belépés∆

The Show Must Go On (2007)

The Show Must Go On (2007)

IMDb 

A főnökéhez végtelenül lojális, ám az események szerencsétlen alakulása miatt vele, és saját bandájával mégis szembeforduló gengszter figuráját már jól ismerjük mindannyian. Kevés olyan recept van a filmiparban, mely az esetek döntő többségében ilyen jól működne. Bár ezt a karaktert leginkább a japán yakuza filmekben érhetjük tetten, az utóbbi néhány évben a koreaiak is felfedezték maguknak, s le is gyártottak egy-két alteregót, akikkel olyan jól sikerült filmekben találkozhatunk, mint az A Bittersweet Life , vagy az A Dirty Carnival . Persze amíg valami sikeres, addig a filmkészítők nem állnak le a témáról, úgyhogy ismét megkapjuk a napi betevőnket melodramatikus gengesztertörténetből, ezúttal Song Kang-Ho főszereplésével.

The Show Must Go On (2007)

A némileg egysíkú, ipari jellegű, homogén koreai filmipar lassan kezdi kitermelni saját sztárjait, ami némileg segít színt vinni a futószalagon készülő, jól kivitelezett, de vegytiszta alkotások sorába. Song Kang-ho egyértelműen az egyik legkarizmatikusabb, legkarakteresebb színész hazájában. Nehézkes, csetlő-botló mozgásával, macis termetével, kétbalkezességével, s gézengúz tekintetével könnyen megszeretteti magát a nézővel, tehetségéről pedig annyit, hogy könnyedén formált meg bosszúálló apát Park Chan-wook Sympathy for Mr. Vengeance-ben, falusi detektívet a Memories of Murderben , vagy egy nem-túl-intelligens fiút/apát a The Host ban.

The Show Must Go On (2007)

Ezek között a szerepek között sok a közös vonás, karaktere mégsem válik unalmassá. Ez a helyzet a The Show Must Go On esetében is, ahol szintén egy némileg ügyefogyott apát alakít, aki főállásban gengszterkedik. A családfői szerep azonban most azt a célt szolgálja, hogy a fentebb említett filmekkel ellentétben a kemény, céljától eltántoríthatatlan alvilági végrehajtó helyett egy esendő, valójában inkább kényszerpályán mozgó karaktert kapjunk. Megismerkedhetünk azzal a dilemmával, hogy mit kezdhet az az apa, aki családja fenntartásáért illegalitásba vonul, de pont emiatt el is üldözi maga mellől szeretteit.

The Show Must Go On (2007)

Szintén érdekes az is, hogy a másik oldalról, a család szemszögéből is bemutatják ezt a viszonyt, ami véleményem szerint a film egyik legjobban sikerült része. Az anya és a lánya menekülne ebből a helyzetből, de képtelenek, egyrészt az apa iránt érzett szeretetből, másrészt nem másodlagos az általa hazahozott pénz sem. A jó színészeknek és rendezésnek köszönhetően érzékletesen sikerült bemutatni ezt a faramuci helyzetet, a melegség és elhidegülés folyamatos váltakozását. A film végére választ kapunk minden feltett kérdésre, a családon belüli kapcsolatok megoldódnak, de ez a megoldás közel sem az, amit egy átlagos gengszterfilmtől vagy családi drámától várnánk.

The Show Must Go On (2007)

A The Show Must Go On kiemelkedik a tucatfilmek sorából, s bár a történet sablonos, Song Kang-ho játéka, illetve a szereplők közti sajátos, de mégis nagyon emberi viszonyok bemutatása miatt mégis egy kicsit más, mint társai. Ha lehetnek, én inkább ennek a filmnek adtam volna a Keserédes élet címet, sokkal jobban ráillik, mint eredeti viselőjére.

 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Project S (Chiu kap gai waak) (1993)

Project S (Chiu kap gai waak) (1993)

A Rendőrsztori harmadik része mindmáig az egyik leghíresebb és talán legszínvonalasabb hongkongi akciófilmnek számít, ami egyáltalán nem véletlen, hiszen a készítők nagyszerűen találták el a lélegzetelállító kaszkadőrmutatványok, a látványos verekedések és a jellegzetes vígjátéki elemek...

Killing Machine (Shourinji kenpou) (1975)

Killing Machine (Shourinji kenpou) (1975)

Killing Machine (少林寺拳法) (1975)iMDBEz a film több szempontból is furcsa, egyben érdekes próbálkozás. Egyrészt amiatt, mert ez volt a korábban csak pink filmeket rendező Suzuki Norifumi egyik legelső kísérlete arra, hogy valami „komolyabb” témájú filmet...

Green tea (Lu cha) (2003)

Green tea (Lu cha) (2003)

Green tea (Lu cha) (2003)  IMDb 

The King of Pigs (Dwae-ji-ui wang) (2011)

The King of Pigs (Dwae-ji-ui wang) (2011)

  Mielőtt a film kitárgyalásra térnék, muszáj pár bevezető szót ejtenem arról, ami a film központi konfliktusát adja. A magyar nyelvben nincs megfelelő szó, ami tömören leírhatná, mit is takar a "bullying". Leginkább iskolai zaklatásnak fordítják,...