belépés∆

Laundry (2002)

Laundry (2002) 

 

Erről a filmről azért is írok, mert mikor keresgéltem a neten, hogy mi is legyen a következő, amit megnézzek és megláttam a címét, gondolkodás nélkül emellett döntöttem. Megjegyzem, ebben nem kevés személyes motíváció is szerepet játszott, hiszen laundry-s munkát is végzek a hotelban, ahol dolgozok. Erre mondják, hogy már a munkáját is hazaviszi.

A rendező és egyben az író is Junichi Mori. Elsőfilmes direktorral állunk szemben, aki ezzel a filmjével egyből elnyerte a Sundance/NHK International Filmmakers Award díjat 2002-ben, melyről  azt érdemes tudni, hogy alapítói az egész világon keresik és támogatják a fiatal, tehetséges rendezőket. Az NHK egyébként kifejezetten csak Japánra fókuszál.


Előbb szeretnék megemlékezni a fontosabb szereplőkről néhány mondatban, ezzel is felkelteni a film iránti érdeklődést, és tisztába tenni mégis kiket láthatunk, meg honnan lehetnek ismerősek.

Koyuki talán a legismertebb színész közöttük: az Always 1-2-ben láthattuk, illetve  a Last Samuraiban is ő alakította Tom Cruise feleségét.

Laundry (2002)

Takashi Naitôról annyit érdemes tudni, hogy ő volt a Chihiro Szellemországban című filmben Chihiro apjának a hangja, Yôsuke Kubozuka pedig a Go című filmjével tört be igazán a japán filmes köztudatba, s több díjátadón is bezsebelte a legjobb színésznek járó díjat. Említésre érdemes még Ping Pong című filmje, és nagyon is érdemes megjegyeznünk a nevét - egy sztár születik a személyében.

Laundry (2002)

Ezután a kis szereplőismertető után lássuk is a filmet.  Tipikus szerelmi történet Japánból, mely Teru (Ysuke Kubozuka) és Mizue (Koyuki) egymásra találásáról szól. Hétköznapi emberek, azok közül is inkább a szegényebbik fajtából, aki pedig segít a szerelmeseknek úgymond összejönni, az Sally (Takashi Nait), a galambász. A történet lassú folyású, ahogy a japán szerelmi drámáktól megszoktuk. Nincsenek benne hirtelen csavarok, könnyen követhető történet, ám  a két főszereplő karaktere jól kidolgozott volt, s a rendező szánt  is rá időt, hogy az életüket kicsit részletesebben bemutassa.

Laundry (2002)

Teru egy kissé szellemileg visszamaradott, mivel gyerekkorában beleesett egy csatornába. Egy pénzbedobós mosodában dolgozik, ami a nagymamájáé, akit sosem látunk a filmben, csak említésből ismerjük. Teru felügyel arra, hogy senki ne lophasson a laundryból - könnyű munka egy fél-bolond fiúnak. Mizue épp egy nagy szerelmi drámán van túl és erősen gondolkodik az öngyilkosságon is. A két főszereplő nem máshol, mint ebben a mosodában találkozik. A lány otthagyja az egyik ruháját, a fiú pedig utánaviszi. Így kezdődik a kis történetük.

Laundry (2002)

Kiragodott életképekkel pár mellékszereplő hétköznapi életébe is nyerünk egy kis bepillantást, egy-két komikus jelenettel megfűszerezve az egészet éppen akkor, amikor kell. A komédiagyáros egyértelműen a galambász Sally, aki az összekötő kapcsot jelenti a fiatalok között.

Yôsuke nagyon jól alakítja a kissé reménytelen, bolond fiút, megérdemelten kapta meg a legjobb főszereplő díját a Go-ra. Koyuki ugyan közepeset alakít, Takashi viszont egyszerűen zseniális, a poénjai és a kemény, tökös galambász alakítása valami félelmetes volt.

A film szép munka egy elsőfilmestől, főleg úgy, hogy a forgatókönyvet is a saját maga írta. Így kerekebb képet kapunk arról, hogy mit is akart, hiszen az ötlet és a megvalósítás egy tőtől fakadt.

Laundry (2002)

A jeleneteket on-location forgatták, így a díszleteket, s a színészek ruháját akár szegényesnek is mondhatnánk,  de talán így próbálták bemutatni, hogy egyszerű emberekről szól a történet.  Akkor mégis miért jó ez a film? - kérdezhetné bárki. A szokásosat kapjuk szinte mindenből, akkor mi az, ami ennyire különlegessé teszi?  A válasz magában filmben rejlik, s valójában meg kell nézni ahhoz, hogy teljesen megértsük. Nehéz elmondani, de valahogy a film teljesen magával ragadja az embert, olyan könnyen lehetett azonosulni a hétköznapi szereplőkkel és azok érzéseivel. A kísérőzene pedig egyértelműen csak fokozta ezt, annak ellenére, hogy a szokásos melodrámás zongoramuzsika. Így számomra az egyik legjobb japán szerelmi  filmdrámák közé került ez a mű, nem bántam meg a rászánt röpke 2 órát. Mindenkinek csak ajánlani tudom, aki szereti a japán élettörténeteket. Meg egy plusz, amiért érdemes megnézni a filmet: Készítettem hozzá feliratot. Elnézést az estleges hibákért benne. :)

 

imdb

 

Hozzászólások   

#3 lamassu 2009-01-05 00:57
Ez a film egyszerűen csodálatos! :eek:
Egyike életem legszebb filmélményeinek . :-)

(Jut eszembe, nem tudná nekem valaki megmondani a film főcímdalának címét?)
#2 GaboJa 2008-12-10 17:54
Örülök, hogy tetszett. Nekem is bejött nagyon a film. Szerintem semmi ellenszenves nincs a srácba Söt szerintem nagyon jól alakított. Nézd meg a ping pongot is abban talán még jobban alakít
#1 Farkas Dávid 2008-12-10 02:11
Na elkezdtem ismét ázsiai filmeket nagyobb mennyiségben fogyasztani, és ebben nem kis része volt ennek az oldalnak. Mikor rátaláltam, az első cikk, amit megnéztem, az a Laundry volt. Aztán múlt hét végén sort is kerítettem rá: nekem nagyon tetszett! Aki hajlik a sokszor szótlan, átlagosnál lassabban csordogáló történetekre, annak mindenképpen ajánlható. A főszereplő srác külseje bennem valahogy nem kis ellenszenvet ébresztett, és nem, nem azért, mert kicsit "bolondos" volt. Egyszerűen az arca idegenített el egy kicsit, de a film mindezért kárpótolt. A lány pedig csodaszép, ebben a filmben volt a legszebb szvsz. Köszi a Laundry ajánlóját! :-)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

The Dream of the Red Chamber (Hong lou meng) (1962)

The Dream of the Red Chamber (Hong lou meng) (1962)

 ANOTHER SHAW PRODUCTION  A The Dream of the Red Chamber egyike a premodern kínai irodalom Négy Nagy Klasszikusának, egyben a legtöbb adaptációt megélt kínai regény, ha a forrásaim nem tévednek. A közel 120 fejezetből álló műre...

Destiny's Son (Kiru) (1962)

Destiny's Son (Kiru) (1962)

iMDB Eredeti cím: Kiru Rendező: MISUMI Kenji Főszereplő: ICHIKAWA Raizo (1962, színes)

Matsuda Ryuuhei

Matsuda Ryuuhei

Matsuda Ryuuhei (松田龍平)Matsuda Ryuuhei 1983 május 9-én született Tokyo-ban egy igazi színészcsalád legidősebb gyermekeként. Apja a 70-es és 80-as évek egyik ismert színésze, Matsuda Yusaku volt, aki leginkább Ridley Scott Fekete eső című filmjéből ismert,...

Crossing (Keurosing) (2008)

Crossing (Keurosing) (2008)

    Dél-Korea idén a Crossingot indította a legjobb idegen nyelvű filmnek járó Oscar-díjért, az észak-koreai menekültekről szóló legelső déli alkotás olyan esélyeseket utasított maga mögé az előválogatás során, mint a kimchi-western {ln:The Good, The Bad, The...