belépés∆

Blood and Bones (2004)

 

Blood and Bones (2004)
 

 

iMDB 

Kitano Takeshi egy vadállat, ösztönlény, érzelmek, kapcsolatok és lelkiismeret nélkül... legalábbis 2004-es szerepében, melyet Yoichi Sai nagy port felkavaró és a Japán Filmakadémia díjait elnyerő Blood and Bones című filmjében játszik.
A történet egy koreai bevándorló történetét dolgozza fel, aki kitartásának, céltudatosságának, és nem kevés agresszivitásának, vadságának köszönhetően talpon tud maradni, s a háború után újáéledő Japánban sikeres üzletbe tud kezdeni.

 

Blood and Bones (2004)

A film legnagyobb erénye mindenképpen Kitano alakítása, bődületesen nagyot játszik. Bár eddig nem minden filmje után éreztem úgy, hogy neki mindenképpen színészkednie is kellene a rendezés mellett, most egyértelművé vált, hogy bizony ehhez a mesterséghez is ért, s nem is akárhogy. Egyszerűen zseniálisan alakítja karakterét, ami bizony nem egy túl kedves és egyszerű szerep. Tényleg egy vadállatot kell megszemélyesítenie, amit annyira természetesen tesz, hogy gyanúm, az életben is bírhat hasonló attitűdökkel, ám a helyzet nem ennyire egyszerű. Az igaz, hogy kegyetlen és aggresszív, veri a családját, munkásait, az utóbbiakat a végletekig kihasználja, és uzsorakamtra ad kölcsönt szerencsétleneknek, de valahogy teljesen abszurd módon mégis megjelennek emberi, és igencsak értékes tulajdonságai, mégha néha egészen faramuci módon. Ilyen a munka, a kötelesség családja iránt, és talán még a szeretet is. Nagyon összetett személyiség, ritkán látni ilyet filmeken. Nem csak Kitanon van azonban a hangsúly. A család minden tagját megismerjük, s ami szerintem sokat segít ebben, hogy nem szálybarágósan ad elő a rendező, hanem csak finom utalásokkal. Mikor mutat egy megvert nőt, akkor nem nagyközeliben látjuk az arcát, hanem csak természetes távolságból, egy beszélgetés közben, hogy az ember meresztgetheti a szemeit, hogy most az tényleg monokli, vagy csak már megint félresikerült a smink. Vannak filmek, ahol két óra alatt képtelen az ember azonosulni a szereplőkkel, azok valahogy nagyon távoliak, feszínesek maradnak. Ebben a filmben elég 2 perc, hogy szinte teljes mélységében megismerjük őket.

 

 

Blood and Bones (2004)

A másik nagy erény az, ahogy végigkísérhetjük Japán újáépülését és gyors fejlődését a háború után, s az egészet mintegy háttérként, különösebb mondanivaló nélkül. Az egész film mikrokörnyezete - az egész történés szinte egy házsarkon és három házban játszodik -  alig változik, ám az emberek, az utca, a ruházat annák inkább.
Ez a film nem dráma, hanem tragédia, sőt a végén szűrődik bele egy kis tragikomédia is. A belehelyezkedést gyönyörű képek, és rengeteg keringő segíti, ami az aláfestőzene többségét jelenti. A színészeket nem lehet eléggé dícsérni, és sok ismerős arccal is találkozhatunk benne. Mindenképpen elsőrangú alkotás, megtekintése kötelező.

 

 

Hozzászólások   

#1 Guest 2006-06-16 13:10
Nem akarok lehúzni egy filmet, amit nem néztem végig (másfél óra után nem bírtam tovább és abbahagytam), pláne hogy Manunak annyira tetszik, de azért azt kétségbe vonnám, hogy elsőrangú alkotás és hogy megtekintése kötelező. A jellemeket tényleg könnyű megismerni, de csak mert elég sekélyesek, tipikus vonásokból vannak összerakva. Kitano az erőszakos, de munkás férj, kábé az minden szerepe, hogy tízpercenként megerőszakol (vagy néha csak simán megkettyint) valakint. Felesége gyenge és szolgáló típus. A fiú, aki visszatér egy időre a halgyárba, a Wong Kar-Wai filmek szereplőihez hasonló laza selyemfiú.
Lehet, hogy jó korrajzot ad, de a mellé unalmas és kaotikus a cselekménye (története másfél óra alatt nem nagyon bontakozott ki). Én csak Kitano-fanoknak vagy olyan történelmi érdeklődésű embereknek ajánlanám, akik egyrészt ismerik a történelem ezen szakaszát (mert a film semmit nem mond el, inkább csak utalgat), másrészt a díszletek hitelessége és szépsége leköti a figyelmüket két és fél órára.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Tokyo Zombie (2006)

Tokyo Zombie (2006)

 iMDB  Nagyon szimpatikus a modern japán filmgyártásban az a családiasság, ahogy az egyes alkotók a munkáikhoz hozzáállnak. A kortárs japán film képviselői valahogy nagyon egymásra találtak, és előszeretettel játszanak egymás filmjeiben. Ez már egyértelműen látszott...

Princess-D (Seung fei) (2002)

Princess-D (Seung fei) (2002)

Princess-D (Seung fei) (2002)iMDBA 70-es és 80-as évek egyik felkapott színésznője, Sylvia Chang az idők folyamán a kamera túloldalán is igyekezett eredményeket felmutatni és rendezőként, valamint forgatókönyvíróként is több jól sikerült, nem hétköznapi témákat bemutató...

Miyamoto Musashi 4 - Duel at Ichijoji Temple (Ichijoji no ketto) …

Miyamoto Musashi 4 - Duel at Ichijoji Temple (Ichijoji no ketto) (1964)

IMDb Főszereplők: Nakamura Kinnosuke; Takakura Ken; Kimura IsaoRendete: UCHIDA Tomu(1964, színes, 128 perc)Yoshioka Seijuro legyőzése után Musashi egyszerre lett híres és hírhedt. Számos különböző okból, de sokan akarják a halálát, köztük mintegy ezer Yoshioka tanítvány, akik...

Li Bingbing

Li Bingbing

Li Bingbing (李冰冰) napjaink egyik legfelkapottabb kínai színésznője, aki olyan híres filmekben szerepelt, mint a Purple Butterfly, az A World Without Thieves és Johnnie To aktuális romantikus drámája, a Linger.