belépés∆

Blue Swallow (Cheong yeon) (2005)

Blue Swallow (Cheong yeon) (2005)

iMDB 

Külsőségeiben, megjelenésében a Blue Swallow egyértelműen sejteti, hogy itt bizony egy új koreai sikervárományosról van szó. Ez a film folytathatja a Shiri, vagy a JSA által megkezdett és mondjuk a Welcome to Dongmakgollal folytatott utat a magas színvonalon készített, nemzetközi porondon is helytálló mozik sorában, legalábbis a trailer és a plakátok alapján.
Yoon Jong-Chan rendező a fentebb említett filmek mintáját követve nacionalista maradt, s nem valami fikciót, hanem ízzig-vérig koreai témát választott magának, de egyben modernet is, mégpedig az első koreai pilótanő történetét. Egy fiatal lány viszontagságait követhetjük végig, aki szegény családba született, de eltökéltsége révén pilóta lehetett belőle, Japánban. Megismerhetjük szerelmi életét, de a film arra is figyelmet fordít, hogy a 20. század első évtizedeinek viharos poiltikáját is bemutassa, melyet persze hősnőnk sem kerülhet el.

Blue Swallow (Cheong yeon) (2005)


Az ember a plakátokat elnézve egy háborús szerelmi drámára számít, amúgy igazi koreai módra, sok látványos repülős jelenettel. Aztán ahogy elkezdi nézni, s belemerül kiderül, hogy mégsem az, hanem inkább egy viszonylag korrekt tényanyagra támaszkodó történelmi film, mely egy komolyan vehető profilt mutat a koreai történelem eme alakjárol. Vagy mégsem. Az igazság az, hogy a rendező e kettőt szerette volna összevegyíteni, de két szék közül a padlóra esett. A film valahogy lóg a levegőben, s mintha a szereplők sem találnák helyüket, valahogy az egész olyan valószerűtlen, de legalábbis egyáltalán nem magával ragadó. Sajnos a látvány sem igazán sikerült jóra az előzetesen látható képekkel ellentétben, és  jelenet sem nagyon volt, amiben igazán mutathattak volna valamit. Ez nem egy háborús film, ahol stukáktól hangos az ég, lőnek és bombáznak, meg kamikázék sűllyesztenek el óriási anyahajókat. Ez a film éppen békeidőben játszódik, és hősünk legnagyobb érdeme a Japán-Korea távolság megtétele volt repülőgépen. Ez nem sok alkalmat kínál a látványelemeknek.
Szerintem ez a film pont sajnos abba a hibába esett, hogy mindenkinek akart tetszeni, de igazából végül senkinek sem. Vitathatalan érdemei vannak, rendezés, színészi játék és sok más egyéb téren, de el kellett volna dönteni mit akar, akkor biztos, hogy maradandó alkotás lett volna belőle.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Death Valley (Duan hun gu) (1968)

Death Valley (Duan hun gu) (1968)

    Az 1960-as évek végefelé remekül álltak a dolgok a Shaw Brothers stúdiónál. Már 1966-ban piacra került a Come Drink With Me, 1967-ben követte a The One-Armed Swordsman, együtt a The Assassin történetével. Rá egy évre...

Audition (Ôdishon) (1999)

Audition (Ôdishon) (1999)

Takashi Miike neve általában garancia rá, hogy a film mellé társított "kizárólag felnőtteknek" logó nem csak amolyan álszent túlkapása a cenzúrának. Nem kell csalatkoznunk az Ôdishon esetében sem, bár megdöbbentő lehet, hogy amit az első...

Taira no Kiyomori (1992)

Taira no Kiyomori (1992)

A japán hadurak élet történetét a Japan Action Club aktív közreműködésével már évek óta folyamatosan viszik filmre a TV társaságok. A filmismertetőkön belül már több megtalálható a sorozatból, így Takeda Shingen, Oda Nobunaga és a...

Nemuri Kyoshiro 3 - The Full Moon Cut (Engetsugiri) (1964)

Nemuri Kyoshiro 3 - The Full Moon Cut (Engetsugiri) (1964)

     IMDb Alternatív cím: Sleepy Eyes of Death  Főszereplők: Ichikawa Raizo; Azuma Kyooko; Azuma Ryonosuke Rendezte: Yasuda Kimiyoshi (1964, 84 perc) A különböző vívóiskolák és stílusok mindig nagy becsben és rivalizálásban álltak a szamurájok világában. Főhősünk egy ritka, alig ismert stílus...