belépés∆

Cyborg Girl (Boku no kanojo ha saibogu) (2008)

Cyborg Girl (Boku no kanojo ha saibogu) (2008)
A koreai Kwak Jae-young 2001-ben a My Sassy Girl megrendezésével egycsapásra bekerült a legtehetségesebb ázsiai filmrendezők közé, az eltelt évek során pedig további kellemes történetekhez adta a nevét nemcsak rendezőként, hanem forgatókönyvíróként is. 2008-ban látott hozzá saját „My Girl” sorozatának harmadik részéhez (a második természetesen a Windstruck volt, amit Japánban a 僕の彼女を紹介します [Introducing My Girlfriend] címmel vetítettek), amihez már a szigetországot választotta színhelyül. A végeredmény egy igazi blockbuster, a kategória minden előnyével és hátrányával megtűzdelve.

Cyborg Girl (Boku no kanojo ha saibogu) (2008)A történet érdekes egyvelege a sci-fi, az akció, a romantikus vígjáték és a katasztrófafilm műfajának. Főhősünk Kitamura Jirou, aki Kwak korábbi sztorijaihoz híven a tipikus lúzer megtestesítője. A születésnapján találkozik egy fura dolgokat művelő, vonzó lánnyal, aki sajnálatos módon még aznap el is tűnik. Egy évvel később újra találkozik vele, ám hamarosan kiderül, hogy a lány valójában egy harci képességekkel is rendelkező gép, akit a jövőből küldtek Jirou megsegítésére. De vajon lehet-e barátnő egy kiborgból?Cyborg Girl (Boku no kanojo ha saibogu) (2008)A rendező igyekezett egy minden ízében látványos, szórakoztató közönségfilmet készíteni és ezt a törekvését tulajdonképpen siker koronázta. A Cyborg Girl rendelkezik a blockbusterek összes erényével, hiszen könnyen érthető és követhető a sztori (talán a vége kissé kacifántos, de egy vérbeli sci-fi rajongónak gyerekjáték összerakni a szálakat), evidensek a poénok és a számítógépes effektekkel jócskán feltuningolt látványvilággal sincs különösebb probléma (azért kicsit lehetne realisztikusabb). Azonban pont itt van a legfőbb hibája is a produktumnak. Hiányzik belőle az a fajta fantázia és a lehengerlő hangulat, ami Kwak korábbi darabjainak legerősebb eleme volt. Természetesen nem maradhattak ki a lány fura viselkedésének következményeit bemutató pillanatok és a páros kapcsolatát boncolgató jelenetek sem, de a korábbiakban még újnak ható poénok itt már kissé megfáradtnak tűnnek.Cyborg Girl (Boku no kanojo ha saibogu) (2008)Az új elemként bekerült sci-fi jellegzetességek átlagosnak mondhatóak. A Terminator-ra emlékeztető (avagy direktben onnan másolt, de a japán ízlésnek megfelelően átalakított) jelenetek jópofák ugyan, de túlságosan is evidensek és kiszámíthatóak. Mindezek mellett pedig elég sok izzadtságszagú, erőltetett résszel töltötték ki a két órás játékidőt (pl. az éttermi lövöldözés és annak lezárása inkább hollywoodi produkciókba való, nem Japánba).Cyborg Girl (Boku no kanojo ha saibogu) (2008)A történetvezetés és a forgatókönyv szintén felemás jegyeket visel magán. Időnként nagyszerű hangulatú, felemelő jelenetekben gyönyörködhet a néző, amiket leginkább valóban csak japán alkotásokban lehet látni, ám ezeket megszakítják a fentebb már említett erőltetett dolgok, jócskán rontva az összképen. Szintén rosszpont, hogy blockbusterhez képest meglehetősen vontatott a tempó, komótosan csorognak az események, néha nehéz odafigyelni, folyton elkalandoznak az ember gondolatai.Cyborg Girl (Boku no kanojo ha saibogu) (2008)Egy „My Girl” sorozatban természetesen nem elhanyagolható szempont, hogy ki játsza a címszerepet, hiszen az a legjobb nézőcsalogató, hogy egy igazi szemrevaló teremtés kalandjait lehet végigkövetni. Nos, véleményem szerint Ayase Haruka nem ér fel Jun Ji-Hyun-nal, ám az egyre felkapottabb fiatal japán színésznő egész korrekten alakítja az egyébként nem annyira bonyolult szerepet. Jirou szerepében a már sokszor bizonyított Koide Keisuke látható, hozza a tőle megszokott színvonalat. A mellékszereplők sajnos eléggé sablonos, képregényfiguraként is felfogható karakterek, így igazi színészi játékot nem lehet elvárni tőlük. Kár, pedig több ismert arc látható közöttük Takenaka Naoto-tól kezdve Kohinata Fumiyo-n keresztül egészen Taguchi Hiromasa-ig.Cyborg Girl (Boku no kanojo ha saibogu) (2008)Ha rangsorolnom kellene Kwak munkáit, akkor mindenképpen a My Sassy Girl és a Windstruck végezne az élen, a Cyborg Girl nem ér fel hozzájuk. Azonban mint blockbuster, megállja a helyét, a lassú tempó ellenére is minden megvan benne, ami egy igazi kommersz közönségfilmhez szükséges. Egyszer érdemes rászánni az időt.
eredeti cím: 僕の彼女はサイボーグ
iMDB

Előzetes

Hozzászólások   

#3 Tokai Zoltán 2009-10-18 20:03
de csak akkor,ha képes lesz valaha átérezni a szívemet...
#2 Tokai Zoltán 2009-10-18 19:57
Nagyon tetszett, Nekem is kell egy ilyen szép kiborg:)
#1 Guest 2009-02-19 09:55
Ez a film egy remekmű. Ajánlom mindenkinek és itt az egyik legjobb példa, hogy igenis nagyon jók tudnak lenni a japán filmek. :P :lol:

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Hitokiri (Tenchu) (1969)

Hitokiri (Tenchu) (1969)

  Az archívumok mélyéről újra előbukkant egy kincsnek joggal nevezhető ritkaság. Gosha sokáig "elveszettnek" tartott filmje a rendező életművében kiemelkedő helyet foglal el. A Goyokin belföldi és nemzetközi sikere után Gosha szabadkezet kapott egy neki tetsző téma...

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Body Weapon (Yuen chi mo hei) (1999)

Body Weapon (Yuen chi mo hei) (1999)

Body Weapon (Yuen chi mo hei) (1999)iMDBEz a film tipikus példája a néző átverésének. Már a cím is az, hiszen arra lehet belőle következtetni, hogy egy erőteljesen erotikus kisugárzású főhősnő szépen lekungfuz benne mindenkit, de...

For Bad Boys Only (Bad boy dak gung) (2000)

For Bad Boys Only (Bad boy dak gung) (2000)

For Bad Boys Only (Bad boy dak gung) (2000)iMDBEz a film sok-sok olyan dologra példa, amit nem szabad elkövetnie egy rendezőnek, illetve forgatókönyvírónak akkor, ha jó filmet akar kiengedni a kezei közül. Erről elsősorban az...