belépés∆

Yesterday Once More (Lung fung dau) (2004)

Yesterday Once More (Lung fung dau) (2004)

Yesterday Once More (Lung fung dau) (2004)

iMDB

Ez a film a szokásos évenkénti egyszeri „pénzszerző” Milkyway Image romantikus komédia, egyúttal az eddigi utolsó Johnnie To rendezés ebben a témában. A végeredmény azonban a korábbi, nagy sikerrel vetített Needing You-hoz és a Love on a Diet-hez képest mégis teljesen más, To ugyanis ezúttal két tolvajt helyezett a középpontba.

Yesterday Once More (Lung fung dau) (2004)

A kiindulópont is különbözik a korábbi sikerektől, hiszen a történet ott indul, ahol azok feltételezhetően véget értek volna. A két sikeres tolvaj ugyanis házas és már tinédzserkoruk óta együtt dolgoznak. Egy napon azonban egy 170 milliós zsákmányon (látszólag) úgy összevesznek, hogy a férfi bejelenti, hogy elválik. Két évvel később kapcsolódunk be újra a főszereplők életébe, amikor is a nő házasságkötésre készül egy gazdag nő mamakedvence fiával, ám a házasság feltétele, hogy megkapja a családi örökséget, egy nagyértékű nyakláncot. Ahogy az már lenni szokott, a nyakláncra szemet vet a volt férj is és innentől kezdődik egy macska-egér játék kettejük között, aminek lényege, hogy a nő túl akar járni a férfi eszén (és egyúttal megérteni, hogy miért hagyta ott két évvel ezelőtt), aki azonban mindig egy lépéssel előtte jár.

Yesterday Once More (Lung fung dau) (2004)

A főszereplők ugyan bűnözők, ám a történetnek semmi köze To triádos/rendőrös filmjeihez, itt a stílus „hagyományainak” megfelelően a két főhős közötti kapcsolat bemutatásán van a hangsúly. Ez a része a filmnek tökéletesen működik, sok-sok tipikusan To-ra jellemző jelenettel próbálják megértetni, hogy vajon az egymás iránti érzelmek, vagy a szerzési vágy vezérli inkább az egykori házaspárt. A történetvezetés To-tól megszokottan „érdekes”, azaz helyenként olyan érzése lehet a nézőnek, mintha teljesen különálló gegek következnének egymás után. Ezen fent lehet akadni, azonban To munkásságát ismerve mindez egyáltalán nem meglepő, ráadásul ezzel is igyekeztek fokozni a szándékoltan zavaros történetet. Időnként, hogy könnyedebbé tegyék az amúgy sem igazán komolyan vehető sztorit, a mellékszereplők teljesen idétlen dolgokat művelnek (pl. a két magánnyomozó összeveszik, azonban számomra nem derült ki, hogy valójában min is).

Yesterday Once More (Lung fung dau) (2004)

Technikailag nagyon szépen van kivitelezve a film, látszik rajta, hogy relatíve magas költségvetésből forgatták. Viszonylag hosszan Olaszországban játszódik, ahol „véletlenül” szintén egymásba botlik a páros, Hongkongban pedig különleges helyszíneket vettek igénybe, valamint a státuszok bemutatásához felhasznált segédletként ritka kocsikat használtak. A lényeg persze nem ezeken van, hanem az ötletesen ismétlődő jeleneteken, amik szintén To jellegzetességének számítanak, ráadásul ezúttal valós funkciójuk is van, hiszen a két főszereplő zsenialitásának, kvázi egyformaságának bemutatására szolgálnak.

Yesterday Once More (Lung fung dau) (2004)

Talán írni sem kell, a színészi játék magas színvonalú. Akárcsak a Needing You-ban és a Love on a Diet-ben, Sammi Cheng és Andy Lau párosa ezúttal is remekül működik, míg a mellékszereplők közül elsősorban a 60-as és 70-es évek Shaw Brothers filmjeinek sztárjaként ismert, a filmvilágba 27 év után erre az egy szerepre visszatért Jenny Hu-t érdemes kiemelni, aki a férjjelölt igencsak határozott mamáját, Mrs. Allen-t alakítja nagyszerűen.

Yesterday Once More (Lung fung dau) (2004)

A Yesterday Once More összességében tehát egy rendhagyó romantikus vígjáték, amit a kicsit zavaros sztori és a nem hétköznapi befejezés miatt elsősorban azok fognak igazán értékelni, akik szeretik Johnnie To filmjeit. Mindehhez azonban hozzá kell tenni, hogy a rendezőtől ebben a műfajban szerintem etalonnak számító Needing You színvonalát nem éri el.

Hozzászólások   

#2 YEZy 2007-10-31 19:22
Csak ránézésre... :-) Ha már mindenképpen hasonlítani kell valamihez, akkor inkább a Running out of Time-ra emlékeztet, csak meg van bolondítva a romantikus szállal egy kicsit. :-)
#1 kisho 2007-10-31 18:50
Ez így ránézésre kicsit a "A World Without Thieves"-re emlékeztet. :P

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Satan's Sword 3 - The Final Chapter (Daibosatsu toge: Kanketsu-he…

Satan's Sword 3 - The Final Chapter (Daibosatsu toge: Kanketsu-hen) (1961)

  iMDBEredeti cím: Kantetsu HenRendező: Mori IsseiFőszereplők: Ichikawa Raizo; Nakamura Tamao; Hongo Kojiro(1961, színes, 98 perc)Az elpusztíthatatlannak tűnő Ryunosuke minden bajból és szakadékból kimászik és folytatja útját, immár vakon. Ebben az állapotban megtapasztalja mindazt az embertelenséget,...

36 China Town (2006)

36 China Town (2006)

iMDB A talán kissé lehúzó ismertetőm ellenére ez egy nagyszerű film azoknak, akik nem ijednek meg az indiai mozitól és túl tudják magukat tenni az ilyen filmek hiányosságain.Bár elsőre a film csalódás is volt,...

Cosmic Rescue Moonlight Generations (2003)

Cosmic Rescue Moonlight Generations (2003)

    Az ázsiai filmművészetben a sci-fi meglehetősen ritka, mondhatnám alig-alig foglalkoztatja őket a világűrbeli fiktív tevékenység megfilmesítése, ami számomra azért furcsa leginkább, mert a manga/anime világ tele van sci-fi sztorikkal. Emiatt voltam nagyon kíváncsi erre a...

Maggie Cheung Man-Yuk

Maggie Cheung Man-Yuk

Maggie Cheung Man-Yuk (張曼玉)  Maggie Cheung 1964. szeptember 20-án született Hongkongban. Nyolc éves volt, amikor családja Angliába, Bromley-be költözött és egész addig ott is élt, amíg el nem végezte a középiskolát. 1981-ben tért vissza Hongkongba,...