Hírek:

Ha kérdésed van, azt a fórumon tedd fel, emailt, privát üzenetet csak akkor írj az adminoknak, ha a fórummal van probléma!
A félreértések elkerülése végett: mi is csak azokat a feliratokat ismerjük, amik kint vannak a főoldalon, ilyen témával foglalkozó kérdésekre ezért nem válaszolunk és nem nagyképűségből.

 

Szerző Téma: Koreai filmek  (Megtekintve 112403 alkalommal)

  • Karma: 36
2006. Január 15. 11:50, Vasárnap
Idézetet írta: agentcooper
Messze a legjobb közülük egyébként a Mr. Vengeance. Ramiz, nézd meg mégegyszer, egyálltalán nem esik szét.

Mondok konkrét dolgokat, amikre gondoltam. A leginkább az a rész volt zavaró, ahol a kislány megfullad: nagyon erőltetett. Kiderül, hogy a fickónak csak azért kell süketnek lennie, hogy egy ilyen szörnyen drámai (röhejes) részt beleerőltessenek. Ez számomra visszamenőleg elrontotta azon jelenetek élvezetét, amik a fickó süketségéről szóltak. De amiért a barátnője meghal, az is elég erőltetett. Amikor elkezdődnek a bosszúk (a barátnőért, a kislányért és megint a barátnőért), onnantól kezd a film olyan izgalmas, szorosan összefüggő, "homogén hangulatú" lenni.

2006. Január 15. 12:10, Vasárnap
Idézetet írta: Manu
Ez a film érdekesnek tűnik, meg most éppen rá vagyok indulva Chan Wook Parkra. Éppen kérdezni is akartam, hogy nem-e láttátok korábbi filmjeit. Fekete-fehér az egész?

színes filmről van szó, csak a kép monokróm. :)
« Utoljára szerkesztve: 2011. Február 12. 00:48, Szombat írta kisho »

2006. Január 15. 21:39, Vasárnap
Idézetet írta: Ramiz
Idézetet írta: agentcooper
Messze a legjobb közülük egyébként a Mr. Vengeance. Ramiz, nézd meg mégegyszer, egyálltalán nem esik szét.

Mondok konkrét dolgokat, amikre gondoltam. A leginkább az a rész volt zavaró, ahol a kislány megfullad: nagyon erőltetett. Kiderül, hogy a fickónak csak azért kell süketnek lennie, hogy egy ilyen szörnyen drámai (röhejes) részt beleerőltessenek. Ez számomra visszamenőleg elrontotta azon jelenetek élvezetét, amik a fickó süketségéről szóltak. De amiért a barátnője meghal, az is elég erőltetett. Amikor elkezdődnek a bosszúk (a barátnőért, a kislányért és megint a barátnőért), onnantól kezd a film olyan izgalmas, szorosan összefüggő, "homogén hangulatú" lenni.


Az egész amit írtál, azon dől meg, hogy a fiú süketsége minden oldalról alá van támasztva (na, ez egy pofás képzavar), abszolúte nem csak azért süket, mert...

A Simpan-t láttad? PCW korai rövidfilmje, zseniális az is. (Van hozzá magyar felirat is. Nem én csináltam, én csak 'lektorálom', ha kész lesz, majd feltöltöm a feliratok.hu-ra.)

  • Karma: 36
2006. Január 16. 11:45, Hétfő
Idézetet írta: agentcooper
Az egész amit írtál, azon dől meg, hogy a fiú süketsége minden oldalról alá van támasztva (na, ez egy pofás képzavar), abszolúte nem csak azért süket, mert...

Hát, végül is el lehet fogadni, de nekem annyira kiszámítottnak tűnt az a jelenet, hogy utána már zavart a süketség. No mindegy, végül is az a legkorábbi filmje a három bosszú tematikájú közül, szerintem ma már azt is ügyesebben csinálná meg. :)


Memories Of Murder

Egy sorozatgyilkos utáni nyomozásról szóló thrillerből nagyon sok készült, kiforrott módszerek vannak rá, hogy hogyan lehet olyan filmet készíteni, amik az ilyen thrillerek tipikus elemeit kötelességből és rutinból hozzák, a néző azt kapja, amit elvárt (és amit legutóbb...). A film végi csavart sem meri a legtöbb hasonlóan elkészített darab elkerülni, és sokszor beleerőltet valamit akkor is, amikor az igazából nem indokolt.
A fentiek főleg a sablon alapján készülő amerikai filmekre igazak (nem csak a thillerekre, más műfajnak is megvannak az "előírásai"), de hát ma ez az elterjedt hozzáállás mindenhez: egységesítés, uniformizálás, hogy mindig "ugyanazt" kapja az ember. Ezért olyan pokoli jó érzés, amikor az ember egy olyan filmmel fut össze, amelyiknek igazán eredeti íze van, és emellett profin meg is van csinálva.
A Memories Of A Murder egy ilyen film. A történet magja egyszerű: egy koreai vidéki kisvárosban sorozatgyilkosságok történnek, az áldozatok szokás szerint fiatal nők (látszik, hogy a thrillereket alapvetően férfiaknak készítik... bár lehet, hogy a nőknek meg így ijesztőbb). A helyi rendőrök mellé Szöulból egy városi nyomozó érkezik, akinek erősen eltérő módszerei vannak, mint helyi kollegáinak, ezért természetesen állandó súrlódások vannak köztük, de mégis lassan megtanulnak egymástól egyet s mást.
Eddig nem sok új elemet találunk, ezek mind megszokott elemek. De a lista itt véget is ér, és minden más a filmben egészen egyedi, és ami a legjellemzőbb az ázsiaiakra: sok olyan dolog is került a filmbe, ami egyáltalán nem szokványos eleme egy thrillernek. Egészen drámai részek, humoros jelenetek (de ez nem könnyed humor, hanem kicsit szomorkás-fájdalmas érett humor), és persze a hétköznapi élet apróságai, az emberek közti kapcsolatok, lelki történések megcsillanásai...
Eleve érdekes a környezet: 1986, Korea. A húsz évvel ezelőtti vidéki kisvárosban még hangsúlyosabbak a mai városi életmódhoz képesti különbségek. Mindennaposak a légoltalmi riadók gyakorlatai, az iskolában elsősegély-tanfolyamokon és gáztámadás esetén végrehajtandó menekülési gyakorlatokon vesznek részt a gyerekek.
Az is érdekes, hogy a rendőri erőszak mindennapos, a kihallgatószoba egy pincehelység, ahol veréssel veszik rá a gyanúsítottakat a beismerő vallomásra. Az egyik főszereplő, aki helyi rendőr, különösen bunkón viselkedik mindenkivel, erőszakos, és úgy érzi, hogy jó a munkájában, és szereti is azt. Mindenekfelett bízik abban, hogy jó emberismerő, és bárkinek az arcába és a szemébe nézve meg tudja mondani, hogy bűnös-e. A másik főszereplő, a városból érkező nyomozó szörnyülködve figyeli a helyi módszereket, ő sokkal tapasztaltabb, gyorsabban forog az esze, és mindenek felett megbízik a leírt dokumentumok igazságában. Eleinte nagyon utálják egymást, néhányszor egymásnak is esnek. De a gyilkosságok nem állnak meg, a sajtó egyre követelőzőbb, ráadásul a gyanúsítottak ellen, akiket a nyomozás során elkapnak, nem tudnak erős bizonyítékokat felhozni, és a rendőri erőszak elleni tiltakozás egyre nagyobb ereje miatt a hagyományos módszereket is kerülni kell...
A film arra is rámutat, hogy mennyire nehéz munka a nyomozás. Itt nem csak arra kellenek a nyomok, hogy elteljen a film játékideje, és a végén elkapják a rosszfiút: itt minden egyes apró nyom vagy ötlet egy kapaszkodó, és a néző a rendőrökkel és a nyomozóval együtt küzd, hogy előrébb jusson. A film kíméletlenül bemutat minden nehézséget, minden holtvágány: figyelemmel kísérhetjük, amint újabb és újabb ötletek merülnek fel, és azt is, hogy amikor újra és újra elindulnak egy új szálon, hogyan jutnak zsákutcába. Mert erről szól a nyomozás... és nem számítanak a kudarcok, mert elég egyszer célhoz érni. Csakhogy a gyilkos addig sem pihen...
A film vége abszolút nem egy szokványos pszihothrillerhez illő.Memories Of A Murder Ne számítsatok csavarra vagy akciódús csúcspontra. (Bár az utolsó 3 perc, ami 2003-ban játszódik, valami ilyesmit sugall, de szerencsére nem mondja ki egyértelműen, és szerintem még ennyi sem kellett volna. Ez a 3 perc az egyetlen, ami nem egészen tetszett a filmben.)
A Memories of Murder hű marad önmagához, és logikusan fejezi be a történetet. Ez egészen biztosan nem egy egyszer nézhető film! A karakterek összetettek és eredetiek, a színészek kitűnően játszanak, a hangulat pedig nagyon jól elkapott. Igazi mestermű!

2006. Január 16. 14:35, Hétfő
Idézetet írta: Ramiz
Memories Of A Murder

Memories of Murder a film címe, A nélkül! az ismertetőd egyébként jó!

  • Karma: 32
2006. Január 16. 16:20, Hétfő
PHONE

Eredeti cím: Pon
Rendezte: Byeong-ki Ahn



IMDb

Ji-won (Ji-won Ha) újságíró, és fenyegető telefonokat kap egyik nemrégiben megjelent, nagy botrányt kavaró cikkje miatt. Úgy dönt, hogy telefonszámot változtat, és egy időre meghúzza magát legjobb barátnője éppen használaton kívüli házában.
A zaklató telefonok megszűnnek, helyette furcsa hívásokat kap, furcsa zajokkal. Amikor egy ilyen hívás alkalmával telefonját barátnője kislánya, Yeong-ju (Seo-woo Eun) veszi fel, a gyerek sokkot kap, és attól kezdve úgy viselkedik, mintha megszállta volna "valami". Ji-won hibásnak érzi magát a történtek miatt, ezért elkezd nyomozni új telefonszámával kapcsolatban. Olyan szörnyű titokra bukkan, mely megváltoztatja álláspontját barátnője tökéletesnek hitt családjával kapcsolatban.
Kellemes, misztikus kis horror movie-val van dolgunk. Kellőképp sötét, sejtelmes, még azt is sikerült elérnie, hogy enyhe lefolyású infarktust kapjak egy-egy jelenetnél.
A történet nem túl bonyolult, és természetesen nem hiányozhat belőle az ázsiai horrorokra oly annyira jellemző "hosszú, fekete hajú, ijesztő szellemlány" karaktere sem. A Yeong-ju-t alakító kislány (Seo-woo Eun) remekül játssza a rá kirótt szerepet, véleményem szerint simán lekörözi a mostanság annyira istenített hollywood-i gyerekszínészek többségét.
A film nem nyújt semmilyen egetrengető újdonságot, nem váltja meg a világot, de kellemes szórakozást nyújthat a horror kedvelőinek.

2006. Január 17. 11:52, Kedd
SPOLIER
Kihagytál egy lényeges dolgot: a film megtörtént eseményeken alapul, a gyilkost máig nem kapták el, ezért is ilyen nyitott a film vége.

  • Karma: 36
2006. Január 17. 13:01, Kedd
Idézetet írta: agentcooper
SPOLIER
Kihagytál egy lényeges dolgot: a film megtörtént eseményeken alapul, ******************.

Az elejét tényleg kihagytam, de a spoilert nem véletlenül nem írtam bele. :)

  • Karma: 32
2006. Január 21. 23:30, Szombat
INTO THE MIRROR / Geoul sokeuro (2003)

Rendezte: Seong-ho Kim



IMDb


Woo Yeong-min (Ji-tae Yu) egy balul elsült túszmentési akció után otthagyja a rendőrséget. Bácsikája megnyílni készülő bevásárlóközpontjában kap állást, mint biztonsági főnök. A megnyitás előtt furcsa gyilkosságsorozat veszi kezdetét az áruházban, és Woo Yeong-min-re hárul a feladat, hogy utána járjon a dolgoknak.
A film cselekménye szerintem elég jól sikerült: kidolgozott, jól követhető, ugyan kissé kiszámítható, de azért tartogat némi meglepetést is.
Igen ötletesnek találom a tükörkép ideológiát, amit a film felvázol.
Az is jó pont, hogy a filmben nem a már olyannyira megszokott "hosszú-fekete-hajú-ijesztő-lány" karakter jelenik meg, mint az ehhez hasonló ázsiai horrorfilmek többségében. Nekem a végkifejlett is tetszett, odaillő, kellemes kis csavarnak tartom.
Remek kis film egy magányos, éjszakai mozizáshoz (főleg ha valaki van olyan kedves, és közben hirtelen rád nyitja az ajtót, hogy ártatlanul a hogyléted felől érdeklődjön, és ezzel frász közeli állapotba juttasson).
Azt hiszem megfontolandó az IMDb-n olvasható kis comment: "In the deep night, if you live alone, don't look in the mirror!"  Meg úgy egyébként is: tükrök egy ideig most kerülendők.


(Köszönet arnoldnak, amiért ismertetőjével felhívta a filmre a figyelmet. )

2006. Január 22. 01:23, Vasárnap
Idézetet írta: Skyneth
(Köszönet arnoldnak, amiért ismertetőjével felhívta a filmre a figyelmet. )

nincs mit! habár, szerintem azért annyira nem nagy szám.

  • Karma: 32
2006. Január 22. 01:42, Vasárnap
Idézetet írta: arnold

nincs mit! habár, szerintem azért annyira nem nagy szám.


Mivel mostanában kevés valóban jó horror film születik, ha egy film kicsit is horror-orientált, és nem über-gagyi, annak én már tudok örülni.  :?

  • No avatar
  • *
  • Karma: 76
2006. Január 22. 09:49, Vasárnap
Idézetet írta: Skyneth
INTO THE MIRROR / Geoul sokeuro (2003)


Engem sem fogott meg túlzottan ez a film, bár én már elég régen láttam és azóta sok feketehajúlányfehérruciban horror került a kezeim közé. Ezen túl a főszereplő személye nem jelentett nekem akkor semmit, az Oldboy után viszont már sokkal többet. Most ismertem csak fel, hogy láttam a plakáton. A tükrös jelenetek tényleg rémísztőek... hmmm... Ha horrorra vágyom lehet megint előveszem.

  • No avatar
  • *
  • Karma: 76
2006. Január 25. 20:31, Szerda
Taegukgi
Ebben mind igazad van, de szertintem szért egy nézhető film. Én szeretem az ilyen zúzós, csatajeleneteket, ha kops, ha nem. A vége tényleg kegyetlen mód túl van játsza. Na mindegy. Nekem valahogy a szívemhez nőtt.

Dead Friend

Annyira sablonos, hogy nekem már arra sem ugrott be a film története, ahogy olvastam az ajánlódat. Az imdb aranyos a lutolsó comment. "The best korean horror i ever seen..."  :D

Nem tudom észrevetted-e, de én kíméletlenül publikálom a parlagon hagyott ajánlóidat :)  8)
« Utoljára szerkesztve: 2011. Április 5. 14:32, Kedd írta kisho »

  • Karma: 36
2006. Január 25. 20:41, Szerda
Ma akartam megnézni a SfLVengeance-t, de annyian szidták már, hogy nincs kedvem... :cry: Inkább maradok valami jó kis jakuzafilmnél (bár azoktól kezd csömöröm lenni... talán pihentetni kéne őket).

2006. Január 25. 20:45, Szerda
Taegukgi
Ebben mind igazad van, de szertintem szért egy nézhető film. Én szeretem az ilyen zúzós, csatajeleneteket, ha kops, ha nem. A vége tényleg kegyetlen mód túl van játsza. Na mindegy. Nekem valahogy a szívemhez nőtt.

Dead Friend

Annyira sablonos, hogy nekem már arra sem ugrott be a film története, ahogy olvastam az ajánlódat. Az imdb aranyos a lutolsó comment. "The best korean horror i ever seen..."  :D

Nem tudom észrevetted-e, de én kíméletlenül publikálom a parlagon hagyott ajánlóidat :)  8)[/quote]

1. én annyira nem voltam elragadtatva a Taegukgi-tól, gondolom, ez kiderült abból, amit írtam. túlságosan hálivudi stílusú film.
2. Dead Friend... na igen, csoda, hogy én is ennyit kitudtam hámozni a sztoriból. felejtsük is el gyorsan.
3. értem a célzást!  :twisted:
« Utoljára szerkesztve: 2011. Április 5. 14:32, Kedd írta kisho »