belépés∆

Welcome to the Quiet Room (Quiet Room ni youkoso) (2007)

Welcome to the Quiet Room (Quiet Room ni youkoso) (2007)

Matsuo Suzuki egy a sok japán filmszakmában tevékenykedő „mindenes” közül. Az egykori irodai alkalmazott, aki hamar megcsömörlött munkatársai céltalanságának légkörétől, a 80-as évek vége felé otthagyta állását és egy színjátszó kört alapított, aminek egyik darabjával még díjat is nyert. A színház mellett film- és sorozatszínészként is nevet szerzett magának, majd a 90-es évek közepétől kezdett írni, 2004-ben pedig aktuális regényét, az Otakus in Love-t (eredeti címén Koi no mon-t) saját rendezésében filmvászonra is vitte. Személy szerint nem szerettem azt a filmet, mert bűn unalmas volt, így nem támasztottam túlzott elvárásokat a Welcome to the Quiet Room-mal szemben sem. Szerencsére, mert így egyértelműen kellemes meglepetést hozott.

Welcome to the Quiet Room (Quiet Room ni youkoso) (2007)

A sztori főhősnője egy 28 éves újságírónő, aki zaklatott múlttal és felpörgetett, határidőktől zsúfolt jelennel rendelkezik. Egyik nap egy pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került ide. Miközben a bentlakókkal ismerkedik, illetve kapja szép lassan az információkat kintről, kezd összeállni a kép, hogy mi is történt vele.

Welcome to the Quiet Room (Quiet Room ni youkoso) (2007)

Matsuo nagy fába vágta a fejszéjét, bár lehet, hogy nem is tudott róla. Az utóbbi évek egyik legérdekesebb filmje volt ugyanis Park Chan-Wook I’m a Cyborg but that’s Ok című vígjátéka, ami hasonló alapokon nyugszik, szerencsére a két történet hangvétele és műfaja azért különbözik. Míg a koreai rendező elsősorban a beteg elmék furcsa logikájú viselkedésére helyezte a hangsúlyt, addig Matsuo felfogásában sokkal realistább a benti élet ábrázolása és eléggé átélhetővé válik, hogy mi vár az emberre, ha bekerül egy ilyen helyre. Külön pluszként a japán még megfűszerezi a történetet Sabu Monday-jének a történetmesélésével, azaz a néző számára is csak a történet vége felé derül ki, hogy mi történt valójában, mielőtt a főszereplő nő bekerült a kórházba.

Welcome to the Quiet Room (Quiet Room ni youkoso) (2007)

Mindezek mellett természetesen a történet szerves részét képezi az ápoltak fura dolgainak bemutatása, akárcsak Park művében. A téma persze kifogyhatatlan az ötletekből és mindig megmosolyogtató pillanatokra ad lehetőséget. Matsuo igyekezett az ápoltakat a lehetőségekhez képest normális emberekként bemutatni, akiknél mindössze 1-1 apróság jelzi csak, hogy valójában kattantak. Persze ez egyúttal el is gondolkodtat, szemléltetve, hogy milyen kicsi az a sáv, ami elválasztja a bent levőket a kinti, normálisnak tartott személyektől, ami főleg a múltban történteket látva válik erőteljessé.

Welcome to the Quiet Room (Quiet Room ni youkoso) (2007)

A szereplőgárda külön érdekessége, hogy nagy nevek egész sora tűnik fel apróbb szerepekben. Egyikük Tsukamoto Shinya, akihez a leginkább „horrorisztikus”, másképp fogalmazva röhejes pillanat fűződik, továbbá az anime világban elhíresült Anno Hideaki, míg a főszerepet a 90-es évek elejének egyik legnépszerűbb idolja, a filmezéshez nemrég visszatért Uchida Yuuki alakítja. Uchida fiatalon sokak álomnője volt, többek között Oguri Shun is azért iratkozott be a visszavonulása után nyitott színészképzőjébe, hogy találkozhasson vele. A most 33 éves színésznő szépsége semmit sem kopott az évek folyamán és a csapzott karakter megformálására keresve sem találhattak volna megfelelőbb alanyt, hiszen fiatalon is a többi gravure idolhoz képest jóval extrémebb külsejével hódított.

Welcome to the Quiet Room (Quiet Room ni youkoso) (2007)

Matsuo a kis túlzással nézhetetlen Otakus in Love után egy teljesen korrekt munkával jelentkezett, aminek egyetlen hátulütője, hogy nemrég láthattunk egy hasonló (ám más műfajú) alkotást Koreából, így az eredetiségéből veszít egy keveset. Mindezzel együtt is egy színvonalas, technikailag szépen kivitelezett, jellegzetes fekete humorral operáló kesernyés vígjátékról beszélhetünk, aminek a lezárása nem túl bíztató. Jó film, érdemes a figyelemre!

eredeti cím: クワイエットルームにようこそ
iMDB


Trailer

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Mamoru Oshii Cinema Trilogy

Mamoru Oshii Cinema Trilogy

Sikerült végignéznem a GITS megalkotójának ezt a korai trilógiáját és elég rendesen meglepődtem. A filmek külcsínye valamiféle cyberpunk-ot, de legalábbis sci-fi-t sejtet, pedig csak nagyon távolról azok. Az egész valamiféle postmodern játszadozás, amelyen nekem...

Satan's Sword (Daibosatsu Toge) (1960)

Satan's Sword (Daibosatsu Toge) (1960)

    iMDB   Főszereplők: Ichikawa Raizo; Hongo Kojiro; Nakamura Tamao Rendezte: Kenji Misumi (1960, színes, 106 perc) A híres "The Great Buddha Pass" című regény sorozat alapján készült trilógia első része, mely jobban közelít a mű eredeti világához, mint a közismert...

Kiyoshi Kurosawa (interjú-részletek)

Kiyoshi Kurosawa (interjú-részletek)

Kiyoshi Kurosawa                                 (interjú-részletek)   "Nem hiszem, hogy a fröcskölő vér, vagy a sikoltozás valódi félelmet teremt. Sokkolóan hathatnak, de ez nem igazi, tiszta rémület. Akkor tartok egy horrorfilmet valóban hatásosnak, ha jóval...

Sumo Do Sumo Don't (Shiko funjatta) (1992)

Sumo Do Sumo Don't (Shiko funjatta) (1992)

Suo Masayuki rengeteg díjat nyert művét leginkább egyetlen mondattal érdemes ajánlani, egy egész ajánló talán felesleges is hozzá. Ez a film szolgált alapul Yaguchi Shinobu számára, aki gyakorlatilag ugyanígy építette fel leghíresebb vígjátékait, a Waterboys-t...