belépés∆

A Very Short Life (Duen chaam dik sung ming) (2009)

A Very Short Life
Az ingatlanügyletből meggazdagodott, majd a Milkyway Images finanszírozójává és elnökévé avanzsált Dennis Law 2005-ös direktori debütálása óta óriási lelkesedéssel igyekszik megszerezni a Hongkong legrosszabb rendezője díjat. Az alapevetően jó és érdekes ötletből kiinduló A Very Short Life kapcsán is látványosak ezen törekvései. A családon belüli erőszak úgy látszik, egyre nagyobb port ver fel az egykori brit gyarmaton, hiszen Ann Hui jól eltalált Night and Fog-ja mellett Law mester sem akart lemaradni, azonban ezúttal sem tudta eldönteni, hogy milyen műfajra fókuszáljon.
A film legelején írásban és szóban is a tudtunkra adják, hogy fikcióról van szó, amit Law mester egy bulin hallott egy rendőrnőtől. Látjuk a partit, meg a beszélgetést, ami közben természetesen képekben is megjelenik. Egy kíméletlen rendőrnőkből álló alakulat vallat egy anyát, aki véletlenül meggyilkolta 11 éves kislányát. A boncolás során azonban kiderült, hogy a kislányt szexuálisan molesztálták, amiről állítása szerint az anya nem tudott. Vagy mégis?
Mivel túlságosan is adja magát, hogy a Night and Fog-gal hasonlítsuk össze Law munkáját, így ezt nem tesszük, mert egyetlen elemében sem ér fel hozzá. Az első egy óra gyakorlatilag egy az egyben a 70-es, 80-as évek women in prison filmjeit idézi, amikor is a vallató csoport szó szerint minden eszközt bevet a gyanúsított megalázására, hogy kiszedjék belőle az általuk hallani akart választ. Aztán némi gagyi CG bevetésével az éjszakai jelenet átcsap horrorba, majd a másnap reggeli történések a legtipikusabb, könnyfacsaró melodrámák kliséit hordozzák, míg a kislány kétségbeesett próbálkozása a vele szemben elkövetett bűnök kivédésére egyértelműen bulvárjellegű.
Ez egyébként a film, egyben Law mester legnagyobb hibája. Nem tud igazán komoly lenni, nem arra fókuszál, amire kellene és nincs érzéke ahhoz, hogy kellően sokkolóan ábrázolja a lényeges drámai pillanatokat. Az biztos, hogy jópár category III, illetőleg pinku alkotáson túl van, hiszen a vallatás eseményei felidézik a nézőben az 1995-ös Twist-et éppúgy, mint Suzuki Norifumi Terrifying Girls School filmjeit. Azonban a brutális eszközökkel dolgozó Josephine Wong felügyelő motivációjának taglalása, a véletlen egybeesések egyúttal hiteltelenné is teszik a drámai részt. A történet végére ráadásul Wong felügyelő teljesen más arcot kap, ami része a rendező azon mesterkedésének, hogy morális támpontot adjon a nézőnek, de valahogy nem az igazi. A csúcs pedig az az egészben, hogy időről időre bevágják a kissé unalmasnak tűnő buli képeit, ahol Law a sztorit hallotta. A világon semmi köze a történethez, mégis, kissé egoistán újra meg újra bemutatja, ahogy az őt alakító Cheung Siu-Fai álmélkodik, illetőleg belekérdez a történtekbe.
A produkció talán legnagyobb erénye, hogy nők a főszereplői, így az egyébként eléggé háttérbe szoruló HKFA Legjobb Női Alakítás 5 jelöltje között legalább egyiküket meg fogjuk találni. Az, hogy túlságosan nem kiemelkedő egyik teljesítmény sem, az más kérdés, legalább vannak. A gyilkos anyát a gyerekszínészből szép lassan rutinos, érett színésznővé váló Leila Tong alakítja, főleg a vallatási résznél a riadt áldozat megtestesítése sikerült jól neki, míg a kőkemény rendőrfelügyelőt Maggie Siu, a történteket kifecsegő, kissé slendrián nyomozót Pinky Cheung, a morcos segédeket pedig a gyakorlatilag ismeretlen Koni Lui, Sherman Tang és Crystal Cheung alakította.
Összességében az A Very Short Life egy tipikus Dennis Law produkció, amiben szokás szerint sokkal több lehetett volna, mint amit végül kihozott belőle. A kőkemény drámaiság helyett egy felszínes, nem igazán a lényegre fókuszáló, kissé ostoba category III darabot készített, aminek legerősebb része így Herman Yau operatőri munkája, illetőleg Leila Tong első komolyabb főszerepe lett. A baj csak az, hogy sem a category III, sem a horror, sem a dráma rajongóinak nem fog tetszeni, hiszen egyik műfaj erősségei sem lettek kellőképpen kiaknázva benne.

iMDB

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Golden Swallow (Jin yan zi) (1968)

Golden Swallow (Jin yan zi) (1968)

ANOTHER SHAW PRODUCTION    Mint azt az előző ismertetőben írtuk (lásd: The Sword of Swords), a Shaw Brothers időnként igyekezett túllépni a szokványos kalandfilm kliséken, különösen, ha a sztárjairól, vagy ígéretes kezdőknek szánt filmekről volt szó....

Min-sik Choi

Min-sik Choi

    Min-sik Choi (최민식) 1962 január 22-én született, a dél-koreai Szöulban. Filmes karrierje előtt színházi előadásokkal alapozta meg hírnevét. Első filmjei az Our Twisted Hero és a Kuro Arirang. A késői 90-es években a No. 3...

Kisaragi Sword (Kisaragi Muso Ken) (1962)

Kisaragi Sword (Kisaragi Muso Ken) (1962)

A Toei studió, mit sem törődve a csambara szamurájfilmek új vonulatával, a változás szelére bátran legyintve, továbbra is maradt a kitaposott ösvényen.  Vagy inkább úgy mondanám, kiszolgálta mind a két igényt. Ez a film tekinthető...

Lopakodó lelkek - 3-Iron (Bin-jip) (2004)

Lopakodó lelkek - 3-Iron (Bin-jip) (2004)

Remekmű ez a koreai kis filmecske, Kim Ki-Duktól, aki a Magyarországon is bemutatott Tavasz, nyár, ősz, tél... és tavasz-t is jegyzi.