belépés∆

Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)

Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)

1973-ban, amikor a fölöttébb sikeres Lone Wolf and Cub mozi-sorozat lezárult, a Wakayama-Katsu alkotópáros úgy döntött, még nem szüneteltetik a gyümölcsöző együttműködést.

Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)

Maguk mellé véve a rendezőként és forgatókönyv íróként egyaránt biztoskezű Gosha Hideo-t, új munkába kezdtek. Ezúttal a TV sorozatok nézőközönsége került célkeresztbe. Ahogyan nyugaton a szamuráj történeteket kedvelték a szokatlan hangulatuk miatt, úgy Japánban a western mozik számítottak különlegességnek. Teljességgel logikusnak látszott egy olyan világ megteremtése, amely ötvözi a két népszerű témakört. Gosha lett a „főbába”, mert a Samurai Wolf két történetében ő már kísérletezett ezzel a házasítással. A forgatókönyv részleteit azonban már másokra bízták. Hogy még tovább növeljék a szokatlan mozzanatokat, nyugati szálat is csempésztek a kalandokba, a spanyol kardmester bevitelével és egyáltalán, az, hogy a nyitásra készülő Tokugawa kor végére helyezték a cselekményt, biztosította a nem-szokványos légkört. Az pedig, hogy a kor legjobb rendezőit kérték fel az epizódok leforgatására, végképp tett róla, hogy a sorozat ne fulladjon az önismétlődésbe. Katsu, Wakayama és Gosha egyaránt részt vállaltak a rendezésekből. Katsu vizuális megközelítése kifejezetten egyedi, rögtön az első kalandban meggyőződhet róla a néző. Rajtuk kívül ott volt még Misumi Kenji, Sato Buiichi, Yasuda Kimiyoshi, Mori Isshei, Kobayashi Masao, hogy csak az ismertebb neveket soroljam. Így aztán a keretjátékon belül változatos rendezői megközelítésben tálalódnak az egyes kalandok. A fő erények egyike természetesen Wakayama Tomisaburo szerepeltetése. Elképesztő vívótudása és markáns személyisége vállán viszi a sorozatot. Kaszkadőr nélkül, „élesben” dolgozott, és 2 epizódnál jegyezték fel, hogy kis híján végzetes sérülést szenvedett a biztosító berendezések hibája miatt. Tomita Isao találó zenéje a nyugati nézőközönség számára ad könnyítést, hogy szinte a Vadnyugat hőskorába illő kalandokba röppenjen vissza az ismerős, de mégis más dallamokkal. A sorozat plasztikus rámenőssége a maga korában erősen feszegette a szigorú japán cenzúra TV-re vonatkozó szabályait. Mára ez persze már nem feltűnő, de jó tudni róla. Az egyes epizódok külön-külön egyaránt élvezhetőek, csak laza keretjáték az összefüggés köztük, vagy még az sem. A kisképernyő szabályai szerint pörögnek az események, gyors, frappáns lezárásokat kapunk. Ez a sorozat máig unikumnak tekinthető, nem csoda, hogy előkerültek a porosodó kópiák. Nem fogja megbánni, aki bekapcsolódik a megtekintésébe.

Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)

Megjegyzés: Az 1-4. epizódok csak ráégetett felirattal érhetőek el, a többiből már létezik felújított változat. De az első négyhez is készítettem fordítást. Évadpakk itt nálunk elérhető.

imdb

Hozzászólások   

#1 oldmeesee 2010-08-25 15:47
Ez a sorozat,bár nagyon jó - leszámítva azt, hogy süt belőle az európaiak iránti megvetés,- szerintem nem közelíti meg a Lone Wolf and Cub cselekményesség ét.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Gördülő kungfu (Wheels on Meals) (Kwai tsan tseh) (1984)

Gördülő kungfu (Wheels on Meals) (Kwai tsan tseh) (1984)

Gördülő kungfu (Wheels on Meals) (Kwai tsan tseh) (1984)iMDBMi kell egy jó kungfu vígjátékhoz? Ezt már régen kitalálták, természetesen sok-sok poénra vett kungfu jelenet, valamit rengeteg helyzetkomikum. Azonban az egészet az Aces Go Places ...

The Ghost Story of Oiwa (Kaidan Oiwa no borei) (1961)

The Ghost Story of Oiwa (Kaidan Oiwa no borei) (1961)

A Japánban rendkívül népszerű kísértet történet 1925-ben született meg Tsuruya Nanboku tollából még Tokaido Yotsuya Kaidan címmel, aki a negyedik volt ezen néven, és színpadi szerzőként tevékenykedett.

Chain Gang Girls (Kuuga no ori: Nami dai-42 zakkyobou) (2007)

Chain Gang Girls (Kuuga no ori: Nami dai-42 zakkyobou) (2007)

 A Museum Soft számolatlanul ontja hosszú évek óta a pink filmeket, amik úgy látszik, az egyre inkább önismétlő sztorik ellenére is töretlen népszerűségnek örvendenek. A nemrég tárgyalt Death Row Girls után ezúttal következzen egy...

Castaway on the Moon (Kimssi pyoryugi) (2009)

Castaway on the Moon (Kimssi pyoryugi) (2009)

"A Castaway on the Moon a My Sassy Girl után a legjobb koreai romantikus vígjáték". Nem egy helyen olvasható ez az összehasonlítás, még akkor is, ha a műfaji besorolás nem egészen stimmel. Az viszont bizonyos,...