belépés∆

The Restless (2006)

The Restless (2006)

iMDB


A koreaiak, úgy látszik, nem igazán tanulnak hibáikból. Miután az egyik skatulya-stílusukba, a fantasy-akcióba tartozó előző filmjeik, mint a Shadowless Sword és a Bichunmoo olyan szépen leszerepeltek, eldöntötték, hogy ők bizony azért sem szálnak le erről a lóról, nem adják fel, és akkor is megmutatják, hogy ők ehhez is értenek, akármennyire nem látszik. Így készült el legújabb, minden eddiginél látványosabb fantasy filmjük, amibe természetesen egy kis romantikát is vegyítettek.

A történet abszolút nem indul rosszul. Egy démonvadász ilyen-olyan úton átkerül egy Midheaven (a film feliratának magyar fordításában Köztes Lét) nevezetű helyre, ahova a lelkek megtisztulni kerülnek, mielőtt reinkarnálódnának. Ám ezt a helyet is elárasztják a démonok, akiket egy korábbi, hősünkhöz hasonló vadász szelleme vezet. Ő halála előtt felkelést szított a hatalmon lévők ellen, ami ugyan elbukott, de ezt a küldetését szeretné végigvinni, aminek természetesen csak hősünk, s egy helyi védelmező lélek (természetesen hölgy, és persze démonvadászunk elhalálozott szerelme) tud megakadályozni.

The Restless (2006)


Tehát a film, ha nem is eredeti, de meglepő módon indul. A Köztes Lét gyönyörűen van megalkotva töménytelen CGI felhasználásával, a kosztümök pazarok, s akcióból sincs hiány, melyek egyrészt megadják a ritmust a filmnek, másrészt a történettel együtt egy egész jó kis mozit vetítenek előre. Sajnos azonban a sztori elég gyorsan kifúj, gyakorlatilag a film 1/3-a után teljesen elveszt minden lendületet, a szereplők csak ismételgetik magukat és rohangálnak egyik helyszínről a másikra. Egyetlen cselekedetüknek sincs súlya, így az izgalom is elmarad, s végül némileg össze is zavarják az embert, aki próbálja logikai úton végigkövetni a történéseket.
A látványvilág és akciók tekintetében megoszlanak a vélemények, s mindkét oldalnak igaza van. A képek és a bunyók ütnek, de felszínesek. Első ránézésre leveszik az embert a lábáról, de valójában a színészek nem igazán verekednek, ott is a számítógép dolgozik helyettük, nincs mögöttük az emberi plussz. A külcsín mögött nem sok a belbecs.

The Restless (2006)


A film legnagyobb hibája viszont az a rengeteg koppintás, amit az alkotók nem szégyelltek beletenni a filmbe, s ráadásul igazi klasszikusoktól loptak. Találhatunk itt képeket a The Bride with White Hairtől kezdve a Zu legendáján keresztül egészen a Gyűrűk Uráig számos filmből. Ez még nem is lenne olyan nagy baj, a nagyoktól lopni megbocsátható bűn, de legalább egy fél mondat erejéig lehivatkozták volna. Így viszont egy olcsó félcmunka lett az egész.

The Restless (2006)


Valójában ez a film fémjelzi azt, amiért mérges vagyok a Koreaiakra. Rengeteg lehetőségük lenne jó filmeket gyártani, tömik őket pénzzel, ott a töménytelen fiatal, láthatólag jó ötletekkel, színészek terén sem kell panaszkodniuk (bár jelen esetben a női főszereplő az enyhén kancsal szemeivel abszolút nem tűnt természetfeletti képességekkel megáldott harcosnak), s mégis valahogy legtöbbször elnagyolják és elsietik a dolgot. Remélhetőleg ez tényleg csak a kezdet náluk és kinövik gyerekbetegségeiket a végén.

 

Hozzászólások   

#12 Z 2009-07-05 22:30
… hát ez film tényleg nem sikerült valami jól. Viszont nekem a Shadowless Sword nagyon tetszett.
#11 arnold 2007-06-02 14:52
persze, a jó marketinghez az hozzátartozik, de hiába szép, ha a film nem üti meg a plakát szintjét.
#10 Guest 2007-06-02 02:49
És tényleg! Köszi!
#9 Guest 2007-06-02 02:37
A koreaiak nagyon ertenek a posterek keszitesehez, altalaban ezek alapjan az ember tobbet is varna egy filmtol. Ennek ellenere nekem nagyon sok koreai alkotas tetszik, le a kalappal elottuk.

PS.:
kisho: Ha eMule-n ugy keresel ra a 'My Right To Ravage Myself'-re ,hogy 'Naneun nareul pagoehal gwolliga itda', akkor kopni fog egy DVDRip-et ;-)
#8 arnold 2007-06-01 09:47
technikailag nincs gond, de akik inkább a rétegfilmeket részesítik előnyben, azok azért érezhetik, hogy az a kis "plusz" mindig hiányzik. inkább a mainstream filmeket erőltetik, de lehet, hogy ennek az oka a koreai kormányban keresendő.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

The First 7th Night (Tau chut) (2009)

The First 7th Night (Tau chut) (2009)

Az amúgy is igen termékeny Herman Yau idén nagyon belehúzott, hiszen rendezőként négy, operatőrként pedig két produkciót is jegyez. Ráadásul azt sem mondhatjuk, hogy egy kaptafára gyártja a nagyon hasonló darabokat, hiszen van közöttük vígjáték...

Sukiyaki Western Django (2007)

Sukiyaki Western Django (2007)

„A Sukiyaki Western Djangonak sok gyökere van, viszont nincsenek határai.” Ebben az egy mondatban Tom Mes, a japán film és Takashi Miike munkásságának elismert publicistája gyönyörűen foglalta össze, mit is kell tudnunk erről az...

Krrish (2006)

Krrish (2006)

 Sosem szerettem az indiai filmeket: mindig úgy éreztem, hogy túl hosszúak, unalmasak és tele vannak idegesítő zenei betétekkel. Most azonban itt van egy film, amit egyszerűen nem tudok nem imádni! És nem csak én...