belépés∆

A Dirty Carnival (Biyeolhan geori) (2006)

A Dirty Carnival (Biyeolhan geori) (2006)

iMDB

A költőből filmrendezővé avanzsált Hoo Ya új filmje, az A Dirty Carnival egyesek szerint egy trilógia második része, de ezt eddig senki nem erősítette meg. Mindenestre azt tény, hogy tényleg vannak benne lényegi hasonlóságok, a baj csak az, hogy nem Hoo előző filmjével, a Once Upon a Time in a High Schoollal kapcsolatban.

Igazi gengszterfilmmel van dolgunk, minden vonatkozásban. Byung-Du fiatal, de nagyon lelkes tagja a helyi bűnszervezetnek. Pár emberével a háta mögött mindent képes megtenni azért, hogy feljebb kerüljön a ranglétrán, és többet keressen. Néha hihetetlenül megalázó, máskor veszélyes és fájdalmas sebekkel járó helyzetekbe keveredik, de valahogy semmi nem akar összejönni neki. Bármennyire szeretné kijárni a „tisztességes”, a szervezet szabályait szem előtt tartó utat, sajnos rá kell jönnie, hogy így nem fog messzire jutni, így hát saját kezébe veszi a dolgok irányítását.

Furcsa, hogy néha egy-egy másolat, utánzat, klón jobban sikerül, mint az eredeti alkotás. Bár nyilván sokan vitáznak majd velem ebben, de szerintem Hoo Ya filmje egyértelműen a nagysikerű A Bittersweet Life tematikáját követi, több lényeges vonásban. Ennek ellenére azt kell mondjam, hogy a film mégis képvisel némi eredetiséget, főleg a megvalósításban. A főszereplőt alakító színész legalább olyan jó, mint korábbi társa, ám egy teljesen más karakter, sőt jellemfejlődése is jóval nagyobb utat jár be. Nála nem a főnökhöz, hanem saját magához való hűség az elsődleges és nem is annyira hidegvérű, hiszen nem bérgyilkos. Ebből kifolyólag azonban emberibb, a néző által könnyebben megfogható karakter, mégpedig annyira, hogy a nem kevés alkalommal adódó kellemetlen pillanatoknál szinte mindig összerándul az ember. Néha egészen olyan, mint a szappanoperáknál, mikor fennhangon próbáljuk utasítgatni a szereplőket, hogy mit tegyenek és mit nem, vagy a horroroknál, mikor eltakarjuk a szemünket félelmünkben. Itt persze szó sincs szellemlányokról, de a történések legalább annyira átélhetőek.

Minden más tekintetben is csak dicsérni lehet a filmet. A történet szép ívet jár be, s bár a vége némileg kiszámítható, mégsem unalmas. A több, mint két órás játékidő alatt végig leköti az embert, nem is kicsit, személy szerint végig a képernyőre voltam tapadva. Az akciójelentekért az a Shim Jae-Myung felelős, kinek munkájával többek között a Die Badben, a Friendben vagy a Typhoonban ismerkedhettünk meg. Ezek közül az A Dirty Carnival leginkább az elsőhöz hasonlító kemény, naturalisztikus, acélcsöves, sashimi-késes verekedések annyira realisztikusak, hogy a már említett könnyű átélhetőség itt is földbe döngöli az embert, a kések hangjától pedig a szőr felállt a hátamon.

Tehát erről a filmről szintén minden elmondható, ami napjaink koreai filmjeiről. Igényes, élvezhető, csak hát már sajnos láttunk ilyet.

Hozzászólások   

#3 Akan 2007-09-30 16:24
Nagyon jó film!
#2 California Max 2007-08-28 03:31
szerintem ez egy remek film, engem is végig odacövekelt a tévéhez.
#1 Guest 2006-10-28 10:36
Nem, ezt nem én fogom fordítani, viszont most láttam, hogy az egyik feliratos oldalon jelezte valaki, hogy nekiállt. ;-)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Aragami (2003)

Aragami (2003)

 IMDbKönnyed kis vasárnap esti mozi ez, amit akkor érdemes nézni, mikor úgy érezzük, kellene valami film, csak ne legyen túl fárasztó. Leköt és kikapcsol. A stílus tett kíváncsivá, mikor olvastam róla: Supernatural Samurai Fighting. Lényegében...

Prince of Tears (Lei wangzi) (2009)

Prince of Tears (Lei wangzi) (2009)

Egy hongkongi film Tajvanról. Ez már önmagában érdekes, ha pedig hozzávesszük még azt is, hogy némi propagandajelleg sem maradhatott ki belőle, aminek feltehetően Pekingben nagyon örülnek, már csak hab a tortán. Az elvárások fokozhatóak még...

CJ7 (2008)

CJ7 (2008)

 Nem is bonyolítanám túl a bevezetőt: négy év várakozás után végre megjelent az új Stephen Chow film, a CJ7!

Bleak Night (Pasookkoon) (2010)

Bleak Night (Pasookkoon) (2010)

  Az egyre nagyobb tekintélyt szerző koreai filmfesztiváloknak köszönhetően (mint például a puszani nemzetközi szemle, ahol a független filmesek is bemutatkozhatnak) az utóbbi években az indie filmek is olyan zajos sikereket értek el az ottani mozikban,...