belépés∆

Blue Swallow (Cheong yeon) (2005)

Blue Swallow (Cheong yeon) (2005)

iMDB 

Külsőségeiben, megjelenésében a Blue Swallow egyértelműen sejteti, hogy itt bizony egy új koreai sikervárományosról van szó. Ez a film folytathatja a Shiri, vagy a JSA által megkezdett és mondjuk a Welcome to Dongmakgollal folytatott utat a magas színvonalon készített, nemzetközi porondon is helytálló mozik sorában, legalábbis a trailer és a plakátok alapján.
Yoon Jong-Chan rendező a fentebb említett filmek mintáját követve nacionalista maradt, s nem valami fikciót, hanem ízzig-vérig koreai témát választott magának, de egyben modernet is, mégpedig az első koreai pilótanő történetét. Egy fiatal lány viszontagságait követhetjük végig, aki szegény családba született, de eltökéltsége révén pilóta lehetett belőle, Japánban. Megismerhetjük szerelmi életét, de a film arra is figyelmet fordít, hogy a 20. század első évtizedeinek viharos poiltikáját is bemutassa, melyet persze hősnőnk sem kerülhet el.

Blue Swallow (Cheong yeon) (2005)


Az ember a plakátokat elnézve egy háborús szerelmi drámára számít, amúgy igazi koreai módra, sok látványos repülős jelenettel. Aztán ahogy elkezdi nézni, s belemerül kiderül, hogy mégsem az, hanem inkább egy viszonylag korrekt tényanyagra támaszkodó történelmi film, mely egy komolyan vehető profilt mutat a koreai történelem eme alakjárol. Vagy mégsem. Az igazság az, hogy a rendező e kettőt szerette volna összevegyíteni, de két szék közül a padlóra esett. A film valahogy lóg a levegőben, s mintha a szereplők sem találnák helyüket, valahogy az egész olyan valószerűtlen, de legalábbis egyáltalán nem magával ragadó. Sajnos a látvány sem igazán sikerült jóra az előzetesen látható képekkel ellentétben, és  jelenet sem nagyon volt, amiben igazán mutathattak volna valamit. Ez nem egy háborús film, ahol stukáktól hangos az ég, lőnek és bombáznak, meg kamikázék sűllyesztenek el óriási anyahajókat. Ez a film éppen békeidőben játszódik, és hősünk legnagyobb érdeme a Japán-Korea távolság megtétele volt repülőgépen. Ez nem sok alkalmat kínál a látványelemeknek.
Szerintem ez a film pont sajnos abba a hibába esett, hogy mindenkinek akart tetszeni, de igazából végül senkinek sem. Vitathatalan érdemei vannak, rendezés, színészi játék és sok más egyéb téren, de el kellett volna dönteni mit akar, akkor biztos, hogy maradandó alkotás lett volna belőle.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Red Room (Akai misshitsu (heya): Kindan no ôsama geemu) (1999)

Red Room (Akai misshitsu (heya): Kindan no ôsama geemu) (1999)

 Hogyan is nyerhetünk 10 millió yen-t egyetlen nap alatt? Filmünk főszereplői egy négyfős körmérkőzés formájában próbálják meg elérni, egy olyan játékban, ahol a veszteseknek nem sok babér terem, és ahol minden csak a szerencsén, na...

Man Wanted (Mong Kok dik tin hung) (1995)

Man Wanted (Mong Kok dik tin hung) (1995)

Man Wanted (Mong Kok dik tin hung) (1995)iMDBÉrdekes lenne egyszer összeírni, hogy mik tartoznak a hongkongi filmek tipikus kliséi közé. A wuxia filmek olyan apróságai mellett, mint hogy ha egy nő férfiruhát ölt, mindenki férfinek...

Kagemusha - the Shadow Warrior (1980)

Kagemusha - the Shadow Warrior (1980)

  A feudális Japánban járunk, szamurájok, sógunok, intrikák és háborúk korában. A Takega család feje, Shingen Takeda (Tatsuya Nakadai) nagy tiszteletnek örvendő, keménykezű hadúr. Nobukado Takeda (Tsutomu Yamazaki) a hadúr jobbkeze talál egy tolvajt,...

Returner (2002)

Returner (2002)

Az ázsiai akció-sci-fiknél talán csak a Verdi operák nehezebben nézhetőek. Ez a Returnerre is igaz. Az olyan filmek, amik azt követelik a nézőtől, hogy egy-két logikátlanságot elfogadjon, és ezután már logikusan történnek az események, gyakoriak,...