belépés∆

Red Room (Akai misshitsu (heya): Kindan no ôsama geemu) (1999)

Red Room (Akai misshitsu (heya): Kindan no ôsama geemu) (1999)

 

Hogyan is nyerhetünk 10 millió yen-t egyetlen nap alatt? Filmünk főszereplői egy négyfős körmérkőzés formájában próbálják meg elérni, egy olyan játékban, ahol a veszteseknek nem sok babér terem, és ahol minden csak a szerencsén, na meg a többiek jóindulatán múlik...

Egy vörös fénnyel bevilágított szobában összezárnak négy ismeretlen embert, akik egy egyszerű bemutatkozást követően elkezdhetik a játékot, amely mindegyikőjük sorsát megváltoztatja majd. Egy asztalnál ülve négy kártyalapból húzhatnak, melyek egytől háromig számmal vannak ellátva, illetve az utolsón egy koronát ábrázoló kép található. Az asztalra terített lapokból húznak mindnyájan egyet, majd a „korona” birtokosa lesz a kör királya, aki két társának adhat valamilyen feladatot. Ugyan nem hangzik el a filmben, hogy milyen időkorlátok megengedettek, ám a teljes játékidő alatt három, illetve ötperces időlimitet határoznak meg a szerencsétlenül járt embereknek.

Red Room (Akai misshitsu (heya): Kindan no ôsama geemu) (1999)Red Room (Akai misshitsu (heya): Kindan no ôsama geemu) (1999)

 A feladatok roppant változatosak lehetnek, és számos tárgyat is felhasználhatnak a játékosok hogy elérjék céljukat, ami nem más, minthogy valamelyik játékos feladja a küzdelmet, ezzel megszabadítva magát a további tortúrától. Értelemszerűen az utolsó talpon maradt versenyző a nyertes, de utolsó feladatát mindenképpen teljesítenie kell a győzelemhez.
Az négy főhős egytől egyig jól kitalált figurák, egyáltalán nem hasonlítanak egymásra. Egy kissé gyerekes házaspár buta vitákkal, elfojtott agresszióval egymás irányába, egy diáklány kínos rejtegetnivalóval a tarsolyában és egy titokzatos nő keveredik a mostani játékba. Ám látszólag egyikőjük sem rendelkezik megfelelő idegzettel ahhoz, ami rájuk vár. Egyetlen céljuk a pénz. Mind igyekeznek kihasználni ellenfeleik gyenge pontjait, hogy rávegyék őket a megadásra. 

Red Room (Akai misshitsu (heya): Kindan no ôsama geemu) (1999)Red Room (Akai misshitsu (heya): Kindan no ôsama geemu) (1999)

Eleinte ez nem is tűnik problémásnak, sőt. Emberségükről is tanúbizonyságot tesznek olyan esetekben, amikor a saját maguk által kiszabott büntetést túlságosan elvetemültnek érzik. Ám ez nem tart sokáig. Egy idő után a fő céllá az válik, hogy megbosszulják az őket ért sérelmeket, illetve rejtett érzéseik felszínre törése is okoz olykor némi meglepetést.
A fordulatok ötletesek, és egyáltalán nem unalmasak, a puritán történet pedig csak segít abban, hogy az apró változásokra figyeljünk, engedi, hogy a lassan csordogáló eseményeket jobban átélhessük. Főként, hogy a film hordoz magában egy hatalmas adag szexualitást is, amit én egyáltalán nem vettem rossz néven, tulajdonképpen csak olaj a tűzre, hatalmasat dob a hangulaton. Mindez olyan remekül van filmezve is, hogy legalább olyan komoly hatással van a nézőre, mint a horror elemek, amik szintén jól el lettek találva. Említhetném itt például a filmet bevezető két és fél perces leszbikus csókjelenetet (igazán szemrevaló színésznőkkel), ami persze még csak sejteti a későbbieket. A minimalista történetből kihoztak mindent, amit lehetett. Műfajilag nehéz besorolnom, épp ezért nem is vállalkoznék rá. Annyi bizonyos, hogy nem a félelemkeltés a cél, a perverz, néhol gusztustalan, szexualitással felfűtött jelenetek egész más hatással vannak az emberre, amelyre a ritmikus zene csak dob még egy nagyot...

Red Room (Akai misshitsu (heya): Kindan no ôsama geemu) (1999)Red Room (Akai misshitsu (heya): Kindan no ôsama geemu) (1999)

„Yamanouchi Daisuke” művét csak azoknak ajánlom, akik nem rettennek meg a perverz, véres jelenetektől, hanem képesek értékelni azt, mint a horror egy válfaját, amit ezúttal igen tetszetősen mutatnak be az alkotók. Többször előfordul, hogy egy egy elnyújtott jelenet már már feledteti velünk mi is történik, majd egy hirtelen váltással átrángatják a nézőt a másik végletbe. Ügyes megoldás, remekül működött is, amikor kellett, akárcsak a kísérőzene.
Nekem tetszett a film, a maga nemében kellemes darab. És hogy lehet -e még ezt tovább fokozni? Nos, megpróbálkoztak vele. A „Red Room 2” -ről is beszámolok majd hamarosan... 

 

imdb

Hozzászólások   

#1 Guest 2008-08-03 01:15
A Flowers Of Flesh And Blood-ot utáltam, talán érdemes lenne ezzel egy próbát tennem...

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Perhaps Love (Ru Guo) (2005)

Perhaps Love (Ru Guo) (2005)

Negyven évvel az utolsó Kínában forgatott musical után a Perhaps Love tarolt a 2006-os Hong Kong Film Awards-on. Szerelmi háromszög, erős sminkek, francia parfümök, feslett utcalányok harinyakötőben, a századfordulós Sanghajt idéző díszletek, tangó, túlcsordult érzelmek,...

The Fort of Death (Gonin no shokin kasegi) (1969)

The Fort of Death (Gonin no shokin kasegi) (1969)

  A "létező szocializmus" éveiben volt néhány olyan japán film, amelyek némi szerencsével áttörték a bürokrácia falait, és nagy hírnévre tettek szert a moziba járók sorai között. Ide tartozik a Harakiri, melyet rövid úton betiltottak, majd...

For Bad Boys Only (Bad boy dak gung) (2000)

For Bad Boys Only (Bad boy dak gung) (2000)

For Bad Boys Only (Bad boy dak gung) (2000)iMDBEz a film sok-sok olyan dologra példa, amit nem szabad elkövetnie egy rendezőnek, illetve forgatókönyvírónak akkor, ha jó filmet akar kiengedni a kezei közül. Erről elsősorban az...

Magistrate Mayuzumi (Kiba Bugyo ga Yuku) (1995)

Magistrate Mayuzumi (Kiba Bugyo ga Yuku) (1995)

  Főszereplők: Takahashi Hideki; Meguro Yuuki; Matsukata HirokiRendező: Inoue Taiji(1995, 94 perc, Nippon TV)A Tokugawa korszak végnapjaiban lázadások törnek ki az országban. Mayuzumi felügyelő bátran szól a problémákról és erős támogatót szerez magának. Előléptetik, majd rögtön...