belépés∆

Nemuri Kyoshiro 4 - At Bay (Joyoken) (1964)

 

Nemuri Kyoshiro 4 - At Bay (Joyoken) (1964)

 

 IMDb


Alternatív cím: Sword of Seduction

Főszereplők: Ichikawa Raizo; Wakayama Tomisaburo; Michiko Ai

Rendezte: Ikehiro Kazuo

(1964, 81 perc)

A DAIEI stúdió alaposan belehúzott a Nemuri sorozatba az 1964-es esztendőben, 3 filmet bocsájtottak útra. A mennyiség ezúttal nem ment a minőség rovására, sőt! Az év 3., ami a sorozat 4. filmje volt, kiemelkedően jól sikerült. Ezúttal Ikehiro Kazuo ült a rendezői székbe, akinek a tehetségét már a Broken Swords-ban méltattam. Nyugodtan leírhatom, a sorozat egyik csúcsfilmjét forgatta le.


Szerencsétlen vízbefojtott lányokat találnak az edói tavak környékén. Nyílt titok, hogy a felelős Kiku hercegnő, az előző sógun "furcsa ízlésű" lánya, aki a hatóságok számára érinthetetlen. A kéjenc hercegnő hamar összetűzésbe kerül kedvenc roninunkkal, akinek nagy érzéke van az emberi gyengeségek kiszimatolásához. Ezalatt tart a titkos keresztény gyülekezetek üldözése. Az egyik hívő Nemurit kéri fel egy szentként tisztelt hölgy védelmére. Kevés sikerrel, ám amint kiderült, hogy az illető talán a vérrokona és fontos folgokat tud Nemuri származásáról, megváltozik az álláspontja. Újra feltűnik Chen Sun, aki ezúttal a palota belső köreibe történő kábítószer csempészetből próbál hasznot húzni. Az összeérő szálakat Nemuri a maga módján óhajtja rendezni...

Mint az a rövid ismertetőből is kiderül, konfliktushalmaz szakad Nemuri nyakába, de ez eddig sem volt másként. Az új elem a filmben a problémák milyensége. Kábítószer élvezet, szexuális deviencia, ördögimádás, gyilkos hajlam, mohóság és kéjvágy... az emberi természet legrosszabb tulajdonságai kerülnek terítékre. A 60-as években mindezeket vászonra vinni és ilyen tömény adagolásban, korántsem volt egyszerű. Kellett hozzá Ichikawa tekintélye, hogy mindezt áttuszkolják a nagyhatalmú cenzúra bizottság állította akadályokon. Akkoriban, más mércével mértek vér, meztelenség és szélsőséges viselkedések tekintetében. A rendezőt komoly dicséret illeti ezért a filmért. Feszes tempójú történet, semmi üresjárat, csak ami előreviszi a történetet, no és harcok. Szuggesztív képalkotása nagy erénye a mozinak. A Nemuri sorozatban mindvégig van egy misztikus szál, ami hol erősebb, hol gyengébb. Itt a fényképezés ráerősít erre a vonalra, pazarul. Nemuri az eddigi legszenvedélyesebb harci jeleneteit vívja meg.

A Zatoichi saga-ban, amely a DAIEI stúdió másik sikeres sorozata volt ugyanezen időszakban, nem igazán fontos az előző részek ismerete, mert az egyes epizódok csak nagyon lazán tartoznak össze. A Nemuri Kyoshiro történetek érthetőek külön-külön is, de az előzmények ismerete mégis sokkal fontosabb, mint Zatoichi esetében. Olyan részletek vannak bennük, amelyek ismeretében gazdagabb, élvezhetőbb a későbbi részek tartalma. Ez a rész kulcsfontosságú információkat ad, visszamenőleg világít meg dolgokat, de pl. a 9. rész konfliktusai is más megvilágításban tűnnek fel majd azok számára, akik ezt az epizódot ismerik.

Összefoglalva: Olyan kimunkált, mozgalmas, a maga korában tabudöntögető mozit láthatunk, amelyről ki lehet jelenteni, megfelel a mai néző elvárásainak is. Ha valamelyiket, akkor ezt érdemes megismerni azoknak is, akik csak szemelgetni szeretnének a sorozatból.

 

Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!
Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!

                                                                                         

Hozzászólások   

#1 Boros69 2008-11-29 14:30
erre csak azt tudom mondani, hogy "álljon meg a menet".
A film elég durvára sikeredett,(nem a harci jelenetek miatt), amit mégis olyan módon mutatnak be, hogy a néző nemhogy nem veszti el a kedvét a tőle, hanem alig várja, hogy történjen már/még valami.
Amivel egyetértek, az az, hogy hogyan is tudták ezt akkor átnyomni a rendszeren? Bár ha egyszer sikerült akkor a többi sem ütközött akadályba... a másik általam látottt rész is gyakorlatilag a szexről és erőszakról szól.Összességé ben egy 4-est adok rá, az akciók nem mindegyike megfelelően kidolgozott, Ichikawa néha csak a levegőbe csap a kardjával és hullik az ellen...
Viszont a hangulata, az igen! A magányos ronin akit gyarolatilag semmi és senki sem érdekel,amikor a balhé közepén van, akkor is olyan szenvetelen mintha tényle nem érdekelné

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

China über Alles!

China über Alles!

Érvek pro és kontra a propagandafilmekről

Branded to Kill (Koroshi no rakuin) (1967)

Branded to Kill (Koroshi no rakuin) (1967)

Érdekes hangulatú és lenyűgözően ötletes Seijun Suzuki film Japán harmadik legjobb bérgyilkosáról. Egy-két munkáját látjuk és éppen futó nőügyeit, illetve tulajdonképpen egyszerre a kettőt, mert lassan összekeverednek a dolgok, és ez, mint tudjuk, nagyon veszélyes...

Toward the Terra (Terra e...) (1980)

Toward the Terra (Terra e...) (1980)

Ezen az oldalon ritkán szoktuk kényeztetni az anime rajongókat. Bízom benne, ezúttal elnyerjük a tetszésüket, mert a kedvenc műfajuk egy igazi klasszikusa kerül terítékre.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Mus…

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a...