belépés∆

Love on a Diet (Sau san naam neui) (2001)

Love on a Diet (Sau san naam neui) (2001)

Love on a Diet (Sau san naam neui) (2001)

iMDB

Egy évvel az egész kellemesre sikerült Needing You után Johnnie To és csapata a következő évre tervezett aktuális romantikus vígjáték esetében újfent igyekezett biztosra menni és gyakorlatilag változatlan felállásban készítették el a következő habkönnyű, ám szó szerint súlyos problémákat feszegető filmjüket.

Love on a Diet (Sau san naam neui) (2001)

A történet igazi romantikus vígjátékhoz méltóan mindenféle eredetiséget nélkülöz és úgy az első tíz, tizenöt perc után már lazán kitalálható a vége, azonban akárcsak a Needing You esetében, ez egyáltalán nem von le semmit sem az élvezhetőségből. Adott a beszédes nevű Mini, aki 10 évvel ezelőtt cserediákként került Hongkongból Tokióba, ahol megismerkedett egy tehetséges zongoristával. A románcukat azonban félbeszakította a művész amerikai kiruccanása, ugyanis az újvilágban képezte tovább magát. Közben a lány, attól tartva, hogy a férfi elfelejti, ételbe fojtotta bánatát és jócskán meghízott. Miközben megtudja, hogy a férfi még mindig szereti és a régi esküjüknek megfelelően várja a megbeszélt helyen, a hatalmas fogyásba kezdő hölgynek egy odaadó segítőtársa akad a szintén nem éppen vékonydongájú utazó ügynök, Fatso személyében. A végkifejlet pedig előre borítékolható…

Love on a Diet (Sau san naam neui) (2001)

Ami elsősorban érdekes a film megoldásaiban, az a korántsem elhízott színészek (Sammi Cheng és Andy Lau) átváltoztatása, ami a néhány évvel korábbi Eddie Murphy film, a The Nutty Professor megoldásaihoz hasonlóan történt. Már a legelső jelenetekben feltűnik, hogy milyen látványosan életszerűtlen a kezek megoldása (néha már vártam, hogy Andy Lau eldobjon egyet, mint a Handsome Siblings-ben), viszont a maszkok egész jók lettek, a jelmezekkel együtt valóban teljesen megváltoztatják a két színész karakterét.

Love on a Diet (Sau san naam neui) (2001)

A történetre nem érdemes nagyon szót vesztegetni, a humorra annál inkább. Egy, a kövérséget mulatság tárgyává tevő film könnyen válhat (amerikaiasan szólva) politikailag inkorrekté, ám erről ez esetben szó sincs, To humora ugyanis egyáltalán nem hasonlítható Wong Jing agymenéseihez, szerencsére nyoma sincs az altesti, valamint a „fingós” poénoknak. To a többi könnyed filmjéhez hasonlóan ezúttal is a helyzetkomikumra és az ismétlődő jelenetekből fakadó poénokra helyezte a hangsúlyt, igaz, ezúttal 1-2 gusztustalanabb poén is becsúszott ezek közé (itt elsősorban a bélférges jelenetre gondolok). További említésre érdemes apróság, hogy To is előszeretettel idéz meg más filmeket egyes jelenetekben. Míg azonban a My Left Eye Sees Ghosts esetében kevésbé fantáziadús módon (az amerikai Men in Black és a Maszk ismerhető fel egy-egy pillanatra), ebben a korábbi filmben jóval stílusosabban To korábbi sikerének egy jellegzetes pillanata, a The Mission „galacsinfocis” jelenete „elevenedik meg” ismét.

Love on a Diet (Sau san naam neui) (2001)

Mivel a filmet Tokióban forgatták, így To filmjeinek állandó karakterszínészei mellett (természetesen feltűnik Lam Suet, valamint Tian Lin Wang, Cheung Chi Ping, Wai Leung Hung, stb.) néhány japán színész is kisebb-nagyobb szerephez jutott, ámbár közöttük is van kakukktojás. A zongoristát a nem túl ismert Kurokawa Rikiya játszotta, míg Mini konkurenciáját Higuchi Asuka, akivel kapcsolatban az az érdekes, hogy japán filmben sosem játszott. Persze elsősorban a két főszereplő játéka érdekes, Sammi Cheng szokás szerint a kicsit harsány játékát hozza, míg Andy Lau ebben a különös szerepben is nagyszerűen helytáll. Ahogy az már lenni szokott, mindkettejüket jelölték a Legjobb Színész, illetve Legjobb Színésznő kategóriában a HKFA-n, akárcsak a To/Wai párost a rendezők között.

Love on a Diet (Sau san naam neui) (2001)

Összességében a film véleményem szerint nem tartozik To legjobbjai közé, amiért elsősorban a tulajdonképpen jól megírt, ám túlságosan is kiszámítható sztori a felelős, de az ötletes, mulatságos maszkok és jelmezek, valamint a jól eltalált poénok miatt esetleg megéri belekukkantani.

Hozzászólások   

#2 YEZy 2007-10-02 07:58
Úgy van, ráadásul ott már a sztori sem olyan jellegtelen, mint ebben. :-)
#1 fea 2007-10-01 23:53
Akkor így már kicsit érthetőbb a két évvel későbbi Running on Karma (manu.interhost.hu/content/view/1005/54/). Amikor először néztem azt a filmet, ami szintén To munkája, teljesen elhültem a kigyúrt, gumiruhás Andy-n. Ezek szerint valahonnan ebből a filmből eredhet To-nak ez a beöltőetős perverziója :-)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Tange Sazen: Hyakuman ryo no tsubo (2004)

Tange Sazen: Hyakuman ryo no tsubo (2004)

  iMDBTange Sazen nem mai figurája a Japán chambaráknak. Az első filmet 1933-ban forgatták a félkezű, félszemű, lecsúszot szamurájról, s ez a 2004-es feldolgozás, annak szinte képről-képre történő újraforgatása. Sazent egy utcai harc során sebesítik meg...

One Fine Spring Day (Bomnaleun ganda) (2001)

One Fine Spring Day (Bomnaleun ganda) (2001)

    Az évszakok változásának kifejező erejéhez vonzódó dél-koreai rendező, Hur Jin-ho második nagyjátékfilmje egy szakítás történetét meséli el. A koreai filmest láthatóan kizárólag a férfi-nő kapcsolat bemutatása érdekli, minden egyes filmje e körül forog. Bár...

First Love (Hatsukoi) (2000)

First Love (Hatsukoi) (2000)

First Love (はつ恋) (2000)iMDBA cím és a poszter egy tipikus és sablonos melodrámára enged következtetni, amiben a főszereplő fiatal lány némi nehézségek árán megtalálja élete párját. Japán drámáról lévén szó, amit ráadásul Shinohara Tetsuo, a...

Kôshônin (Negotiator) (2003)

Kôshônin (Negotiator) (2003)

IMDb Takashi Miike nevét hallva az őt ismerő emberek többsége általában az erőszakos filmekre asszociál. Bár Miike népszerűségének egyik alappillérét valóban ezek a filmek alkotják, (a horror műfaj iránti rajongásom miatt személyes...