belépés∆

Broken Swords (Hiken yaburi) (1969)

 

Broken Swords (Hiken yaburi) (1969)

 

 

Főszereplők: Hongo Kojiro; Matsukata Hiroki

Rendezte: Ikehiro Kazuo

(1969, színes, 90 perc)

Egy ifjú szamuráj rohan a kijelölt párbaj színhelyére és még időben érkezik, hogy győzelemre fordítsa a vereséget, de a tragédia azért őt is megérinti. Csakúgy, mint a népszerűség és a szerelem. Két jellemes ember ismeretsége nem mindig végződik igaz barátsággal, ha közbeszól a végzet...

Nem, nincs tévedés. Ez bizony a SAMURAI VENDETTA remake-je. Azért érdemli meg az ismertetőt, mert az a ritka eset fordult elő, hogy az újraforgatott változat állja a versenyt az eredetivel, sőt bizonyos tekintetben még jobb is lett. A már az első változatnál is dicsért forgatókönyvnek ebben nagy része volt. Az új változat kissé rövidebb, feszesebb tempójú, alkalmazkodott a változó igényekhez, de megmaradtak a lényeges pontok, így igazi erőteljes filmet kapunk. Jobban koncentrál a megindítóan szép, tragikus szerelmi történetre, még az első változatnál is erősebben. Szeretném leszögezni, európai szemnek is megfelelő, szó nincs holmi szirupos ömlengésről! Igazi érzelmeket hoz elő a nézőből,  azokból is, akik talán maguknak sem vallanák be, hogy ilyesmi lekötheti őket. Van egy másik lényeges változás is, ami szintén erényévé lett a filmnek. Az eredeti mű szép, elegáns, emelkedett stílusát felváltotta a testközeli fényképezési-rendezési felfogás. Ezáltal a nézőt bevonják a cselekménybe, így fokozva az érzelmi hatást és kiválóan működik. A harci jelenetek intenzitása a felerősített hanghatásokkal a THE SWORD OF DOOM összecsapásait idézi, s aki látta a filmet, az tudja, ez nem rossz ajánló. A kor követelményeihez alkalmazkodva, a képi megvalósítása bizony helyenként rámenős lett.

A két főszereplő nálunk kevésbé ismert, de méltó utódai a Katsu/Ichikawa párosnak. Érdekesség, hogy vannak olyan további háttérszereplők, akik az első változatban megformált szerepüket ismét eljátszák. A mozi korát megelőző felfogásban készült, közelebb áll a mai filmkészítési szemlélethez, mint az akkorihoz. Csodálom, hogy még nem adták ki a felújított változatot, mert a mai piacon komoly érdeklődésre tarthatna számot. Nagy mértékben ajánlott a harcos, kalandos, erős érzelmi töltettel rendelkező filmek kedvelőinek.

 


A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Black Line (Kurosen chitai) (1960)

Black Line (Kurosen chitai) (1960)

Ez a korai Ishii Teruo alkotás a japán film noir egyik tipikus darabja. A stílust Kurosawa Akira honosította meg a szigetországban (ki más tette volna?), néhány évvel utána pedig olyan zsenik folytatták...

Michelle Reis Ka-Yan

Michelle Reis Ka-Yan

Michelle Reis Ka-YanMichele Monique Reis 1970 június 20-án született az akkoriban portugál fennhatóság alatt álló Macau-n, apja portugál, anyja pedig shanghai származású kínai volt. Tanulmányait a Maryknoll Convent School-ban, majd St. Paul’s Secondary School-ban végezte,...

Super Car Criminals (Chaak gung ji) (1999)

Super Car Criminals (Chaak gung ji) (1999)

A 80-as évek hopping vampire hullámát elindító Ricky Lau ezen filmje kissé becsapós. A cím alapján arra lehetne számítani, hogy egy igazán látványos, sok-sok autós üldözést és ritka sportkocsikat felvonultató blockbustert kapunk. Igen ám, de...

Black Society Trilogy

Black Society Trilogy

E három film rendhagyó trilógia, legalábbis az volt eddig. Sem szereplőkben, sem történetben nem kapcsolódnak egymáshoz, az egyetlen összekötő elem a téma, mégpedig a kínai maffia, a triádok sötét, kaotikus és gyakran gyomorforgató világának bemutatása....