belépés∆

The Avenging Quartet (Ba hai hong ying) (1992)

The Avenging Quartet (Ba hai hong ying) (1992)

A cím és a poszter nem is lehetne egyértelműbb. A The Avenging Quartet ugyanis egy igazi, vérbeli girls with guns történet jópár kungfu jelenettel megspékelve, a szokásostól eltérően azonban a hősei nem annyira idealizáltak és kisarkítottak, mint például az Iron Angels, a Heroic Trio, vagy éppen az Operation Pink Squad karakterei. A rendező az akciók mellett igyekezett minél több időt és energiát beleölni abba, hogy a hőseit emberibbnek mutassa és ez sikerült is neki, azonban az, hogy ettől jobb lett-e a film, az már egy más kérdés.

The Avenging Quartet (Ba hai hong ying) (1992)

A sztori Chin, egy kínai rendőrnő körül bonyolódik, aki egy rendőrségi akció során úgy menekül meg, hogy egykori szerelme, az évekkel ezelőtt eltűnt és most a bűnözők között feltűnő Hsiong menti meg, aztán természetesen újra köddé válik. Chin szabadságot vesz ki és Hongkongba utazik abban reménykedve, hogy rátalál, azonban némi közjátékok után Feng, a rámenős, ám bátyja halála miatt levert lány társaságában köt ki. Közben kiderül, hogy Hsiong egy japán titkokat rejtő festménnyel próbál üzletelni a japánokkal, de ahogy az már lenni szokott, ez nem megy problémamentesen és a két lány, valamint a hozzájuk csapódó lökött zsaru is nyakig belekeveredik az eseményekbe.

The Avenging Quartet (Ba hai hong ying) (1992)

A cím ugyan azt vetíti előre, hogy négy igazi főszereplője lesz a történetnek, azonban sajnos a két japán hölgy relatíve kevés időt tölt csak el a vásznon, ráadásul nem is ugyanazon az oldalon állnak, mint a kínaiak. A történetvezetés szintén csalódást okoz, a túlságosan is előtérbe tolt drámai szálak miatt (amik egyébként egyáltalán nem rosszak, főleg a két lány barátságát bemutató rész, ahogyan együtt játszanak, isznak és beszélgetnek) kevés az akciójelenet, a humor pedig jóindulattal is csak közepesre értékelhető. Ami viszont erőssége a filmnek, az a remek kinematográfia (a visszatérő lépcsőkön rohangászós jelenetek zseniális megoldásokkal lettek felvéve, a kézikamerás részeknél a néző szinte együtt fárad el a szereplőkkel), amivel jócskán sikerült ellensúlyozni az itt-ott szembetűnő alacsony költségvetést és a remekül eltalált, tipikusan a 90-es évek elejére jellemző elektronikus aláfestő zenék, amik sokat hozzáadnak a hangulathoz.

The Avenging Quartet (Ba hai hong ying) (1992)

Bár kevés az akció, ami viszont van, az elsőosztályú. A történet legelején a rendőrök akciója már-már polgárháborús jelleget ölt, a két lány első bunyója a pajzán fickók ellen szintén előrevetíti, mire is lehet számítani. Egyedül a Japánban játszódó, Oshima-t bemutató rész lett kicsit idétlen, ugyanis a japánok is a jellegzetes HK stílusban bunyóznak benne, ami finoman szólva is kissé tájidegen. Az autós-motoros üldözések és a lövöldözős jelenetek jópofák, a két japán lány „egymásra találása” a konditeremben pedig több, mint stílusos. A történet lezárása a korabeli heroic bloodshedeket idézi, véleményem szerint jócskán túlhúzták, ám minden kétséget kizáróan ez is stílusosra sikeredett.

The Avenging Quartet (Ba hai hong ying) (1992)

Ugyan a szereplők között igazi nagy sztár nem található meg, azért aki ismeri a korabeli akciófilmeket, annak számára sokat mondhatnak a nevek. A két férfi főszerepet az általában epizodista Waise Lee (tulajdonképpen itt se játszik sokat) és az inkább kaszkadőrként és akciókoreográfusként elismert Chin Ka Lok játszotta, azonban könnyen kitalálható módon ez a film bizony nem róluk szól. A Kínából érkezett rendőrnőt a gyönyörű Cynthia Khan alakította, aki a Yes Madam sorozathoz hasonlóan itt is kérlelhetetlenül osztogatja a pofonokat és a rúgásokat, akárcsak Moon Lee. Sajnos Nishiwaki Michiko és Oshima Yukari eléggé háttérbe szorult mellettük, de azért így is jutott nekik egy emlékezetes bunyó a konditeremben, valamint a végső leszámolás során is bemutathatnak egy keveset tudásukból.

The Avenging Quartet (Ba hai hong ying) (1992)

Összességében a The Avenging Quartet tehát egy korrekt akciófilm, a girls with guns, illetve a girl power filmek kedvelői számára mindenképpen ajánlható, azonban a kicsit következetlen forgatókönyv és az előtérbe tolt drámai szál miatt kevésbé lendületes, mint a műfaj legismertebb darabjai. Mindettől függetlenül egyszer érdemes rászánni az időt.

iMDB


A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

The Magic Hour (Za majikku Awa) (2008)

The Magic Hour (Za majikku Awa) (2008)

2006 egyik kellemes színfoltja volt a  The Uchoten Hotel, aminek stábja egy a 30-as évek klasszikus, színpadias vígjátékaira emlékeztető darabot hozott össze. Ez persze nem volt véletlen, hiszen a forgatókönyvíróként sem akármilyen pályát befutott {ln:Mitani...

Sword of The Beast (Kedamono no Ken) (1965)

Sword of The Beast (Kedamono no Ken) (1965)

    Gosha második nagy sikerű filmje egy menekülő szamurájról szól, akit halálra keresnek, mert politikai gyilkosságot követett el. (A Shógunátus végefelé ez tipikusnak volt mondható mind az elzárkózást folytatni akarók, mind a nyitást támogatók részéről.) A...

Blue Spring (Aoi haru) (2001)

Blue Spring (Aoi haru) (2001)

 Furcsa összetételű film király japán rockzenével. A film szereplői végzős gimnazista fiúk, akik egy bandát alkotnak. A filmben megjelenő iskola aligha létezhet valóban, legalábbis én furcsának találnám. Itt ugyanis a diákok nagyon sok mindent megengedhetnek...

Zatoichi - On The Road (Zatoichi kenka-tabi) (1963)

Zatoichi - On The Road (Zatoichi kenka-tabi) (1963)

    IMDb Főszereplők: Katsu Shintaro; Fujimura Shiko; Shimada Ryuzo Rendezte: Yasuda Kimiyoshi (1963, 85 perc)  A Zatoichi sorozat elején az alkotók a hagyományos történetfelépítés és a kalandfilm készítés között egyensúlyoztak. Eleinte inkább az első kapott nagyobb hangsúlyt, de lassanként mind...