belépés∆

Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)

Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)

1973-ban, amikor a fölöttébb sikeres Lone Wolf and Cub mozi-sorozat lezárult, a Wakayama-Katsu alkotópáros úgy döntött, még nem szüneteltetik a gyümölcsöző együttműködést.

Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)

Maguk mellé véve a rendezőként és forgatókönyv íróként egyaránt biztoskezű Gosha Hideo-t, új munkába kezdtek. Ezúttal a TV sorozatok nézőközönsége került célkeresztbe. Ahogyan nyugaton a szamuráj történeteket kedvelték a szokatlan hangulatuk miatt, úgy Japánban a western mozik számítottak különlegességnek. Teljességgel logikusnak látszott egy olyan világ megteremtése, amely ötvözi a két népszerű témakört. Gosha lett a „főbába”, mert a Samurai Wolf két történetében ő már kísérletezett ezzel a házasítással. A forgatókönyv részleteit azonban már másokra bízták. Hogy még tovább növeljék a szokatlan mozzanatokat, nyugati szálat is csempésztek a kalandokba, a spanyol kardmester bevitelével és egyáltalán, az, hogy a nyitásra készülő Tokugawa kor végére helyezték a cselekményt, biztosította a nem-szokványos légkört. Az pedig, hogy a kor legjobb rendezőit kérték fel az epizódok leforgatására, végképp tett róla, hogy a sorozat ne fulladjon az önismétlődésbe. Katsu, Wakayama és Gosha egyaránt részt vállaltak a rendezésekből. Katsu vizuális megközelítése kifejezetten egyedi, rögtön az első kalandban meggyőződhet róla a néző. Rajtuk kívül ott volt még Misumi Kenji, Sato Buiichi, Yasuda Kimiyoshi, Mori Isshei, Kobayashi Masao, hogy csak az ismertebb neveket soroljam. Így aztán a keretjátékon belül változatos rendezői megközelítésben tálalódnak az egyes kalandok. A fő erények egyike természetesen Wakayama Tomisaburo szerepeltetése. Elképesztő vívótudása és markáns személyisége vállán viszi a sorozatot. Kaszkadőr nélkül, „élesben” dolgozott, és 2 epizódnál jegyezték fel, hogy kis híján végzetes sérülést szenvedett a biztosító berendezések hibája miatt. Tomita Isao találó zenéje a nyugati nézőközönség számára ad könnyítést, hogy szinte a Vadnyugat hőskorába illő kalandokba röppenjen vissza az ismerős, de mégis más dallamokkal. A sorozat plasztikus rámenőssége a maga korában erősen feszegette a szigorú japán cenzúra TV-re vonatkozó szabályait. Mára ez persze már nem feltűnő, de jó tudni róla. Az egyes epizódok külön-külön egyaránt élvezhetőek, csak laza keretjáték az összefüggés köztük, vagy még az sem. A kisképernyő szabályai szerint pörögnek az események, gyors, frappáns lezárásokat kapunk. Ez a sorozat máig unikumnak tekinthető, nem csoda, hogy előkerültek a porosodó kópiák. Nem fogja megbánni, aki bekapcsolódik a megtekintésébe.

Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)

Megjegyzés: Az 1-4. epizódok csak ráégetett felirattal érhetőek el, a többiből már létezik felújított változat. De az első négyhez is készítettem fordítást. Évadpakk itt nálunk elérhető.

imdb

Hozzászólások   

#1 oldmeesee 2010-08-25 15:47
Ez a sorozat,bár nagyon jó - leszámítva azt, hogy süt belőle az európaiak iránti megvetés,- szerintem nem közelíti meg a Lone Wolf and Cub cselekményesség ét.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Candy Rain (Hua chi liao na nui hai) (2008)

Candy Rain (Hua chi liao na nui hai) (2008)

 Valós alapokon nyugvó, leszbikus románcok, elsőfilmes rendező és jópár helyi popsztár. Röviden ennyi a lényege Chen Hung-i debütálásának. Érdekes módon a tajvani filmesektől sem idegen a mássággal kapcsolatos sztorik adaptálása, elég csak megemlékezni a...

Taste of Tea (Cha no aji) (2004)

Taste of Tea (Cha no aji) (2004)

Nem mindennapi japán film egy nem mindennapi családról. Habár a filmnek története gyakorlatilag nincs, és cselekménye is alig, mégis élvezhető (amit eddig csak Aki Kaurismäki-tól és Jim Jarmusch-tól láttam). (A cselekményes és unalmas filmekben az...

A Tale of Two Sisters (Két nővér) (Janghwa, Hongryeon) (2003)

A Tale of Two Sisters (Két nővér) (Janghwa, Hongryeon) (2003)

  IMDb A két nővért, Soo-mit és Soo-yeont hosszas pszichiátriai kezelés után végre hazaengedik a szanatóriumból, valami azonban mégsincs rendben. A lányok halálosan rettegnek mostohaanyjuktól, édesapjuk pedig nem akar tudomást venni félelmükről. Mintha ez még nem lenne...