nővér) (Janghwa, Hongryeon) (2003)

 IMDb


 A két nővért, Soo-mit és Soo-yeont hosszas pszichiátriai kezelés után végre hazaengedik a szanatóriumból, valami azonban mégsincs rendben. A lányok halálosan rettegnek mostohaanyjuktól, édesapjuk pedig nem akar tudomást venni félelmükről. Mintha ez még nem lenne elég, Soo-mit rémálmok is gyötrik. Úgy érzi, valami nincs rendjén a házban és legfőképpen a mostohaanyja sem az, aminek mutatja magát. Ezért aztán mindent megtesz, hogy megvédje szeretett testvérét, bármibe is kerüljön.

Arang (2006)

 

Arang (2006)

 

Az Arang legendája egy archaikus népmese, a koreai folklór része. Legújabb misztikus horrorunk e történetet dolgozná fel, ám mai köntösbe bújtatva. Egy szép, fiatal és kedves lány szelleme múltbeli sérelmeiért akarván bosszút állni visszatér a túlvilágról, és igyekszik minden úton-módon halálra rémiszteni az ártatlan, ám semmiképp sem felkészületlen nézőket. A történet gondolom ismerős és a szellemlány kinézetét sem kell különösebben ecsetelnem.

 

Happy End (1999)

Happy End (1999)

iMDB 

 

Furcsa, de valós kérdéssel foglalkozik ez a film, és furcsa megoldást is ad rá, formavilága pedig abszolút nem illeszkedik a mai koreai mainstream filmgyártás keretei közé.

Sajátosan beteg helyzet, kifordult a világ: a férj (Choi Min-sik – Oldboy, Crying Fist, Sympathy for Lady Vengeance) munkanélküli, a felesége tartja el őt és pár hónapos gyereküket. Napközben otthon ül és szappanoperákat néz, illetve egy antikváriumban olvasgat romantikus regényeket, miközben felesége éppen megcsalja őt.

A férfi-női egyenjogúság egy sajátos helyzetét boncolgatja Ji Woo Chung filmje, mely minden rezdülésében igazi ázsiai embereket mutat be, ellentétben a manapság futószalagon gyártott koreai mozik művies alakjaival. Choi Min-sik ezért a filmért magkapta az Asia-Pacific Film Festivalon a legjobb színész díjat és nem csoda. Hihetetlen, ahogy a két főszereplő ábrázolja a felszín alatt kettejük között megbúvó feszültséget. Egy magyar családban véresre ordítanák torkukat a családtagok, de itt szó sincs ilyesmiről. Csendben ülnek, keveset beszélnek és teljesen kifejezéstelen arccal bámulnak egymásra. Az elhidegülés olyan szintű, hogy a néző is kifejezetten rosszul érzi magát. Pont emiatt igazán nincs drámaiság a filmben, hiszen a férj, mintha csendesen beletörődne sorsába és elfogadná, hogy egy tökéletes vesztes. Munkája nincs, a felesége megcsalja, így csak a gyereknevelés marad neki. De hogy lesz ebből Happy End?

Happy End (1999)

A feleség és a szerető viszonya is nagyon hiteles, szinte csak a szexre épít, amit gyakran igen szabadosan mutat be a rendező. Kell is, hiszen másképp unalmas is lehetne a film a konfliktusok hiánya miatt, illetve meg kell jegyezni, hogy Jeon Do-yeon (Untold Scandal) idomai is megérnek egy misét.

A fényképezés a koreai filmekre jellemzően hagyományosan szép, és a helyszínek, a háztömb, a szobák berendezése nagyot dob ezen.

Aki mostanság velem együtt kezdené elveszteni hitét a koreai filmekben, az feltétlenül nézze meg a Happy Endet. Ezzel túl lehet élni egy darabig.

 

Cikkek találomra

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit...

Erotic Ghost Story (Liu jai yim taam) (1987)

Erotic Ghost Story (Liu jai yim taam) (1987)

Erotic Ghost Story (Liu jai yim taam) (1987)iMDBEz a film sok szempontból is az ellentmondások filmje. Már a leforgatásának ideje is vita tárgyát képezi, egyes források 1987-re, mások 1990-re datálják, mindenesetre az iMDB szerint a...

The Delightful Forest (Kuai huo lin) (1972)

The Delightful Forest (Kuai huo lin) (1972)

A 14. században született „Vízparti történet” egyike a kínai irodalom alapregényeinek és egyben a filmes társadalom kimeríthetetlen kincsesbányája. Még Chang Cheh sem állhatta meg, hogy ne merítsen belőle, pedig ő igazán nem szenvedhette, ha megadott...

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.