belépés∆

Love @ First Note (Luen oi chor gor) (2006)

Love @ First Note (Luen oi chor gor) (2006)

Love @ First Note (Luen oi chor gor) (2006)

iMDB

Hongkongban megirigyelték a Japánban az utóbbi 1-2 évben vetített, a zenét és a fiatalok ügyes-bajos dolgait előtérbe helyező filmek sikerét (lásd Nana, Linda Linda Linda, Midnight Sun, Tokyo Friends, Swing Girls) és az elsősorban producerként tevékenykedő Dennis Law (e film mellett ő rendezte a Fatal Contact-ot is) vezérletével gyártottak is egy saját változatot. Túlzottan nehéz dolguk nem volt persze, hiszen helybeli fiatal sztárok akadtak szép számmal és a közönségcsalogató nevek szerepeltetésével gyakorlatilag bármilyen sablonos sztori is tuti kasszasiker.

Love @ First Note (Luen oi chor gor) (2006)

A történet a romantikus filmek tipikus vonalát követi. Adott egy fiú és egy lány, akik gyerekkoruk óta ismerik egymást és jóbarátok. A fiú szegény családból származik, anyjával él együtt és neki segít a munkában, a lány pedig lecsúszott, alkoholista apját próbálja visszatéríteni a normális életbe, mellette pedig egy lemezboltban dolgozik. A fiúnak remek hangja van, önbizalma viszont semmi, így az általa írt dalokat aprópénzért árulja a környék zenekarainak, közülük is elsősorban az ellenszenves énekessel „megáldott” Silver Scorpions-nak. Egy napon a lemezboltba betéved egy gazdag, jóképű fiatal férfi, Tony, aki nem sokkal később megpróbál közelebb kerülni a lányhoz, Kristy-hez. Bonyodalom bonyodalmat követ, ami végül egy zenei tehetségkutató versenybe torkollik, valamint a szirupos rózsaszín befejezés is garantálható és olyan égbekiáltó tanulságokat is megtudhatunk, mint például ha tehetséges vagy, a külső nem is olyan fontos.

Love @ First Note (Luen oi chor gor) (2006)

Viszonylag hamar kiderül, hogy a forgatókönyvírók látták a Nana-t és jópár részletét felhasználták ebben a filmben. A főszereplő lány karaktere is emlékeztet némileg a japán film főhősnőjére (majdnem végig feketében pompázik és próbál kifelé határozottnak látszani) és a zenekarok névadásánál is hiányzott a fantázia (a Nana-beli Black Stones helyett itt Silver Scorpions van, zseniális!). Az is tetten érhető, hogy mennyire különbözik a hongkongi ízlés a japántól, ebben a filmben ugyanis semmi „véresen komoly” drámai rész nincsen, az egész az elejétől fogva a végéig a HK romantikus vígjátékok habkönnyű hangulatát hordozza magán. Sajnos az állandó humorforrásnak számító ürülékes jelenet sem maradhatott ki belőle, ezúttal egy egész vödörnyin lehet szórakozni… Az viszont határozottan tetszett, ahogyan (HK szokás szerint) azzal igyekeztek élethűbbé tenni a filmet, hogy a való életbeli neveket emlegették benne, még azzal együtt is, hogy finoman szólva is ordító reklám, hogy a két főszereplő a Fatal Contact-ot akarta a moziban megnézni.

Love @ First Note (Luen oi chor gor) (2006)

Szerencsére azonban a zenék mennyiségét és minőségét sikeresen „átmentették” a Nana-ból. Igaz, itt nem visual-kei szól, hanem cantopop, de ez ne riasszon el senkit sem, véleményem szerint a zenék a legjobbak az egész filmben, még azzal együtt is, hogy helyenként nagyon látványosan eltér a kép és a hang a zenék alatt (a főszereplő popsztárok dalait simán rákeverték a képre). Azért van olyan jelenet is, ahol tényleg azt halljuk, amit látunk, a fiú főszereplőt alakító Justin Lo otthoni komponálásakor (ő egyébként a 2 Become 1-ban is egy, az itteni szerepére sokban emlékeztető figurát alakított). A női főszerepben a negyedik Cookies tag, Kary Ng látható, a szerepre tökéletesen megfelel, hozza a Nana utánérzést, kellőképpen csinos és az alakítása dicsérete, hogy nem idegesítő. A gazdag, de önbizalomhiányban szenvedő Tony-t Alex Fong formálta meg, valahogy az volt az érzésem vele kapcsolatban, hogy igyekeztek minél jobban a popsztár imázsát beletenni a filmbe, végig egy mélabús, melankolikus figura. Apróbb szerepekben felismerhető a három ismertebb Cookies lány is a filmben (Theresa Fu, Miki Yeung, Stephy Tang), de a gyakorlatilag cameo szerepeik miatt nem zavarnak sok vizet. A két legjobb karakter a történetben a lemezbolt tulaja, a bohókás Lobo, aki a vécén gyakorol a gitárján (Tats Lau alakítja, jól), valamint a lány alkoholista apja, aki azért a végére összeszedi magát. Lam Suet ebben a szerepben is remekel.

Love @ First Note (Luen oi chor gor) (2006)

Hogy kiknek ajánlható a film? Ez egy nehéz kérdés, hiszen látszik rajta, hogy elsősorban a hazai piacra készült és nagy részét teszi ki a helyi sztárok promotálása. Mivel egyértelműen a zenék a legjobbak benne, így a film elsősorban azok számára lehet érdekes, akik kíváncsiak a cantopop világának szereplőire.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Il Mare (2000)

Il Mare (2000)

 IMDb Nagyon határeset ez a film, de végül is jó volt. Tetszett, mert jó az alapötlet, szeretem a főszereplő színésznőt (Ji-hyun Jun - My Sassy Girl), meg alapban jó a kivitelezés, de nekem egy hajszálon...

Narumi Riko

Narumi Riko

Narumi Riko (成海璃子)Az 1992 augusztus 18-án született Narumi Riko tipikus példa arra, hogy hogyan működik a japán sztárgyártó gépezet. A négy tagú yokohamai család idősebbik gyermekét (egy öccse van) szülei öt éves korában vitték el...

Mizoguchi Kenji (1898-1956) - 2. rész

Mizoguchi Kenji (1898-1956) - 2. rész

A vízesés varázsa Tolsztoj Feltámadásának stílusában alkotta meg a rendező A vízesés varázsa (1933) című filmjét, mely Izumi Kyoka múlt századi darabján alapult. Taki no Shiraito játssza azt az akrobatát, aki egy vízi számáról híres vándor...

Leave Me Alone (Ah ma yau nan) (2004)

Leave Me Alone (Ah ma yau nan) (2004)

Leave me alone (Ah ma yau nan) (2004)  iMDB