belépés∆

A Cruel Story (Bakumatsu zankoku monogatari) (1964)

 

A Cruel Story (Bakumatsu zankoku monogatari) (1964)

Főszereplők: Okawa Hashizo; Fuji Junko; Uchida Ryohei

Rendezte: Kato Tai

(1964, fekete-fehér, 109 perc)

A Shinsengumi híres Ikedaya fogadóbeli győzelme után sokan igyekeznek belépni a híressé vált csapatba. Enami Saburo is közöttük van. A jelentkezőket durva próbatételnek vetik alá. A néhány kiválasztott szerencsésnek érzi magát, pedig még nem tudják mire vállalkoztak. A magánéletük minden részét fel kell adniuk, a legkisebb hiba halált vonhat maga után. Titkaik nem lehetnek a csoport előtt. Saburo viszont titkolódzik és jó oka van rá...

A híres-hírhedt Shinsengumi számos alkalommal ihlette meg a japán filmkészítőket. A SHINSENGUMI CHRONICLES ismertetőjében többet is olvashat róluk az érdeklődő. Többnyire a hagyományos szamurájértékek védelmezőiként mutatják őket, de létezik egy másik felfogás is, melyet ez a film képvisel. Gátlástalan és könyörtelen, a hatalmi vákumot kihasználó, vidékről felsereglett törtetőkként ábrázolják őket, akik között bizony sok beteg lelkületű is volt. Leplezetlenül a saját érdekeiket helyezik előtérbe a nemzet haszna helyett. Ezért ölik meg a csoport eredeti szervezőit és építik belső kémhálózatukat az új vezetők. Paranoiásan gyanakvóak, saját embereikre éppoly veszélyesek, mint az ellenségikre. Világukban még az igaz szerelem is veszély hordoz. Amikor a végén, hatalmuk csúcsán hadba indulnak, a történelmi ismeretekkel rendelkező néző tudja, hogy a pusztulásba tartanak, de senki nem sajnálja őket.

A legdurvább fekete-fehérben leforgatott japán filmnek tartják. Valószínűleg így van. A szó szerinti, kissé szájbarágós eredeti cím szerint:" Kegyetlen történet a Sógunátus bukásának végnapjaiban". Tökéletesen fedi a lényeget. A szamurájokról mutatott sötét világkép a THE SWORD OF DOOM erkölcsét vesztett társadalmát idézi fel, míg a képi-tartalmi megjelenítés az ONIBABA lidércnyomásos világát. Egyike a 60-as évek formabontó, a hagyományos szamurájtörténeteket átalakítani akaró műveinek. Ha kiemelkedő nem is lett, jó film azért igen. Könnyű. felhőtlen szórakozást nem ad, de elgondolkodtató. Na meg alaposan odavág a szamuráj romantikának.

 

Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!
Kattints a nagyobb mérethez!

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Bleak Night (Pasookkoon) (2010)

Bleak Night (Pasookkoon) (2010)

  Az egyre nagyobb tekintélyt szerző koreai filmfesztiváloknak köszönhetően (mint például a puszani nemzetközi szemle, ahol a független filmesek is bemutatkozhatnak) az utóbbi években az indie filmek is olyan zajos sikereket értek el az ottani mozikban,...

All for the winner (Du sheng) (1990)

All for the winner (Du sheng) (1990)

All for the winner (Du sheng) (1990)iMDBEgy fiatalember, bizonyos Sing Hongkongba érkezik a nagybátyjához, azonban az állomáson senki sem várja. Némi zökkenőket követően végül megtalálja a házat, ahol a rokon lakik, azonban a szerencsejáték függő...

Blue Spring (Aoi haru) (2001)

Blue Spring (Aoi haru) (2001)

 Furcsa összetételű film király japán rockzenével. A film szereplői végzős gimnazista fiúk, akik egy bandát alkotnak. A filmben megjelenő iskola aligha létezhet valóban, legalábbis én furcsának találnám. Itt ugyanis a diákok nagyon sok mindent megengedhetnek...

The Tokyo Trial (2006)

The Tokyo Trial (2006)

 iMDB  Óriási költségvetés, hatalmas sztárparádé és egy nemzeti ügy, ezzel lehetne összefoglalni röviden azt az új filmet, melyet az állami propaganda szerint minden igaz kínai állampolgárnak látnia kell.